Gå til innhold

Innviterte hele barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vår 4-åring har akkurat holdt selskap for hele barnehagen. I utgangspunktet hadde vi egentlig tenkt å invitere noen (de er tilsammen 18 stk), men det viste seg at det ikke var så lett som vi trodde å dele inn. Han leker mest med 2 jenter, så bare gutter var ikke aktuellt. Minste person i barnehagen er 2,5 år, så jeg visste det ville blitt stor aldrsforskjell, men tenkte at det fikk bare være. Siden vi har plass til det, bestemte vi oss derfor å innvitere alle mann, så fikk foreldrene til de små( det er 2 på 2,5 år og 2 på 3år)vurdere om de ville ta de med i bursdag.

Da jeg fikk svar fra foreldrene til den minste sto det i tekstmeldinga " R.... kommer ikke i bursdagen, da vi har andre planer. Vi synes dessuten det er bedre å innvitere etter alder i barnebursdager. Hilsen...." ( Håper ikke vedkommende er inne på KG nå da)

Nå synes jeg ikke den var spesiellt frekk, me litt merkelig. Er det ikke bedre å innvitere alle, i stedet for å la være å innvitere de 2 2,5-åringene? Er det bare meg som synes det er litt merkelig å svare slik, kan man ikke bare takke nei? Vi forventer jo for all del ikke at alle andre inviterer oss tilbake.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes faktisk at den meldingen var skikkelig frekk! Ingen som tvinger dem til å komme, men du ga dem i hvert fall tilbudet. Og hvis vedkommende er her på KG burde h*n skamme seg.

Gjest Bellatrix
Skrevet

De kunne bare takket nei. Merkelig svar, ja.

Skrevet

Ja, det der synes jeg også var merkelig. Helt unødvendig informasjon, én grunn holder da i massevis.

Skrevet

Jeg synes ikke meldingen var så veldig merkelig jeg da. Unødvendig informasjon? Kanskje det, men det kan man jo si om den første grunnen også. Mange føler at det er mest høflig å gi en skikkelig grunn for at de ikke kan komme.

Også tenker jeg at denne moren plutselig innså at det kunne bli 18 bursdager i året, samt at det muligens kan utvikle seg en kultur for at alle inviterer alle. Det er jo ikke alle som liker å arrangere store bursdagsselskaper.

Det var kanskje hennes måte å si i fra om at hun ikke kommer til å invitere alle, aka barnet ditt?

Gjest Gjest_mamman_*
Skrevet
Hei.

Vår 4-åring har akkurat holdt selskap for hele barnehagen. I utgangspunktet hadde vi egentlig tenkt å invitere noen (de er tilsammen 18 stk), men det viste seg at det ikke var så lett som vi trodde å dele inn. Han leker mest med 2 jenter, så bare gutter var ikke aktuellt. Minste person i barnehagen er 2,5 år, så jeg visste det ville blitt stor aldrsforskjell, men tenkte at det fikk bare være. Siden vi har plass til det, bestemte vi oss derfor å innvitere alle mann, så fikk foreldrene til de små( det er 2 på 2,5 år og 2 på 3år)vurdere om de ville ta de med i bursdag.

Da jeg fikk svar fra foreldrene til den minste sto det i tekstmeldinga " R.... kommer ikke i bursdagen, da vi har andre planer. Vi synes dessuten det er bedre å innvitere etter alder i barnebursdager. Hilsen...." ( Håper ikke vedkommende er inne på KG nå da)

Nå synes jeg ikke den var spesiellt frekk, me litt merkelig. Er det ikke bedre å innvitere alle, i stedet for å la være å innvitere de 2 2,5-åringene? Er det bare meg som synes det er litt merkelig å svare slik, kan man ikke bare takke nei? Vi forventer jo for all del ikke at alle andre inviterer oss tilbake.

Dette viser jo bare at uansett hvilken form for utvelgelse eller ikke utvelgelse man har for bursdagsfeiringen så blir noen misfornøyde.

Meldingen var litt kryptisk, men jeg sier meg enig med Merneiths grunner til hva bakgrunnen for meldingen kan være, dette fordi jeg er litt "der" selv, men jeg hadde aldri sagt noe, alle må få avholde feiringer på sin måte.

(Litt utenom: Personlig så ber vi under halvparten av klassen(30 stk til sammen), noen av hvert kjønn som barnet vår leker med - det er uansett så individuellt hva som passer hvert barn og familie, noen blir alltid misfornøyd :kaffe: - og jeg nekter å følge strømmen å be hele gjengen eller bare ett kjønn når det faktisk ikke passer vårt barn.)

Skrevet

Det er mulig tilbakemeldingen hadde virker hyggeligere om vedkommende hadde tatt dette på telefon istedenfor å legge denne bemerkningen til i en sms.

Skrevet
Dette viser jo bare at uansett hvilken form for utvelgelse eller ikke utvelgelse man har for bursdagsfeiringen så blir noen misfornøyde.

Meldingen var litt kryptisk, men jeg sier meg enig med Merneiths grunner til hva bakgrunnen for meldingen kan være, dette fordi jeg er litt "der" selv, men jeg hadde aldri sagt noe, alle må få avholde feiringer på sin måte.

(Litt utenom: Personlig så ber vi under halvparten av klassen(30 stk til sammen), noen av hvert kjønn som barnet vår leker med - det er uansett så individuellt hva som passer hvert barn og familie, noen blir alltid misfornøyd :kaffe: - og jeg nekter å følge strømmen å be hele gjengen eller bare ett kjønn når det faktisk ikke passer vårt barn.)

Da jeg hadde unger på barneskolen så fikk vi ikke lov å sende innbydelser i skoletiden hvis vi bare plukket ut enkelte av elevene .. Fikk kun sende med barnet om vi inviterte hele klassen eller alle jentene/guttene .. og det syntes jeg var en fin regel .. Det er ikke noe godt for de elevene som blir sittende uten innbydelse når man plukker ut på den måten som du skisserer der.

Skrevet

Dette syntes jeg var et frekt svar. Jeg syns din tanke om "alle eller ingen" er god, så får man takke vennlig nei dersom man ikke ønsker å sende barnet sitt avgårde. Samtidig har jeg full forståelse for at ikke alle vil arrangere bursdag for 18 stk, og at de selv velger å invitere etter alder. Men dette trenger de da ikke forklare for deg.

Når det gjelder klasseinvitasjoner, synes jeg virkelig "alle eller ingen"-prinsippet bør gjelde. Jeg husker at jeg ikke ville ha med et par av jentene i klassen som jeg ikke likte i min bursdag, men heldigvis hadde jeg en mor som forlangte at jeg inviterte alle jentene.

Ingenting er så stusslig som barn som blir holdt utenfor av andre barns foreldre :kjefte:

Gjest Gjest_mamman_*
Skrevet
Da jeg hadde unger på barneskolen så fikk vi ikke lov å sende innbydelser i skoletiden hvis vi bare plukket ut enkelte av elevene .. Fikk kun sende med barnet om vi inviterte hele klassen eller alle jentene/guttene .. og det syntes jeg var en fin regel .. Det er ikke noe godt for de elevene som blir sittende uten innbydelse når man plukker ut på den måten som du skisserer der.

Det kunne ikke falle meg inn å levere innbydelsene ut på skolen, uavhengig av regler på det eller ikke, barnet leverer personlig på døra - det synes jeg er en fin ting :)

Men jeg stusser på en ting - for jeg kjenner barn som gjerne bare eller ofte leker med motsatt kjønn - de må da føle seg urettferdig behandlet om de ikke blir invitert til deres nære lekekamerater ved en regel som sier at man kan lever ut innbydelser på skolen hvis man bare inviterer det ene kjønnet...

Skrevet
Det kunne ikke falle meg inn å levere innbydelsene ut på skolen, uavhengig av regler på det eller ikke, barnet leverer personlig på døra - det synes jeg er en fin ting :)

Men jeg stusser på en ting - for jeg kjenner barn som gjerne bare eller ofte leker med motsatt kjønn - de må da føle seg urettferdig behandlet om de ikke blir invitert til deres nære lekekamerater ved en regel som sier at man kan lever ut innbydelser på skolen hvis man bare inviterer det ene kjønnet...

Det er jo ikke noe problem - hvis de deler ut innbydelsene etter skoletid - da kan de jo invitere akkurat de barna de vil.

Mine sønner hadde alltid masse jenter i selskapet før de begynte på skolen .. etter at de startet på skolen så var det ikke så veldig spennende med jenter i bursdagen .. Slik tror jeg det er for svært mange på barneskolen.

Skrevet

Svaret var kanskje unødvendig krasst, men jeg vil tro årsaken er at de ikke har tenkt å invitere din sønn i sitt barns bursdag, derav meldingen om "samme alder".

Blås i svaret, du gjorde det du mente var rett, det holder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...