Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har plutselig blitt voksen, det vil si at det er jeg som har ansvar for strømting i kollektivet mitt. Og i tillegg til at jeg har ikke peiling har jeg fikse-voksenting-vegring.

Jeg gjorde det sånn at jeg bare oppretta samme abonnement som de har brukt i leiligheten før. Og nå får jeg stadig meldinger fra strømleverandøren min om at prisen stiger. Og stiger. Og stiger.

Har Total Energi som leverandør, og Hafslund på nettleie. Nå fikk jeg melding om at prisen går opp til 51,40 øre/kWh, og at den kan nå 60 øre /kWh i januar. Dette er jo rimelig dyrt.

Skal jeg vurdere å bytte? Er det lov? Og er det noe poeng? Vi er tre stk i leiligheten og har lavt forbruk, da sentralfyring og varmtvann er inkludert i husleia.

Håper det finnes masse flinke voksen-orakler her på KG....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://www.konkurransetilsynet.no/portal/p...mp;menuid=12982

Konkurransetilynet har oversikt over kraftpriser. Total Energi er ikke akkurat en av de billigste for tida, og det å bytte leverandør er både fullt lovlig og ganske enkelt. På kokurransetilsynet sine sider finner du på mange av leverandørene direkte link til bestillingsskjema. Den leverandøren du går over til gir beskjed tll din gamle strømleverandør.

Vær obs på at noen leverandører har en ekstra fastprisbit som kommer i tillegg til strøm

Når det gjelder nettleie så går det ikke an å bytte leverandør da det avhenger av hvem som eier det fysiske strømnettet der du bor.

Skrevet

Har også lavt forbruk, og er veldig fornøyd med Gudbrandsdal energi sin topp fem garanti.

Gjest Gjest_ella_*
Skrevet

Din Side Økonomi har en grei kalkulator her som viser beste avtale for ditt område. De fleste av oss tjener mest på spotpris.

Strømkalkulator

Skrevet

Takk for god hjelp. Jeg får vel våge meg på litt voksen-ting-fiksing nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...