Gjest Gjest Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 Min sønn har akkurat klart å spare til sin første bærbare pc. En uke etter han fikk den så har han nå sølt brus over den. Går det ann å fikse den, og hvor mye vil det evt ca koste?
Harlekin Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 Min sønn har akkurat klart å spare til sin første bærbare pc. En uke etter han fikk den så har han nå sølt brus over den. Går det ann å fikse den, og hvor mye vil det evt ca koste? Jeg sølte en gang øl nedi min kjærestes PC. Det var ikke populært, for å si det sånn ... Men vi leverte den inn til reparasjon, og den lot seg fikse. Jeg husker ikke hvor mye det kostet, men det kan du kanskje spørre om på forhånd har du bestiller reparasjon?
mamut75 Skrevet 20. november 2007 #3 Skrevet 20. november 2007 Det går an å fikse alt , men det er ikke alt det er verdt å fikse siden det ofte er dyrere å fikse enn å kjøpe nytt . Du burde levere den inn til service og bestille prisoverslag for eventuelle reparasjoner og så eventuelt reparere den , men prisoverslaget i seg selv koster iallefall 1000 kr .
Gjest Gjest_Sofus_* Skrevet 20. november 2007 #4 Skrevet 20. november 2007 Det er forskjell på brus og "brus". Er det snakk om lettbrus er det en mulighet for at det går bra. Sett den foran en vifteovn uten, eller på svak varme eller foran varmepumpen i god avstand i ettpar døgn før du prøver å starte den. Eller du kan skru den opp og blåse den tørr med en hårføner. Sukret brus er nok verre. Hvis det er en bærbar av den billige sorten, og den ikke inneholder viktige dokumenter, tror jeg ikke jeg ville levert den inn til reperasjon
Gjest Gjest_Oioi_* Skrevet 21. desember 2007 #5 Skrevet 21. desember 2007 Okei. Jeg har akkurat greid å gjøre det samme. Har en bærbar av typen Acer Ferrari 3200. Greide å velte et glass Cola Zero. Så ut til at det bare var de øverste knappene til høyre som var våt. Prøvde å tørke kjapt av. Den funket helt greit liksom. Slo den av. Da jeg skulle ta den på kom det vanlige første bildet opp, før skjermen ble svart og det kom en syk pipelyd. Har lettere noia ettersom min far skal overta denne pc'en og jeg greier å ødelegge den rett før han skal ha den. Noen tips? Er det sjangs for at den kommer til å funke igjen? Jeg greier ikke skru opp en pc for å føne den heller. Håper på kjapt svar!
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2007 #6 Skrevet 22. desember 2007 Okei. Jeg har akkurat greid å gjøre det samme. Har en bærbar av typen Acer Ferrari 3200. Greide å velte et glass Cola Zero. Så ut til at det bare var de øverste knappene til høyre som var våt. Prøvde å tørke kjapt av. Den funket helt greit liksom. Slo den av. Da jeg skulle ta den på kom det vanlige første bildet opp, før skjermen ble svart og det kom en syk pipelyd. Har lettere noia ettersom min far skal overta denne pc'en og jeg greier å ødelegge den rett før han skal ha den. Noen tips? Er det sjangs for at den kommer til å funke igjen? Jeg greier ikke skru opp en pc for å føne den heller. Håper på kjapt svar! Tror jeg hadde satset på levere den inn... og hvis det blir dyrt hadde jeg brukt innboforsikring.
Gjest Gjest_Oioi_* Skrevet 22. desember 2007 #7 Skrevet 22. desember 2007 Tror jeg hadde satset på levere den inn... og hvis det blir dyrt hadde jeg brukt innboforsikring. Nå var jeg skikkelig heldig. Fikk startet den opp igjen, og alt ser ut til å funke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå