Gjest Frk Åberg Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Jeg var i en butikk i dag og spurte om de tok imot MP3-spillere til reparasjon. Da sa han at det nesten ikke var noe vits, og at jeg heller burde kjøpe ny. Jeg er veldig imot at man skal måtte kjøpe ny MP3-spiller etter to år. Det var en Creative Zen Sleek, som jeg tror kostet rundt 2500,-. Men samtidig er det kjedelig å betale flere hundre i reparasjon hvis den ikke blir bedre. Er det noen som har efaring med å reparere MP3-spillere? Er det en tapt sak, eller kan de bli fine igjen? Er det ikke fem års garanti på mobiltelefoner? Er det noe lignende for andre elektroniske duppeditter? Jeg har ikke tatt vare på kvitteringen fra da jeg kjøpte den (dvs. det er mulig jeg har ordren liggende på mailen min, fra da jeg bestilte den). Lurer da på om jeg har noen som helst mulighet til å klage/få det på garantien. Jeg er altså helt blåst når det gjelder disse tingene
Miel Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 (endret) Du kan nok glemme å få den reparert, ja. Min forrige mp3-spiller (for øvrig også en Creative) gikk i stykker etter et halvt år, og å reparere den kom ikke på tale - det er vel ikke lønnsomt for noen parter. Ikke kunne jeg få en ny (maken) heller, fordi modellen allerede var utgått! Det var for så vidt greit, jeg var drittlei hele spilleren (mye tull med den) og ville helst ha pengene tilbake, noe jeg også fikk uten dikkedarer. På min spiller var det for øvrig ett års garanti. Bruk og kast... Endret 20. november 2007 av Miel
Nausicaä Skrevet 20. november 2007 #3 Skrevet 20. november 2007 Du kan ringe til Creative. Jeg har ikke nummeret, men det er visst i storbrittania (du kan snakke med svenske folk om du vil...). Det er helt sikkert garanti på den, skjekk forbrukersider for å se hvor lenge deter på mp3-spillere. Er jo 5 år på mobiler. Er jo kjipt når spilleren blir ødlagt, spesielt om du har masse musikk på den du ikke har andre steder. Det samme skjedde med meg, da kjøpte/fikk jeg ny for min var såpass utdatert at det var like greit å kjøpe ny.
Miel Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 Jeg kan nesten garantere at du ikke vil finne en eneste mp3-spiller med så mye som fem års garanti... Så vidt jeg kan se er det stort sett ett eller to år som gjelder. Også må jeg føye til at Creatives nettbaserte kundeservice er veldig bra - iallfall har jeg god erfaring med dem. :icon_smile: Fikk svar nesten umiddelbart (på norsk, ja), og de var ordentlig hyggelige og hjelpsomme.
Gjest Frk Åberg Skrevet 21. november 2007 #5 Skrevet 21. november 2007 Takk for svar, dere. Skal sjekke ut dette nærmere med kundeservicen deres.
Gjest Blondie65 Skrevet 21. november 2007 #6 Skrevet 21. november 2007 Jeg hadde et problem med min lille Creative MuVo og sendte en e-post til dem. Det viste seg at det bare var å laste ned programvareoppdatering og så var problemet løst. Det hadde jeg aldri trodd da displayet var blankt og det ikke ble liv uansett hvor nytt batteri jeg satte inn. Jeg kontaktet dem over nettet og det var femstjerners service på kort tid. Her finner du dem.
La Luna Skrevet 21. november 2007 #7 Skrevet 21. november 2007 Jeg tror du (og alle) også burde lære dere forskjellen på reklamasjonsrett og garanti. Reklamasjonsrett er noe som blir fastsatt av loven, og som butikkene må forholde seg til. Det er riktig at grensen på reklamasjon på mobiler er på 5 år nå. På mp3-spillere veit jeg ikke, men ring forbrukerrådet eller spør butikken (selv om det er mye rar synsing ute og går i butikkene etter min erfaring) Garanti er noe butikken kan velge å gi deg i tillegg til reklamasjonen, altså rettigheter som skal gi deg enda mer trygghet (men som i virkeligheten ofte ikke er mer enn de samme rettighetene du allerede har fra reklamasjonsretten).
Gjest Frk Åberg Skrevet 26. november 2007 #8 Skrevet 26. november 2007 MP3-spilleren min begynte på mystisk vis å fungere av seg selv etter å ha vært død i to uker. Men takk for svar, Blondie65 og La Luna også. Før spilleren virket igjen, fikk jeg svar fra kundesupport, og det var virkelig grundig hjelp, ja. Veldig greit å få en oppklaring i hva forskjellen på garanti og reklamsjonsrett er også. Vet jeg har hørt det før, men jeg har åpenbart blandet de to.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå