Gå til innhold

Pakking

Anbefalte innlegg

Gjest gjest-i-dag
Skrevet

Har en del spørsmål som gjelder pakking av koffert nå når jeg skal begyne å pakke til London tur:

1. Må alt av flytende væske pakkes i forseglingsposer(deo,parfyme,hårskum o.l.) når det skal pakkes i kofferten?

Håndbagasjen må alt forsegles forstår jeg, men er det det samme som gjelder når det pakkes i kofferten?

2. Hvordan gjør man det med alkohol man kjøper på taxfree? hvordan skal den pakkes? hvor mye alkohol er lov å ha med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har en del spørsmål som gjelder pakking av koffert nå når jeg skal begyne å pakke til London tur:

1. Må alt av flytende væske pakkes i forseglingsposer(deo,parfyme,hårskum o.l.) når det skal pakkes i kofferten?

Nei, det kun det du har i håndbagasjen som må pakkes i forseglingsposer!

2. Hvordan gjør man det med alkohol man kjøper på taxfree? hvordan skal den pakkes? hvor mye alkohol er lov å ha med?

Alkoholen bærer du med deg i pose fra taxfreen. Har aldri opplevd å måtte pakke den på en spesiel måte.

Hvor mye du kan ta med deg husker jeg ikke.

Gjest gjest-i-dag
Skrevet
Nei, det kun det du har i håndbagasjen som må pakkes i forseglingsposer!

Alkoholen bærer du med deg i pose fra taxfreen. Har aldri opplevd å måtte pakke den på en spesiel måte.

Hvor mye du kan ta med deg husker jeg ikke.

Mener å huske at en som vi kjenner sa han måtte levere fra seg alkoholen fordi den ikke var pakket i forseglede poser, men er ikke sikker.

Hadde vært fint å fått vite det helt sikkert.

Skrevet

Alkohol må pakkes i spesielle forseglede poser fra taxfree dersom du skal bytte fly underveis. Du handler den jo etter sikkerhetskontroll, så om du ikke skal videre etter mellomlanding kan du bare ha den i vanlig pose.

Skrevet

Og mengden alkohol du kan ta med hvis du har vært ute av landet mer enn 24t er (se evt Tollvesenet sine sider):

Enten:

1) 1 liter med alkoholstyrke over 22 til og med 60 volumprosent og 1,5 liter drikke med alkoholstyrke over 2,5 til og med 22 volumprosent

Eller:

2) 3 liter drikk med alkoholstyrke over 2,5 til og med 22 volumprosent.

I tillegg kan man ta med seg 2 liter øl med alkoholstyrke over 2,5 volumprosent, eller annen drikk med alkoholstyrke over 2,5 til og med 4,7 volumprosent. (Dette betyr at man f.eks kan ta med 5 liter øl dersom man ikke medbringer andre alkoholholdige drikkevarer.)

Gjest Gjest_pia_*
Skrevet

Husk at hvis du handler tax freekvoten på utfart og skal ha den med deg hjem igjen må du ha den i kofferten på vei hjem siden forseglingen bare gjelder 24 timer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...