Arwen Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Jeg skal ha full kontantstøtte fra 20. mars til august. Etter det skal jeg ha gradert. Hva skriver jeg egentlig på søknaden da? Søker jeg om full først for så å ringe de når jeg vet at vi får den prosenten i barnehagen vi ønsker?
Donpedro Skrevet 20. november 2007 #3 Skrevet 20. november 2007 Søke om 100 %, o så sende inn melding om endring senere?
Donpedro Skrevet 20. november 2007 #4 Skrevet 20. november 2007 Står for øvrig på søknadsskjemaet at man skal melde fra om endringer, og i felt nr 5 er det rom for å utdype.
Chiquita Skrevet 20. november 2007 #5 Skrevet 20. november 2007 Jeg ville søkt om full kontantstøtte først, og så når august nærmer seg, og dere har skriftlig tilbud om pass, så ville jeg kontaktet nav igjen med beskjed om endring. Forøvrig - du får vel ikke kontantstøtte fra 20. mars? Du får det vel fra og med april, siden kontantstøtten "regnes" i kalendermåneder, og vel gis f.o.m kalendermåneden etter at barnet har fylt 1 år...
Arwen Skrevet 20. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. november 2007 Om jeg får fra 20. mars eller 1. april spiller egentlig ingen rolle Da søker jeg full og gir beskjed når jeg vet hva som skjer med barnehage. Takk for svar.
Chiquita Skrevet 20. november 2007 #7 Skrevet 20. november 2007 Om jeg får fra 20. mars eller 1. april spiller egentlig ingen rolle Jo da, for dersom du hadde fått fra 20. mars, så hadde du fått første utbetaling den siste virkedagen i mars, mens du nå må "vente" til siste dag i april før du får penger ;-) *flise-spikker*
Donpedro Skrevet 20. november 2007 #8 Skrevet 20. november 2007 Står også at man helst kun skal søke en mnd før det er aktuelt, for å ha ferskers opplysninger.
Arwen Skrevet 20. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 20. november 2007 OK Jeg som tenkte det sikkert var lurt å være tidlig ute. Jeg vet jo uansett alle opplysninger nå.
Donpedro Skrevet 20. november 2007 #10 Skrevet 20. november 2007 Man kan jo prøve. I min kommune får man søknaden i retur, så jeg avventer.
Arwen Skrevet 20. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 20. november 2007 Da er det jo ikke noe poeng. Kan jo likesågodt vente. (Jeg skjønner ikke hva slags mer info som kan dukke opp i løpet av fire måneder men. Har søkt om forlenget permisjon og barnehageplass fra august igjen :klø: )
Donpedro Skrevet 20. november 2007 #12 Skrevet 20. november 2007 Da er det jo ikke noe poeng. Kan jo likesågodt vente. (Jeg skjønner ikke hva slags mer info som kan dukke opp i løpet av fire måneder men. Har søkt om forlenget permisjon og barnehageplass fra august igjen :klø: ) Er jo saMME SØKNADSSKJEMA FOR HELE LANDET (ups). De vil sikkert unngå å måtte behandle en haug med søknader fra folk som skal endre på ting etterhvert; som flytte til utlandet, kortere perm, lengre perm, fikk plass likevel, barnet dør osv. Men det skader jo ikke å sende inn nå, er jo ikke sikkert de er så strenge hos dere.
Donpedro Skrevet 20. november 2007 #13 Skrevet 20. november 2007 (Har akkurat sittet å lest dette selv, siden vi tenkte som deg - at det var lurt å være tidlig ute)
Arwen Skrevet 20. november 2007 Forfatter #14 Skrevet 20. november 2007 De roter så fælt på NAV her at det sikkert er like greit å vente. Dumt å bli lagt i en bunke for å bli glemt. (De har faktisk rotet så mye at en feil jeg gjorde som de ikke rettet opp ble utbetalt feil igjen slik at jeg til syvende og sist fikk det som jeg ville )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå