Montezuma Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 Lillemor har tisset i saccosekken!! fordi hun brukte den som madrass og sov på den i sengen, faktisk...... :-) Det er en sånn Prinsesse-sak i stoff fra Toys 'r'us. Noen som vet hva jeg skal gjøre? Det står på lappen at den IKKE kan vaskes, nemlig....... Håper på svar fra erfarne prinsessemødre!
Tussemøy Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 (endret) Er ikke mamma til en prinsesse, men har hatt et par saccosekker. saccosekker kan ikke åpnes. (Ingen av de jeg har hatt i allefall.) så i såfall må du åpne en søm, tømme innholdet, vaske sekken og kjøpe nytt innhold (ikke veldig vanskelig å få tak i) også sy igjen. De bittesmå isoporkulene (fyllet) egner seg absolutt ikke til å bli vasket. Desverre. Endret 19. november 2007 av Tussemøy
Mann 42 Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 Saccosekk bør du ikke åpne, for innholdet er små perler av isopor, som limer seg fast til alt mulig. De fleste typer av saccosekker er ikke beregnet til å vaske eller åpne, selv om noen har en glidelås der du kan fylle på mere fyll når de begynner å sagge. Hvis det står at den ikke er vaskbar, så er den nok ikke det, og du får bare erkjenne nederlag og kjøpe en ny. Jeg har aldri forsøkt, men er redd for at selv om du tømmer ut fyllet, så vil det snike seg med nok av de små kulene til at de tetter filteret i vaskemaskinen din. Dersom kulene også er tisset ut, så må du skifte fyll, og det er sikkert like dyrt eller dyrere enn en flett ny sekk. Dessuten uendelig mer tungvint.
mamut75 Skrevet 19. november 2007 #4 Skrevet 19. november 2007 90 grader i vaskemaskin og så på max i tørketrommelen . Hvis det står at den ikke kan vaskes så betyr dette at du ikke kan forvente at den skal se ut som før du vasket den , hvis du vasker den . Du kan jo prøve å vaske den for hånd og ta ut alle de små kulene og skylle dem , men om strevet med alle de kulene er verdt sacco sekken er vel heller mer tvilsomt . Hvis du skal vaske den på nevnte måte er kanskje klorin et alternativ til vaskemiddel , siden det fjerner lukt ganske effektivt , men som sagt så er det ikke sikkert at den ser ut som den gjorde i utgangspunktet hvis du utsetter den for vask
Montezuma Skrevet 20. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. november 2007 Takker for svar! Jeg tror jeg prøver med litt såpe og en god dusj uten noe særlig varme. Som dere sier; enten så går det, eller så koster det ikke allverden å kjøpe en ny!
mamut75 Skrevet 20. november 2007 #6 Skrevet 20. november 2007 ps. glemte å si istad , men du vet det sikkert uansett : prøv å ikke få for mange av de kulene i avløpet siden de sikkert tetter det igjen
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 20. november 2007 #7 Skrevet 20. november 2007 å må du kjøpe ny, kjøpt den i mikrofiber, den har avtagbart trekk og plast stoff innenfor mikrofiber som beskytter kulene. veldig rar de ikke har denne løsningen på de andre, men det har de da altsp ikke. jeg snakke om de orginale sacco sekkene som kun er å få kjøpt hoss møbleringen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå