Gjest Blondie65 Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 Det er nok noe sant i det. Når jeg er sammen med folk som snakker elendig engelsek (f.eks. i Thailand) degraderes også mitt eget språk fordi jeg stadig må forenkle.
Gjest Gjest Julie Skrevet 20. november 2007 #3 Skrevet 20. november 2007 (endret) Menn blir dummere av blondiner De menn som liker blondiner er sikkert litt dummere enn andre menn. Men de mener det nok bare godt. Endret 20. november 2007 av Gjest Julie
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 20. november 2007 #5 Skrevet 20. november 2007 Tviler på at det bare gjelder blondiner. Menn blir generelt dummere av å omgås damer. Jeg kjenner faktisk at jeg senker meg et par nivåer for å kunne kommunisere med dere.
Fønix Skrevet 21. november 2007 #6 Skrevet 21. november 2007 Javisst. NRK er inne på forklaringen i nest siste avsnitt: "Andre undersøkelser på området har også vist at folk går langsommere og snakker saktere når de er sammen med eldre, skriver Timesonline." Naturligvis. Vi ønsker jo ikke at den gamle skal bli hengende etter eller ikke forstå hva vi sier. Det har med ren og skjær høflighet å gjøre. Tilsvarende med blondiner. Galante, det er det vi er!
Gjest feil! Skrevet 21. november 2007 #7 Skrevet 21. november 2007 De blir vel strengt talt ikke dummere av blondiner, men av sine egne fordommer og stereotypier av blondiner? Jeg er blond og oppfyller mensa-kravene med letthet. Tviler på at hårfargen min har noen betydning da gitt...
Mann 42 Skrevet 21. november 2007 #8 Skrevet 21. november 2007 Er det gjort noen før-og etter-test i denne undersøkelsen? Det virker som slett forskningsmessig håndtverk. Ideelt sett burde man sjekke IQ-en både før og etter, og ha en høvelig kontrollgruppe, før man legger skylda på blondinene for at enkelte menn er uintelligente. Jeg føler meg iallfall veldig smart når jeg er sammen med blonde damer, så dette tror jeg ikke noe på.
Gjest Helen Parr Skrevet 21. november 2007 #9 Skrevet 21. november 2007 Mannen min, som er gift med en smart brunette, har derimot ikke blitt særlig mye klokere de siste årene. Man kan derfor ikke trekke noen antiteser ut av dette, ser jeg.
Gjest Helen Parr Skrevet 21. november 2007 #10 Skrevet 21. november 2007 Jeg føler meg iallfall veldig smart når jeg er sammen med blonde damer, så dette tror jeg ikke noe på. Føler du det også sånn?
wondergirl Skrevet 21. november 2007 #11 Skrevet 21. november 2007 Kjæresten min har blitt stokk dum etter at han ble sammen med meg. Sukk! Må vel finne meg en ny mann å fordumme snart.
Gjest nimbus Skrevet 21. november 2007 #12 Skrevet 21. november 2007 Det er nok noe sant i det. Når jeg er sammen med folk som snakker elendig engelsk (f.eks. i Thailand) degraderes også mitt eget språk fordi jeg stadig må forenkle. Enig med denne, det kan virke fordummende å omgås mindre intelligente mennesker over tid. Men tviler på at det gir varige hjerneskader slik at man aldri kan komme seg tilbake til sitt opprinnelige nivå... Dessuten tror jeg ikke det virker på stereotyper, for at det skal virke fordummende må jo mannen være tvunget til å senke sitt eget nivå for å kommunisere med denne blondinen. Og det vil jo ikke funke hvis blondinen diskuterer kvantefysikk, men hvis hun er lidenskapelig opptatt av max factors nye mascara, og ikke mye annet, ser jeg ikke bort i fra at det stemmer. Men da har jo blond lite med saken å gjøre. Eller vent, jeg er blond, og smartere enn de fleste... Kanskje var de egentlig like smarte i utgangspunktet, men så har jeg ødelagt dem?
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2007 #13 Skrevet 21. november 2007 Tviler på at det bare gjelder blondiner. Menn blir generelt dummere av å omgås damer. Jeg kjenner faktisk at jeg senker meg et par nivåer for å kunne kommunisere med dere. Synd for deg at du vanker i feil miljø da! Men får man ikke bedre damer enn det der, så er det ikke mye å gjøre med...
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2007 #14 Skrevet 21. november 2007 Jeg blir dummere av negre.. jo brunere jo dummere
Gjest puselabb Skrevet 21. november 2007 #15 Skrevet 21. november 2007 De menn som liker blondiner er sikkert litt dummere enn andre menn. Men de mener det nok bare godt. Hvorfor tror du de mennene som liker blondiner er litt dummere enn andre menn? Fordi de liker blondiner fremfor brunetter, må de være dummere?
Gjest Morgan le Fay Skrevet 21. november 2007 #16 Skrevet 21. november 2007 Mannen min, som er gift med en smart brunette, har derimot ikke blitt særlig mye klokere de siste årene. Man kan derfor ikke trekke noen antiteser ut av dette, ser jeg. Men er han blond? Et implikasjonelt forhold trenger ikke nødvendigvis være bidireksjonelt, vettu. Det lærte man da allerede på ex-phil?
Gjest Helen Parr Skrevet 21. november 2007 #17 Skrevet 21. november 2007 Men er han blond? Et implikasjonelt forhold trenger ikke nødvendigvis være bidireksjonelt, vettu. Det lærte man da allerede på ex-phil? Han har knapt hår igjen! Forresten har jeg glemt ex-phil. Kan du forresten forklare ordet bidereksjonelt for meg? *blånn idag*
Gjest Morgan le Fay Skrevet 21. november 2007 #18 Skrevet 21. november 2007 Han har knapt hår igjen! Forresten har jeg glemt ex-phil. Kan du forresten forklare ordet bidereksjonelt for meg? *blånn idag* "Bi-" som forstavelse stammer fra det latinske navnet på tallet 2. Ergo betyr "bidireksjonal" at noe har to retninger, og brukes gjerne om et forhold som går begge veier (strengt tatt ekvivalens). Du må ikke lugge av ham håret?
Gjest Helen Parr Skrevet 21. november 2007 #20 Skrevet 21. november 2007 Du må ikke lugge av ham håret? Det er nok genene som er årsaken til det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå