Gå til innhold

Vold mot barn

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Så er det altså igjen vært utført grov vold mot barn.

Spørsmålet jeg stiller med er om dette er psykisk ustabile personer eller mindre inteligente personer. Jeg kan ikke se at det er noen andre valgaleternativer nå disse voksenpersonene skal beskrives.

Denne gangen var det på en leirskole.

Da den 12 år gamle gutten sto utenfor døren til toalettet, fikk han gjennom vinduet øye på at en av de voksne leirlederne sto utenfor inngangsdøren. Lederen kom inn på guttenes rom.

-Skikkelig redd

- Da han var kommet inn sa jeg til ham at jeg skvatt da jeg så ham. Men han svarte ikke. I stedet grep han fatt i armen min, vred den rundt og dyttet meg hardt inn til veggen.

Full beskrivelse på: Fikk juling på misjonsleir

Innlegget er endret.

M@msen - moderator.

Endret av m@msen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg håper da for Guds skyld at han er psykisk ustabil, og ikke bare mindre intelligent.

Det der handler ikke om intelligens, det handler om manglende evne til empati. Skremmende!!

Jeg ville aldri gjort noe lignende mot NOEN. Jeg har slått et voksent menneske EN gang, og det var en mann som ikke tok NEI for et nei. Han fortjente slaget, JEG fortjente slaget, det stoppet jo handlingen! Det finnes kun én akseptabel grunn til vold, og det er selvforsvar.

Gjest =tentacle=
Skrevet
Så er det altså igjen vært utført grov vold mot barn.

Spørsmålet jeg stiller med er om dette er psykisk ustabile personer eller mindre inteligente personer. Jeg kan ikke se at det er noen andre valgaleternativer nå disse voksenpersonene skal beskrives.

Tipper det er en som selv har vært utsatt for røff behandling eller i hvertfall vokst opp med at det var vanlig i omgivelsene, og ikke har reflektert og tatt avstand fra det. Dette var hans måte å irettesette barnet og sørge for at instrukser ble fulgt på. Totalt uten sans for perspektiv og konsekvenser.

Skrevet

Uansett er det fint at pressen setter fokus på problemet. Slike ustabile ? personer har ingenting med leirskole, etc å gjøre.

For barnet er dette en hendelse som vil bite seg fast for resten av livet. At foreldrene raskt tok tak i problemet er veldig bra. Jeg håper politiet tar ut egen tiltale mot mannen slik at barn (og voksne) ser at politiet tar slik overgrep alvorlig.Dessuten må denne mannen holdes borte fra barn og andre svake grupper for all framtid.

Skrevet

Så fryktelig. Stakkars, stakkars gutt.

Lurer på om vi i våre dager for ofte karakteriserer folk som syke og ustabile, mens realiteten er at vi har "glemt" at noen rett og slett er onde.

Når en fryktelig gjerning begås er det jo som oftest det vi tyr til som forklaring: gjerningsmannen er syk....

Gjest tullfrid
Skrevet
Tipper det er en som selv har vært utsatt for røff behandling eller i hvertfall vokst opp med at det var vanlig i omgivelsene, og ikke har reflektert og tatt avstand fra det.

Jeg ville også gjette på det. Svært mange voldsutøvere har vært voldsutsatte selv. Det er ingen unnskyldning, men kan hjelpe oss å forstå hvorfor folk handler som de gjør, og ikke automatisk tenke at folk er syke/ustabile/onde eller mindre intelligente. Men at voldutsatte bringer volden videre, er tragisk og grusomt.... og det er vanskelig å ha sympati for vedkommende når det går ut over barn...

Lurer på om vi i våre dager for ofte karakteriserer folk som syke og ustabile, mens realiteten er at vi har "glemt" at noen rett og slett er onde.

Derom strides vel de lærde....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...