Gå til innhold

Tvilsomt kompliment

Fremhevede innlegg

Skrevet
Fra bestemor:

"Jeg syns du sa du hadde klipt deg. Du ser jo like fæl ut på håret som du alltid har gjort."

Fra en jeg var veldig forelsket i på ungdomsskolen: (og her er ikke gammel alder noen unnskyldning)

"Du ville vært ganske søt du, hadde det ikke vært for nesa og tennene dine".

Den var skikkelig stygg! Hvorfor tror enkelte at slike ting ikke sårer. Spesielt når man er ung og usikker med masse hormoner. Det er slike kommentarer som virkelig brenner seg fast, og da hjelper det ikke om man så skulle fått 100 komplimenter for det samme. Man vil alltid huske den negative.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det er en del eldre folk som mister helt hemninger når det gjelder hva som er greit å si og ikke!

Selv har jeg fått høre at jeg "ser miserabel ut" av bestemoren min. Og en venninne av meg opplevde å bli kløpet hardt i brystene av en gammel tante som syntes at "her var det litt lite". :hakeslepp:

Hva er det med enkelte gamle folk?

Begynnende senilitet antar jeg.

Skrevet

Takk for mange svar. Jeg har tenkt på om begynnende senilitet kan være en forklaring her, men jeg tror egentlig ikke det. Det er ingenting som ellers tyder på det, verken aldersmessig eller personens generelle oppførsel, og denne tendensen til å si nøyaktig hva hun har på hjertet uten tanke for at det kan være sårende, er ikke noe som har kommet plutselig, for å si det sånn.

Skrevet
og denne tendensen til å si nøyaktig hva hun har på hjertet uten tanke for at det kan være sårende, er ikke noe som har kommet plutselig, for å si det sånn.

Om hun er sånn, og alltid har vært sånn, hadde nok jeg for lengst sagt klart ifra til henne at hun kanskje bør tenke seg litt om før hun spytter ut ting som kan såre andre. :)

Skrevet

de gamle kan være gnaske så utenksome til tider.

Oldemor:

"nei er du gravid?" -- Nei var nok ikke det gitt.

Før bryllupet :" han virker snill- virke hvertfal ikke som en som kommer til å slå deg"

Eller Mormor som aldri er fornøyd med hvordan håret mitt er :hoho:

Så tror man bare må overse de komentarene rett å slett

Skrevet
Eller Mormor som aldri er fornøyd med hvordan håret mitt er :hoho:

Ikke din heller nei?? :ler:

Min klagde alltid på at jeg og min tante farvet håret mørkt, likte "lyshårede" best. Men ellers var det ikke noe vondt som kom ut av den damen :P

Skrevet (endret)

jeg hadde ikke vært så forferdelig såret over noe sånt. gamle mennesker har visse særpreg, og det kan jeg godt leve med. min bestemor var overbevisst at jeg var forferdelig lat (jeg ville ikke våkne klokken 6 på ferien når hun våknet og legge meg klokken 20.00) og at jeg spiste for lite (DET kunne jeg ikke forstå, jeg spiste som en hest), og at jeg brukte klær som var helt upassende, osv..

så de har en litt annen måte å si ting. de har jo hatt også et liv som er mye mindre preget av å være pen nok, å være 'politisk korrekt', osv, og å si noe sånt kanskje ikke betyr så mye for dem. Jeg kan tenke meg at det skulle være ganske vanskelig å lære seg å være så opptatt av utseende når du er såpass gammel?

greit nok hvis bestemoren min skulle tro jeg er ikke den peneste i hele flokken? hva gjør det da? når de var unge var det jo andre ting som var viktigere og de har en litt annen syn på sånne ting. Det betyr ikke at de elsker deg noe mindre..

synes jeg.

Endret av mrs_bond

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...