Gjest ts Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Er det noen som har sett noen forskning på om fotballidioter virkelig er idioter? Så langt er de jeg kjenner som har stor fotballinteresse ofte "enkle" mennesker med relativ lav utdanning, og stort sett har de ikke virket særlig smarte heller. Grunnen til at jeg spør er fordi jeg mister interessen i en fyr så snart han liker fotball... :S
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 det finnes unntak, men ja, mange er ikke spes smarte. Hadde jeg vært deg, hadde jeg funnet en som har et nøkternt forhold til fotball.
Jalp Skrevet 20. november 2007 #3 Skrevet 20. november 2007 Drillo er nok fotballidiot, men man kan vel neppe kalle han idiot når han har professoriat m.v. Arne Scheie er vel neppe idiot. Selv har jeg høyskoleutdannelse innen bl.a. forhandlingsledelse, coaching, endringsledelse, prosjektledelse, teamledelse m.m. Men min kone synes jeg er alt for interessert i fotball. Er jeg idiot av den grunn?
Toro Skrevet 20. november 2007 #4 Skrevet 20. november 2007 Men kan jo alltids undre når voksne menn heier på Vålerenga. * -- RBK-flagg*
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2007 #5 Skrevet 20. november 2007 Skjønner ikke hva du mener. Fotball er en greie som lar en hvilken som helst ellers enkel person bevise at h*n kan tilegne seg autistiske kunnskaper og ekstremkompetanse på et felt. 20 års trenererfaring? Gå hjem og vogg! Her sitter sofasliter'n Jens, og han KAN det, altså...
Supraspinatus Skrevet 20. november 2007 #6 Skrevet 20. november 2007 Tviler på at det er noen sammenheng med fotballinteresse og intelligens. Finnes nok av smarte, fotballinteresserte mennesker. Tror heller det er en større sammenheng mellom konkurranse-instinkt og sportsinteresse.
Gjest ts Skrevet 20. november 2007 #7 Skrevet 20. november 2007 Det er den generelle sammenhengen jeg er interessert i. Det vil alltids finnes noen smarte fotballidioter, på samme måte som det alltid vil finnes noen som er smartere enn de andre med Downs syndrom, for å bruke et dårlig eksempel. Jalp: En høyskoleutdannelse er jo ikke all verden da! Jeg kjenner personer med 104 i IQ som fint har klart en slik utdannelse. Det trenger ikke bety at du er noe mer enn gjennomsnittlig...
Jalp Skrevet 20. november 2007 #8 Skrevet 20. november 2007 (endret) Det er den generelle sammenhengen jeg er interessert i. Det vil alltids finnes noen smarte fotballidioter, på samme måte som det alltid vil finnes noen som er smartere enn de andre med Downs syndrom, for å bruke et dårlig eksempel. Jalp: En høyskoleutdannelse er jo ikke all verden da! Jeg kjenner personer med 104 i IQ som fint har klart en slik utdannelse. Det trenger ikke bety at du er noe mer enn gjennomsnittlig... Jo,jo...det var da faen til trøst her på formiddagen...men når man er gjennomsnittlig...er man da idiot? Når man er glad i fotball? Du får finne deg en tørr arkivleder eller noe slikt. Eller kanskje en lektor med nesen godt ned i bøkene sine. Jeg kan for øvrig anbefale EQ før IQ. Fotball er lidenskap... :kaffe: Endret 20. november 2007 av Jalp
Gjest Gjest_Devin_* Skrevet 20. november 2007 #9 Skrevet 20. november 2007 fotball er sannheten og svaret på livet.
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2007 #10 Skrevet 20. november 2007 Bare hvis de kommer fra Trøndelag.
Gjest Frk Åberg Skrevet 20. november 2007 #11 Skrevet 20. november 2007 De kan jo virke litt apelignende når de sitter og roper at motstanderen skal blø, eventuelt dø. Men om de i snitt har lavere iq, det har jeg ingen bestemt formening om. Det ville egentlig forundre meg litt, når man tenker på hvor mange som er interessert i fotball.
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2007 #12 Skrevet 20. november 2007 Lurer på hva gjennomsnittlig IQ i Brasil er.
Supraspinatus Skrevet 20. november 2007 #13 Skrevet 20. november 2007 (endret) De kan jo virke litt apelignende når de sitter og roper at motstanderen skal blø, eventuelt dø. Men om de i snitt har lavere iq, det har jeg ingen bestemt formening om. Det ville egentlig forundre meg litt, når man tenker på hvor mange som er interessert i fotball. Både menn og kvinner, de som liker fotball, de som ikke liker fotball og alle andre har sin måte å uttrykke engasjement. Noen reiser seg fra stolen og skriker "oooooooh" når det skjer en nestensjanse. Noen gråter når hovedpersonen i filmen dør. Noen ler når de hører en vits. Tviler veldig sterkt på at man har lavere iq fordi man viser følelser og engasjement. - og dette var ikke ment kritisk til deg Frk. Åberg, jeg ville bare få med at du kaller det apelyder. Endret 20. november 2007 av Supraspinatus
Gjest Gjest_brann_* Skrevet 20. november 2007 #14 Skrevet 20. november 2007 ja, det kan virke sånn..har nettopp funnet meg en type som ikke liker fotball..ble veldig glad.men så kan det jo sies at alle som ikke heier på brann er idioter og.. det er jo noe alle vet
Fønix Skrevet 20. november 2007 #15 Skrevet 20. november 2007 Er det noen som har sett noen forskning på om fotballidioter virkelig er idioter? Så langt er de jeg kjenner som har stor fotballinteresse ofte "enkle" mennesker med relativ lav utdanning, og stort sett har de ikke virket særlig smarte heller. Grunnen til at jeg spør er fordi jeg mister interessen i en fyr så snart han liker fotball... :S Hvis fotballinteresse kan fungere som et filter mot forutinntatte og trangsynte folk, er jo det ganske oppløftende
Gjest Frk Åberg Skrevet 21. november 2007 #16 Skrevet 21. november 2007 Både menn og kvinner, de som liker fotball, de som ikke liker fotball og alle andre har sin måte å uttrykke engasjement. Noen reiser seg fra stolen og skriker "oooooooh" når det skjer en nestensjanse. Noen gråter når hovedpersonen i filmen dør. Noen ler når de hører en vits. Tviler veldig sterkt på at man har lavere iq fordi man viser følelser og engasjement. - og dette var ikke ment kritisk til deg Frk. Åberg, jeg ville bare få med at du kaller det apelyder. Det jeg mente å si, er at jeg syns en del av fotballkulturen kan virke litt primitiv, sett utenfra. Jeg har stor forståelse for engasjementet, men jeg syns altså at noen av slagordene er litt, ja... det må være lov å le litt av dem (jeg snakker altså ikke om de som sier "oooh", men om alle slagordene som går på å nedgradere det andre laget, til tider på en ufin måte om man skulle tatt det seriøst). Men jeg tror ikke nødvendigvis at iquen står i stil med hvordan de heier, var mitt poeng.
Gjest Ulva35 Skrevet 21. november 2007 #17 Skrevet 21. november 2007 Jeg liker fotball. Iallefall norsk fotball Idiot? Vel, det får andre bedømme, men jeg tror jeg er ganske gjennomsnitlig Og jeg liker ikke fotball så mye at jeg hater Vålerenga, eller andre motstandere. Ikke ønsker jeg død over dommeren heller Fotball er gøy, fotball er engasjerende og veldig spennende, men å hate noen f.eks er å dra det litt langt. Da er det ikke gøy lenger. Jeg hadde en mann for mange år siden. Han var fotballidiot, men hadde ganske høy IQ. Jeg har en mann nå, som ikke bryr seg veldig om fotball, og han er også kjempesmart. Synes vel egentlig dette var et teit spørsmål. Noen er smarte og noen er mindre smarte. Uavhengig av hva vi liker og ikke liker
Kosemose Skrevet 21. november 2007 #18 Skrevet 21. november 2007 Tror de idiotiske fotballidiotene gjør mer av seg og er mer synlig i terrenget enn de vettuge fotballidiotene. Jeg kjenner i allefall et par eksemplarer av fotballidioter, og de er høyst oppegående, velutdannede og ganske langt fra det jeg ville tenkt på som idioter. (det skal sies at de ikke er typene som banker opp motstandersupportere eller som går med "klappeluer" og luer med sugerør, men at de er fotballidioter - uten tvil)!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå