Gå til innhold

Hobbyfotografer - hvor får dere modellene deres fra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en aldri så liten hobbyfotograf. Har drevet på i tre år og håper jeg etterhvert kan gjøre noe mer utav det, ved siden av studier (ikke fotorelevante..).

Er det andre hobbyfotografer der ute?

I så fall, hvor får dere modellene deres fra?

Jeg har dessverre veldig få venner og familie bor langt borte, og fotografter samboeren min etttusenogett ganger :ler: Har veldig lyst til å eksprimentere med flere ansikter og flere i annen alder/kjønn/utseende osv.

Hvordan gjør dere det?

:) :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Frysepulver
Skrevet

En av mine kusiner er hobbyfotograf og modell for andre - hun har fått kontakt via et nettsted man kan legge ut bilder.

Skrevet (endret)

Kommer jo litt anpå hvilke type bilder du vil ta... Bl. a om du er ute etter en akt modell? :)

Jeg synes det er vanskelig å finne modeller som jeg blir fornøyd med, så jeg bruker ofte meg selv.

Endret av Tussemøy
Skrevet

Det finnes modeller som ser etter fotografer de kan jobbe TFP (time for print) med. Det vi si at fotografen tar bilder av modellen, mot at modellen får en cd eller lignende med bilder han eller hun kan bruke i en modell-portefølje.

Finnes flere sider på nettet hvor man kan komme i kontakt med modellspirer, er bare å google. :) Litt mye "glamourmodeller" der ute, har jeg selv erfart.. Men men. :P

Skrevet

Ellers så kanskje du har noen venner å bruke ? Nå vil jeg kanskje ikke kalle mine venner modeller, men jeg har spesielt en venninne som er helt fantastisk å ta bilder av!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...