Gjest Frysepulver Skrevet 2. desember 2007 #21 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) . Endret 29. desember 2007 av Frysepulver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 2. desember 2007 #22 Del Skrevet 2. desember 2007 jeg har lært 6 Europa Afrika Sør-Amerika Nord-Amerika Asia Oceania Antarktis mener jeg å huske ble nevnt men :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Julie Skrevet 2. desember 2007 #23 Del Skrevet 2. desember 2007 Synes de sier at verden bare blir mindre og mindre, jeg. Stemmer jo ikke det, da. :klø: Verden er den samme som før. Intet nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grissini Skrevet 2. desember 2007 #24 Del Skrevet 2. desember 2007 Jeg lært også bare at det var 5. og det er ikke sååå lenge siden jeg gikk på barneskolen. (er 21). Hmmm...tror nok du vil finne at det er en god del som har endret seg på de årene At det er en verdensdel som kalles Oceania, er da ganske så logisk. Hva med NZ, Fiji, Cook-øyene og de andre statene som ligger der nede? Litt underlig å bare plassere de i Australia. Det er i mine øyne vesentlig lettere å dele verden i 7, enn 5 eller 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jenna88 Skrevet 3. desember 2007 #25 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) Interessant. Jeg trodde også det kun var seks, nemlig: Asia Afrika Nord-Amerika Sør-Amerika Europa Oceania *hekter på Antarktis* Endret 3. desember 2007 av Jenna88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ladypisces Skrevet 3. desember 2007 #26 Del Skrevet 3. desember 2007 Vi lærte Europa, Asia, Afrika, Amerika og Australia. Australia ble endret til Oceania mens jeg gikk på skolen. vi lærte det samme men jeg gikk på barneskolen på 90-tallet.. hmm tror vi hadde litt gamle bøker.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 3. desember 2007 #27 Del Skrevet 3. desember 2007 Trodde det var fem, jeg... Når ble nord- og sør-Amerika to verdensdeler? Og Antarktis en verdensdel? Da synes jeg det ville vært mer logisk å kalle midtøsten en verdensdel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frysepulver Skrevet 3. desember 2007 #28 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) . Endret 29. desember 2007 av Frysepulver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svadadama Skrevet 3. desember 2007 #29 Del Skrevet 3. desember 2007 Jeg er født i 83 og har lært at det er fem. Sør og Nord Amerika er vel en inndeling av Amerika, men verdensdelen heter fortsatt Amerika. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 3. desember 2007 #30 Del Skrevet 3. desember 2007 Jeg er født i 77. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalorina Skrevet 3. desember 2007 #31 Del Skrevet 3. desember 2007 Jeg har også lært fem, men jeg er gaaammel da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 4. desember 2007 Forfatter #32 Del Skrevet 4. desember 2007 Jeg lærte 5. Er født i -68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Veronica Mars Skrevet 4. desember 2007 #33 Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) -- Endret 2. april 2008 av Gjesten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebra Skrevet 27. desember 2007 #34 Del Skrevet 27. desember 2007 akkurat det her har jeg diskutert mye med venner. jeg lærte også at det var 5. synes det er tullete at de plutselig skal dele den opp i 7. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 27. desember 2007 #35 Del Skrevet 27. desember 2007 Hei Jeg er ikke helt sikker på nøyaktig når dette ble endret, men jeg tror det var sent på 90-tallet en gang. Da jeg gikk i tredje klasse på barneskolen, lærte vi at det var syv verdensdeler. Europa Afrika Nord-Amerika Sør-Amerika Oseania Asia Antarktis Vi ble da fortalt at det tidligere hadde vært kun fem verdensdeler, men etter en ny inndeling var det nå syv. De fem verdensdelene, som du selv sier var: Europa Afrika Amerika Asia Australia. Jeg begynte på skolen i 1995, så endringen kom nok mellom da og 2000 en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 27. desember 2007 #36 Del Skrevet 27. desember 2007 Det er ikke helt riktig. Det er syv verdensdeler, ikke fem eller seks. Antarktis er en egen verdensdel, har noe å gjøre med at når det er så og så mye landmasse, eller noe slikt, så regnes det som en egen verdensdel. Husker ikke definisjonen helt, men det er noe slikt. Forøvrig heter det Oseania, ikke Australia. Australia er kun et land i Oseania. Det het riktignok Australia tidligere, men nå har det hett Oseania ganske lenge;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest j.18 Skrevet 25. november 2009 #37 Del Skrevet 25. november 2009 blæh, faen ta alle de dumme verdensdelene.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 25. november 2009 #38 Del Skrevet 25. november 2009 Er antarktis en verdensdel Hmmm jaja... jeg trodde det bare var is hehe Men de andre kan jeg. Hvorfor lærte dere bare fem? Lærte dere bare Nord Amerika?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 25. november 2009 #39 Del Skrevet 25. november 2009 Synes de sier at verden bare blir mindre og mindre, jeg. Stemmer jo ikke det, da. :klø: Øh. Verden blir ikke akkurat større når du deler den opp i flere deler. Har prøvd det samme på kake, og det funker bare ikke sånn. Desverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest megvel Skrevet 25. november 2009 #40 Del Skrevet 25. november 2009 Er antarktis en verdensdel Hmmm jaja... jeg trodde det bare var is hehe Men de andre kan jeg. Hvorfor lærte dere bare fem? Lærte dere bare Nord Amerika?? Arktis (nordpolen for de som ikke vet) er bare is, men antarktis er et kontinent. Nord- og søramerika ble før regnet som én verdensdel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå