Gjest Chrizzy Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 På lørdags kvel skal jeg ha masse folk her. Jeg tenkte at jeg skulle lage noe enkelt å spise til alle sammen. Noen som har forslag ???? Takke for svar!!
Tabris Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 - ost og vin - grønnsaker med ulike typer dipp - hjemmelaget pizza med salat og dressing - nachos
Ajja Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 Tortillalefser med skinke og tatziki rullet sammen og skåret i passelige biter, kjempegodt:) Du kan også bruke laks namme nam:)
smaksløk Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 Kommer litt an på hvor mange gjester da? Jeg eeelsker rød karri, og det kan du lage til mange! Rødkarrisaus får du også ferdigkjøpt så trenger bare steke kylling å hive oppi paprika og vannkastanjer! åsså koke ris da... viss du vil lage noe mer "delikat" for færre gjester.. kan du snitte opp kyllingfileeten slik at du kan fylle den med blåmuggost, eller annen type ost går også an...steke den raskt på hver side på sterk varme så den blir gyllen, så gjennomsteke den i stekeovnen etterpå..så servere med friske asparges! rett og slett nydelig;) kylling kokt med litt hvitvin er også veldig godt! hmm.. ble litt mange kylling retter her men...
Gjest Chrizzy Skrevet 22. november 2007 #5 Skrevet 22. november 2007 Hei:) Takk for forslag dere, blir jo skikkelig sulten av å lese dette, alt høres så godt ut! Ja, det blir ganske mange, 9 stykker. Jeg har vist sagt at det skal bli "middag" og ikke noe lett. Da ville kanskje rød karri og kylling m.m. passe best, særlig siden de sikkert ikka har spist middag. Serverer du brød og salat til eller?
Brunhilde Skrevet 22. november 2007 #6 Skrevet 22. november 2007 Jeg syns en god chili con carne er fin gjestemiddag på denne årstiden. Lag en raus gryte og server med ferskt brød og rømme. Jeg gidder aldri lage salat ved siden av chili, men om du er glad i salat så passer et eller annet med mais til. At det er lett å lage er jo bare en ekstra bonus.
Gjest Chrizzy Skrevet 22. november 2007 #7 Skrevet 22. november 2007 Ja, nam! Det hørtes også kjempegodt ut! Jeg har faktisk ikke lagd det selv, men jeg er kjempeglad i det. Skal se etter oppskrift. Takk
Gjest Chrizzy Skrevet 22. november 2007 #8 Skrevet 22. november 2007 Hvilket kjøtt er best å bruke? Kjøttdeig eller kjøtt i terninger?
Gjest Badiane Skrevet 22. november 2007 #9 Skrevet 22. november 2007 Hvilket kjøtt er best å bruke? Kjøttdeig eller kjøtt i terninger? Jeg er enig i at chili con carne er en kjempefin ting å servere på en slik vennemiddag. Jeg synes at det smaker klart best med terninger eller strimler av oksekjøtt.
Brunhilde Skrevet 22. november 2007 #10 Skrevet 22. november 2007 Jeg er enig i at chili con carne er en kjempefin ting å servere på en slik vennemiddag. Jeg synes at det smaker klart best med terninger eller strimler av oksekjøtt. Enig med Badiane. Kjøtt er best i denne retten. Det skal koke ganske lenge, så du behøver ikke kjøpe det aller dyreste.
smaksløk Skrevet 22. november 2007 #11 Skrevet 22. november 2007 Hei:) Takk for forslag dere, blir jo skikkelig sulten av å lese dette, alt høres så godt ut! Ja, det blir ganske mange, 9 stykker. Jeg har vist sagt at det skal bli "middag" og ikke noe lett. Da ville kanskje rød karri og kylling m.m. passe best, særlig siden de sikkert ikka har spist middag. Serverer du brød og salat til eller? Jeg pleier å putte allemulige grønnsaker oppi sausen, men du kan gjerne servere med litt børd og ris. Pleier å putte oppi paprika, vannkastanjer, babymais, gjeren en boks med mix av bambusskudd, bønnespirer o.l. Er fantastisk lett og lage, men så ser det litt proft ut også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå