Gå til innhold

Skjørt, sko og smak.

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest gjesta

Jeg bruker mange forskjellige typer sko til skjørt; flate sandaler, høyhælte sandaler, støvletter med hæler, joggesko osv... Det viktigste er at skjørt og sko passer sammen.

Jeg har lange, slanke legger og stooore føtter (str 40/41) så for meg er det viktig at ikke skoene er for voldsom, eller for kraftige. Platå har aldri vært noe for meg, heller ikke alt for høye hæler da jeg har lange ben, men er kort i overkroppen. Høye støvletter har en tendens til å være for vide i leggen, men jeg har funnet noen kjempeflotte Garbor støvletter der man kan velge str i skaftet! Genialt.

Skjørtelengden foretrekker jeg rett under kneet, eller helt fotsid. Kjøpte meg noen hvite, Vagabond "småpike" sko nettopp. Helt flate, med en rem over. Tror de blir fin til skjørt.

Men først må jeg ha våropprydding på leggene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri helt skjønt skjørt. Jeg innbilder meg at rompa mi blir aaaaltfor stor i skjørt. Derfor eier jeg 4 skjørt. Ett har jeg ikke brukt enda. Ett har jeg brukt 2 ganger og ett har jeg hatt i snart 10 år. :oops:

Kjøpte meg ett kjempefint jeansskjørt ifjor som jeg er helt forelsket i. Nesten brukt opp det nå. :roll:

Jeg elsker å gå i sneakers og joggesko så det må bli det til skjørt også,men jeg fant meg noen sandaler her ifjor så nå hender det at jeg lufter tåfisen. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe glad i skjørt jeg. Har to-tre stykker, men de blir sjelden brukt. Da må jeg være fin (men liker ikke å dresse meg opp i skjørt, bluser og høyhælte sko, men er dessverre en nødvendighet innimellom), eller så er jeg i syden.... :P

Hovedgrunnen til at jeg ikke liker skjørt er at jeg ikke sitter spesielt damete. Liker å krølle beina opp under meg, eller sitte med de i kors opp i sofaen..... funker ikke så bra med skjørt..

MEN, når jeg går med skjørt har jeg som regel på meg sandaler med lav hæl. Med eller uten åpen tå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Jeg er veldig glad i skjørt, lange, korte, vide, trange. Bruker oftest skjørt til rett over kneet. Syns lange skjørt blir litt bomsete, og hvorfor ikke vise frem pene legger :wink:

Sko velges utfra funksjonelle vurderinger, hva er formålet - se best mulig ut eller være i stand til å gå lengst mulig? Varierer mellom lave, enkle skinnsandaler, sko med hel eller joggesko. Syns joggesko kan se bra ut til skjørt - det kommer ann på helheten.

Det jeg ikke syns ser bra ut, er disse sorte "strømpe-støvlettene" med tykk-tykk såle i ett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker mye skjørt om sommeren. Liker best de som går akkurat eller litt nedenfor knærne. Har 1 jeansskjørt, og til det bruker jeg av og til noen nette sneakers. Det er gjerne hvis jeg skal gå mye en dag, og ikke bare "ta meg ut" :ler: Ellers bruker jeg aldri sneakers til skjørt.

Ellers liker jeg godt step in sko eller søte sling backs til skjørt. Litt hæl er bra, for da er det fortsatt behagelig om jeg skal gå litt. Flate sandaler med perler eller broderier kan også være lekkert til skjørt.

Når jeg skal pynte meg er det høye sandaler som gjelder :-) Ingenting er så lekkert som "strappy shoes", et lekkert skjørt, pene sommerbrune legger og velstelte føtter :-)

Om våren/ høsten/vinterene er det høye smale støvletter med slank hæl som gjelder til skjørt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ahh....

Endelig en tråd som kan belyse det evige problem:

Hvilke sko skal man bruke om sommeren?

Jeg liker å gå i skjørt, helst knelange sorte, litt formelle skjørt.

Men hva har man på beina?? Når det er halvkaldt, kan man ha støvletter, men det ser litt dumt ut i 20+.

Jeg har store føtter, og er plattfot. Jeg må ha innleggssåler i skoene for å gå pent. Dermed er sandaler ute av bildet. Høyhælte sko er som regel for små eller spisse til å være behagelig. Hva gjenstår da av sommersko? Jeg har ecco spasersko som jeg av og til bruker med "usynlige" sokker i, men det er ikke særlig pent til skjørt, derfor bruker jeg det bare til bukser. Noen forslag til hva jeg kan kle føttene mine i?

Av og til føler jeg at sommeren er et eneste stort kleshelvete fordi jeg ikke finner behagelige sko til alle de lette, pene klærne jeg ønsker å ha på meg...

Dessuten: Hvilke overdeler er penest til et litt formelt skjørt hvor man ønsker å bevare en causal look? (og hvor får man kjøpt dem).

Mange spm - håper på mange gode svar!

mvh

Fløyel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Ballerinasko og Dukkesko med rund tupp og rem er superhot nå, disse er brede og burde passe deg utmerket.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker veldig godt å gå i skjørt.

Lange og korte, vide og trange...

Er ganske liten, så spesielt til skjørt rett under kneet, er det veldig fint med sko med høye hæler. Skikkelig høye! :D

Jeg liker egentlig høyhælte sko uansett - til skjørt brukes helst sko med tynn hæl.

Når det er litt kaldt/ikke stekende varmt, bruker jeg støvletter - enten til rett nedenfor knærne, eller til litt nedenfor midt på leggen (skjønner?)...

Andre varianter er jo sko med åpen tå, ala "finsko"/innesko, med litt/mye hæl, som kan brukes ute om sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ballerinasko og Dukkesko med rund tupp og rem er superhot nå, disse er brede og burde passe deg utmerket.

Ja! Så et bildevedlegg om skomote på Dagbladet og tenkte Hurra! Endelig motesko som passer meg.

Eneste innvendig jeg må ha, er tykkelsene og mykheten på sålen, pessimist som jeg er. Sålen må være myk og ha litt demping mot underlaget for at jeg skal like dem. (Behøver ikke være joggeskodemping, bare jeg ikke kan kjenne småstein direkte gjennom sålen er jeg fornøyd.)

mvh

Fløyel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner jeg disse ballerina/dukkeskoene?

De må være topp for meg som er så høy. Liker høyhælte sandaler, men av og til har jeg ikke lyst til å bli 1.90 og allikevel har jeg lyst til å bruke skjørt.

Har ikke vært i skobutikker på noen uker - har ikke sett slike sko? Får jeg de i alle farger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bradshaw ikke pålogget

Hei... Du får Ballerina-sko på bennedicte ferner... de har noen på Office.com og noen andre... jeg har nettop kjøpt meg fra kokaii, kjempesøte, rosa og hvite...

På panda eller pondus (husker ikke hva det heter) har de kina-sko som også er nusselig (nesten like nusselig som ballerina)...

Og for å nevne det som er nevnt tidligere, med stripete strømper, gola.sko og olaskjørt.... så er dette super hipt for folk i 17-25 års alderen.. menmen!

Foretrekker skjørt og ballerina sko, skjørt som er til litt under kneet, og litt utsvingt i alle mulige farger og mønstre.....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse dukkeskoene som er så trendy for tiden - er det mulig å bruke slike lave sokker (som ikke synes utenfor skoene) i dem? Jeg liker ikke så godt å bruke bare føtter i tette sko, ettersom det lett blir klamt på varme sommerdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har allerede kjøpt de rosa på bilde nr 3! kjempesøte til rosa cardigan-sett og lysebrunt, litt utskrådd skjørt til like over kne :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Jeg må bare le litt av de skoene - ikke av skoene i seg selv - men bildet av meg selv oppi noe slikt.

Helt sikkert søtt på jenter med slik stil - men de skal ikke plasseres på hvem som helst! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sant nok, Mel. Selv er jeg sånn som ser på sånne sukkersøtrosa sko - og så ser jeg samme skoene for meg i sort (eller mørk brunt, mørk blå, mørk grå).

Men de i rosa sateng likte jeg også virkelig i nettopp rosa. Klizz for noen, skjønn for andre. Faktisk tror jeg jeg helst ville kombinert etpar slike med bukser (gjerne piratbukser), ikke skjørt.

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vibeke,

selvfølgelig, det skal mer til enn et par søte rosa sko for å gjøre dame ut av rampen, vet du! :rodme:

så nå står de der på en av skohyllene med de 40 andre og er med i hylekoret om hvem som skal få lufte seg i dag... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ballerinasko

De i sateng-look var skjønne.

Vibeke

Åååå, de var nydelige!

Vil ha sånne jeg......

Men jeg tror jeg dropper de stripete sokkene,- det er ikke akkurat meg.....

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...