Minya Skrevet 1. desember 2011 #21 Del Skrevet 1. desember 2011 Hvis du har dårlig samsyn på nært hold kan det forklare hvorfor du begynner å myse, får rennende øyne, blir lysømfintlig og sånt noe. Jeg var nettopp hos optiker for å få ny styrke i glassene og nye linseverdier, og da han skulle sjekke samsynet mitt fungerte det bra på avstand, men sidelengs på nært hold var føkkings umulig XD Det viser seg at samsynet mitt er helt fullstendig på bærtur på nært hold og det gir også en logisk forklaring på hvorfor jeg foretrekker å ha pc-skjermen min minst en meter unna ansiktet. Mannen min har vært nysgjerrig på hvorfor det er sånn, nå fikk han endelig svar. Dette med samsynsproblemer oppstår ofte når man har et øye som er veeeeldig dominant over det andre. Da slår det ene øyet seg liksom av på nært hold og det kan føre til hodepine og mye annet rart. Dessverre er det ikke alle optikere som sjekker samsynet hver gang, så spør spesifikt om det neste gang du stikker til optikeren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2012 #22 Del Skrevet 10. februar 2012 Hei jeg har nå i en ukes tid blitt voldsomt plaget med øynene bare jeg skriver meldinger på tlf. jeg sitter 2,5 meter fra tv skjermen en plasma 64" der jeg også bruker den som pc skjerm. Etter 5 min så begynner det og svi og renne fra øynene, så nå klarer jeg ikke og se tv eller holde på med pc. Føler at øynen er fulle av sand. hva skal jeg gjøre. er 46 år og Mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Navifairy Skrevet 10. februar 2012 #23 Del Skrevet 10. februar 2012 Har du/dere hørt om Gunnar Optics? Verdt å sjekke ut om dere sliter med tørre og slitne øyne, men har fått bekreftet at det ikke er noe galt med synet generelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest morfra Skrevet 5. januar 2013 #24 Del Skrevet 5. januar 2013 hei jeg er 14 år og har en smerte/ubehag rundt og i det venstre øyet det svir stikker og brenner på en måte vet ikke helt hva det er, men jeg har hatt det siden skolen 2 dager siden, er lit red hva er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2013 #25 Del Skrevet 5. januar 2013 hei jeg er 14 år og har en smerte/ubehag rundt og i det venstre øyet det svir stikker og brenner på en måte vet ikke helt hva det er, men jeg har hatt det siden skolen 2 dager siden, er lit red hva er det. Det er antakelig ikke farlig, det høres ut som en infeksjon Er du rød på øyet? Få deg en legetime, om det er en infeksjon får du øyedråper som hjelper med å ta knekken på den Anonym poster: 812054227f477667a35a4d77163cbe89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå