Gå til innhold

FMs Bryllupstråd

Februarmamsen

Anbefalte innlegg

Vi har nå booket sanger til kirken. Det er operasangeren petter simonsen som skal synge for oss. Han er bare så flink.

Jeg driver å snuser litt på inviasjoner osv for tiden. Skal lage noe selv og har allerede nå begynt å tenke på hvordan de skal bli. Greit å lage noen alternativer slik at man er sikker.

Kjoleprøving og titting er utsatt til vintern ;)

Har i hodet mitt også en formening om hvordan jeg ønsker å dekke bordet, men skal på bryllupsmesser først for å se om jeg får noen flere tips akkurat ang det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med forestående bryllup! Synes du har kommet langt jeg! Du har jo over et år å planlegge på! :jepp:

Men tiden kommer til å gå vanvittig fort!!!

Kos deg med forberedelsene! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...

Status her så langt

Kirke: ******** kirke er booket

Prest: fetteren min er spurt og han har sagt ja

Sanger til kirken: Petter Simonsen er spurt og har takket ja.

Fotograf: Fotograf er booket

Kokke: Er booket

Forlovere: Vi har spurt en venn hver og fått ja

Farge:Fargene vil nok gå i lille, sølv, hvit og noe svart.

Tema: Tema og tema, har noe som skal gå igjen i hele bryllupet, men vil ikke avsløre det enda.

Lokaler: Telt på 9x18 meter er booket, samt ett inngangstelt på 3x6 meter. Blir levert med gulv på 162 kvm. Dessuten er det lokale grendehuset booket slik at vi kan bruke kjøkkenet, dekketøy, bord og stoler derfra.

Invitasjoner, kirkeprogram, bordkort, meny, sanger: Har bestemt hvordan dette skal se ut og handlet inn for å lage forslaget, slik at vi kan se de "live".

Dekorasjoner: Har handlet inn og funnet ut en del og skal prøvedekke med dette for å se om det er slik vi ønsker det

Det jobbes det med:

Kjole: Titter for harde livet men er veldig usikker.

Bukett: Har funnet en jeg liker veldig godt, men det er jo så mye forskjellig der ute

Toastmaster: Har funnet en vi skal spørre, og tror og håper han svarer ja til det.

Band: Pondus er forspurt og de har satt av datoen, vi må bestemme oss i løpet av høsten.

Meny: Noe med reker til forrett, Elgstek med tilbehør til hovedrett og noe jordbær og is til dessert

Kaker: Har bestemt hva slags kaker vi skal ha og hvor mange av de ulike slagene. Har igjen og spørre folk om de vil bake for oss. Bryllupskake er ikke bestemt

Alkohol: Har bestemt hva slags alkohol vi skal ha og hvor mye, slik at man kan begynne å handle inn.

Dette har vi ikke startet med:

Resten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoho::skratte::hoho:

Men du er godt igang da :jepp:

:hoho: orket ikke begynne å tenke på hva resten var ;)

Jo da er godt i gang, men så er det så mange andre prosjekter på gang hos oss før det bryllupet at det er godt å få ting unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siripiri

:hakeslepp: Den buketten var nydelig! :dåne:

Kirka og for den saks skyld :sjenert:

Gratulerer med bryllup, du gifter deg fire uker etter meg, hvis ikke jeg har telt helt feil da :fnise: Ser ut som du har like mye kontroll som meg, (kontroll og kontroll fru blom, ikke her iallefall :gjeiper: ) ser ut som vi har de samme tingene i boks til nå :)

Med baby på gang, så er det vel kjekt å ha litt orden på ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 måneder senere...

Kanskje jeg burde oppdatert litt her :sjenert: men det har skjedd så mye at bryllupsmodusen har ikke helt kommet før nå.

I mellomtiden har det blitt en liten baby og vi har flyttet inn i nybygd hus. :jepp: men nå er det bryllup som er neste aktivitet.

Det vi har i orden så langt:

Kirke: ******** kirke er booket

Prest: fetteren min er spurt og han har sagt ja

Sanger til kirken: Petter Simonsen er spurt og har takket ja.

Fotograf: Fotograf er booket

Kokke: Er booket

Forlovere: Vi har spurt en venn hver og fått ja

Farge:Fargene vil nok gå i lille, sølv og hvit

Tema: Tema og tema, har noe som skal gå igjen i hele bryllupet, men vil ikke avsløre det enda.

Lokaler: Telt på 9x18 meter er booket, samt ett inngangstelt på 3x6 meter. Blir levert med gulv på 162 kvm. Dessuten er det lokale grendehuset booket slik at vi kan bruke kjøkkenet, dekketøy, bord og stoler derfra.

Invitasjoner, kirkeprogram, bordkort, meny, sanger: Invitasjonene er sendt ut. De andre tingene er ferdiglagde som prøver, men gjenstår å sette inn litt info.

Dekorasjoner: Har handlet inn og funnet ut en del. Har prøvedekket og ble kjempe fornøyd :glis:

Frisør: Har booket time til frisør og sminking for meg og forloveren min.... Har fått dato for prøvetime.

Kjole: Kjolen skal hentes 14 mai

Sko: Har kjøpt ett par sko som jeg skal prøve til kjolen og tror det blir bra

Bukett: Har funnet den jeg vil ha og har levert den til to blomsterbutikker for å få pris.

Band: Pondus er bestilt

Alkohol: Har bestemt hva slags alkohol vi skal ha og hvor mye. Kun innkjøp av vin som gjenstår

Kirken Innmarsj og utmarsj er bestemt, salmer har vi så og si bestemt og hvem som skal lese skriften har vi bestemt. Vi har dessuten bestemt oss for solosanger i kirken.

Toastmaster: I orden

Meny: Rekecoctail, Elgstek med tilbehør til hovedrett og jordbær og is til dessert

Duker: mamma har bestilt og det er i orden.

Det jobbes det med:

Kaker: Har bestemt hva slags kaker vi skal ha og hvor mange av de ulike slagene. Har igjen og spørre folk om de vil bake for oss. Bryllupskake er ikke bestemt

Transport: Har bestemt hva vi ønsker og sjekker nå muligheten for det

Smykker: Kjempe usikker på hva jeg vil ha.

Veldig usikker på om jeg har glemt noe, så om noen ser noen store ting som er utelatt så er det bare å skrike ut :jepp:

Endret av Februarmamsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...