Gjest Tex Skrevet 13. april 2003 #1 Del Skrevet 13. april 2003 Når er det "lov" å plante ut i verandakassene her på Østlandet? Jeg vil så gjerne ha fine kasser til 17. mai og har gjort dette hvert år. Men jeg får sånn kjeft for at det er altfor tidlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørk Skrevet 13. april 2003 #2 Del Skrevet 13. april 2003 SÅ LENGE FROSTEN IKKE KOMMER PÅ NATTA SÅ GÅR DET VEL GREIT, BLOMSTERKASSENE SKAL ETTER MIN MENING VÆRE PYNTET TIL 17.MAI. hVA BRUKER DU Å HA OPPI DEM DA, HVIS MAN SKAL PLANTE TIDLIG SÅ ER DET JO FINT MED STEMORSBLOMSTER. dETTE ER EN SLAGER HOS OSS HVERT ÅR. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 13. april 2003 #3 Del Skrevet 13. april 2003 Jeg er svak for Eføy, Tagetes og Lobelia.... Stemorsblomster er også fint men jeg synes de blir så fort stygge. Men det kan jo være meg som ikke klarer å stelle dem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. april 2003 #4 Del Skrevet 13. april 2003 Hvis du får kjeft for å plante ut for tidlig er det nok ikke ford naboene ikke vil se blomster før en bestemt dato. Det handler nok rett og slett om at det ikke er lurt å plante ut før man er sikker på at det ikke er frost om nettene. Det tåler nemlig ikke plantene. Jeg for min del skal så noen frø innendørs etter påske. Har tenkt til å så solsikker (fikk det til bra i fjor) og kanskje blomkarse. Disse og kjøpte planter setter jeg ut i balkongkassa en eller annen gang mellom 1. og 17. mai avhengig av vær og temperatur. Gleder meg veldig, synes det er så stas med blomster. Har bestemt meg for at i år skal balkongkassene mine bugne. Håper jeg lykkes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 13. april 2003 #5 Del Skrevet 13. april 2003 Ja du har nok rett i at det er derfor... Det er stort sett mamma og gubben sommaser om at jeg er for ivrig. Men heller ivrig enn tiltaksløs sier nå jeg og titter meg rundt i huset og ser på alle hans halvferdige prosjekter... (he he he ) :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 13. april 2003 #6 Del Skrevet 13. april 2003 Dersom du planter ut blomster tidlig så må du være forberedt på at de kan bli ødelagte. Dersom du er villig til å betale den prisen for å ha det fint til 17 mai, så er det bare å plante i vei. En annen mulighet er jo å ta inn plantene om natta de første nettene dersom du har løse kasser. For å beholde stemorsblomster fine må man ikke la dem tørke, og knipe av blomstene etterhvert som de visner (ellers kommer det ikke nye). Man må også la dem få litt mat (gjødsel). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 13. april 2003 #7 Del Skrevet 13. april 2003 Start med stemorsblomster, de tåler en frost natt eller tre. Faktisk så tåler de helt ned til -5. Når faren for nattefrost er over kan du jo supplere med f. eks lobelia og margeritter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå