Gjest Emera Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 Datteren min (10) kom hjem med en venninne for en stund siden. De hadde visstnok forventning om å få servert en egen middag (det hender de får noe, for eksempel eggerøre, hvis jeg ikke har planlagt noen annen middag). Så måtte nå jeg bare skuffe dem, for jeg har begynt på dagens middag, som skal serveres senere i ettermiddag. Og da lager jeg jo ikke en ny middag kun for dem, mens jeg selv setter til livs blant annen en hel kjele poteter senere. Dette forårsaket en eksplosjon hos min lille søte pike... Nå er jeg verdens verste menneske, hun bor i en drittfamilie, har et møkkaliv og truer med å knuse en tekopp jeg har stående på benken. Dermed har altså startskuddet gått for en ny tid her i huset. Eller, jeg har jo sett tendensen en stund. Velvel. Det er ingen vei utenom. Nå hører jeg forresten at hun ler ute på kjøkkenet, så da er kanskje den verste stormen over for denne gang. Eller igjen, nå kom hun inn til meg og kjeftet for at hun MÅ spise den middagen jeg lager selv om hun ikke har lyst på den og hun vil BESTEMME selv hva hun skal spise osv osv... Ja, dette var bare en skildring fra en mamma som nok kommer til å få noen grå hår fremover...
Wildy Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 Jepp, har hatt noen slike her å med mine på 10 og 12. Hittill har det blåst ganske fort over, men jeg merker godt at det er behov for å kjenne på egne grenser og selvbestemmelse. Og på mange måter er det jo en spennende tid også, gråhår til tross....
Gjest Emera Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 Ja, da kom en betuttet liten jente opp og ba om unnskyldning... Så da er jeg ikke noen drittkjerring lenger. Helt til neste gang.
Nabodama Skrevet 19. november 2007 #4 Skrevet 19. november 2007 Ja, da kom en betuttet liten jente opp og ba om unnskyldning... Så da er jeg ikke noen drittkjerring lenger. Helt til neste gang. Kanskje hun bare ville vise seg litt for venninnen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå