Octavia Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 Skal kvitte meg med litt lagringsvolum, og vil gjøre noe fornuftig med alle klærne etter ungene, helt fra babystadiet. Hva kan jeg gjøre med det? Fretex? Andre forslag? Kan jeg også gi støveletter etter småbarn, altså pent brukte? I samme slengen lurer jeg også på hva dere gjør med leker som ikke brukes lenger. Kaste de? Eller finnes det noe fornuftig å gjøre med de?
Gjest Helen Parr Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 Jeg gir alle klærne etter guttene mine til en venninne som også har en gutt. Sko kaster jeg som regel, for de er utgått likevel. Noen ekstra fine leker har vi pakket vekk, forhåpentligvis til fremtidige fettere eller kusiner (eller barnebarn for den saks skyld, selv om det er vel tidlig å tenke på). Resten har vi gitt til barnehagen guttene våre går og har gått i. Det har vært kjempepopulært.
Wildy Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 Opp gjennom årene har jeg sendt noe til hjelpeorganisasjoner, noe har venner og slekt arvet, noe har gått til Fretex og spesielle klær er gjemt unna. Lekene har jeg gitt delvis til barneavdelingen på sykehuset og noe uteleker til barnepasken jentene gikk i. Men har holdt igjen Duploen, Legoen og Imaginext, kjekt å finne fram når vi får besøk av småttiser. Har alt pakket i kasser som er tydelig merket og som står lett tilgjengelig på loftet slika t det er greit å hente ned riktig eske når vi får besøk. Det samme med Tripp-trapp-stolen og grinda til å ha foran vedovnen, så kjekt å finne fra når det komemr smårollinger på besøk.
Donpedro Skrevet 19. november 2007 #4 Skrevet 19. november 2007 (endret) Ga nylig en stor søplesekk med leker til et asylmottak. De (den med barneansvar) ble veldig glade, og plukket umiddelbart et en leke som skulle gis til et traumatisert barn som nylig var ankommet. Det rørte meg veldig, siden jeg i utgangspunktet var usikker på om jeg skulle ringe og spørre om de ville ha. Barnevogner kan gis til sykehus med barneavdeling (de er lappet sønder og sammen de mange sykehus har). Endret 19. november 2007 av Donpedro
Gjest nextlife Skrevet 19. november 2007 #5 Skrevet 19. november 2007 Krisesenter pleier også å ta vel i mot både klær og leker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå