Gå til innhold

EL etter SA.

Anbefalte innlegg

Gjest Snart gravid igjen?
Skrevet

Jeg hadde en SA forrige uke. Pga dette vil jeg gjerne vite når syklusen min er i gang igjen og har i grunnen lite lyst til å vente på en mens før vi prøver videre. Jeg har kjøpt en haug EL-tester, og lurer på når jeg skal begynne å teste og hvor lenge? Kan jeg telle den dagen jeg spontanaborterte som dag 1? Jeg regner også med at det kan ta noe lenger tid enn de vanlige to ukene fra dag 1 før jeg får eggløsning. Skal jeg da teste hver eneste dag til jeg får positiv test eller kan jeg f.eks. hvis jeg ser at de første testene er totalt negative hoppe over noen dager og så teste igjen? For testene blir jo ikke plutselig positive, styrken på teststreken øker jo for hver dag slik at man kan se en utvikling.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke jeg noen ekspert på eggløsningstester. Men siden jeg hadde en SA i august kan jeg si litt om hvordan det artet seg for meg...

I følge denne nettsiden kan det ta fra 3 til 6 uker til mensen vil komme. Ganske stort spenn med andre ord...

Jeg mistet 20. august og hadde syklusen min vært normal etter SA skulle jeg hatt IKM 17. september. Mensen dukket ikke opp og jeg testet negativt 18. og 20. september. Var på ferie, kom hjem og testet klart positivt på ettermiddagsurin 25. september. Altså et uke etter jeg tok første test...

Jeg regner med at min syklus ble mellom en halv og en uke lenger enn normalt, men tror dette er ganske individuelt.

Vi tok aldri eggløsningstester da. Koste oss som vanlig, og det ga heldigvis full uttelling på første forsøk etter SA.

Håper du er like heldig som meg :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...