Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor stor kjele trenger en egentlig hvis en skal lage pinnekjøtt til 14 personer (bare voksne)?

Det er noen år siden sist vi laget pinnekjøtt, og til så mange har vi aldri laget før. Mener å huske at vi fylt det store pannen vår helt sist vi laget, og da var vi bare 8 til bords. Må vel ut på kjele-shopping, så spørsmålet er vel egnetlig om det er mulig å få tak i en som er stor nok eller om vi må bruke to..

Videoannonse
Annonse
Gjest rikkerikke
Skrevet

Pinnekjøtt til 14 tar nok så mye plass at jeg ville brukt to kjeler fremfor å kjøpe en stor. Mye bedre det enn å ha en enorm kjele som man ikke får brukt til noe. Et alternativ er kanskje å låne en stor kjele et sted, familie, venner eller hve med et idrettslokale/ velhus eller liknende?

Gjest Gjest_linn_*
Skrevet

hei!

Måtte berre sei som eg har sagt i ein anna tråd. At det aller aller beste ein kan bruke er saftkokar! vatn i panna i botn, pinnekjøtt i panna over. Ein slepp å tenka på å etter-fylla vatn og fettet legg seg i saftrenna og ein kan bere tappe dei av med slangen på sida.

Det er kanskje ikkje vanleg at unge har saftkokar i dag, men høyrer ein med slekt er det heilt sikkert nokon som har og som ikkje har brukt dei til saftkoking på mange mange år. Sjølv kjøpe eg saftkokar i fjor....genialt!

Skrevet

Takk for svar. Er vel gjerne rett det at om vi finner en kjele som er stor nok så er den så stor at vi aldri kommer til å få brukt den igjen. Kjenner ingen som har saftkoker dessverre, så blir nok å kjøpe en panne til :)

Skrevet

Vi har en sånn diiiger kjele og den blir jo ikke akkurat brukt hver dag her, men den er kjekk å ha når vi lager fårikål, pinnekjøtt og bacalao til gjester. Da lager vi gjerne så mye at en så stor kjele er veldig praktisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...