Cathie Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 Tok inn for noen uker siden en pus på ca 1-2år som skulle avlives. Hun ble funnet ute sammen med en kattunge som var misdannet. Hun har hele tiden gått på kassen, men av og til tisser hun og bæsjer på gulvet eller som nå sist på leketeppet til sønnen min. Hun ble sterilisert for litt over en uke siden. Hva er grunnen til at hun av og til ikke går på kassen, men gjør det som regel? Og hva kan jeg gjøre for å løse det?
Tussemøy Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 Det blir litt vanskelig å si. Jeg har en hannkatt som ble sterilisert for over to år siden, han ble kjønnsmoden og begynte å markere med å tisse rundt i huset. Hadde ei ho katt når jeg var yngre, men kan ikke huske at hun markerte. Er faktisk ikke sikker på om de gjør det. Iallefall, så tok det et par uker før hannkatten sluttet å tisse på steder han ikke skulle tisse. Etter det har det skjedd "uhell". Katten her har tisset/bæsjet utenfor kattedoen om han føler at den er for full av lort. Prøver jo å være nøye med å tømme den hver dag, men av og til detter det ut. Kan det være noe sånt? Ellers kan det jo være lurt å høre med vetrinæren om de vet noe mer?
NovaFlare Skrevet 20. november 2007 #3 Skrevet 20. november 2007 Ring veterinæren, det koster bare vanlig fasttelefon Hun kan ha urinveisinfeksjon, ganske vanlig symptom at de tisser rundt. da trenger hun isåfall antibiotika, så ring dyrlegen så fort som mulig du, og forklar situasjonen
Cathie Skrevet 20. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. november 2007 Ring veterinæren, det koster bare vanlig fasttelefon Hun kan ha urinveisinfeksjon, ganske vanlig symptom at de tisser rundt. da trenger hun isåfall antibiotika, så ring dyrlegen så fort som mulig du, og forklar situasjonen Hun går allerede på antibiotika da, så det hadde vel vært litt rart. Hun ble sterilisert for et par uker siden, så slikket hun opp et sting så hun måtte ned igjen, og da opererte de henne på nytt pga bla en hevelse. Det var forrige torsdag. Så hun har gått på antibiotika siden det. Skal ned å ta stingene i morgen, så kan prate med legen da!
innblikk Skrevet 26. november 2007 #5 Skrevet 26. november 2007 Vår lille jentepus har hatt den uvanen av at hun har tisset på dynene våre og faktisk en gang også bæsja på dyna. Kassen er for det meste shiny, så det skulle ikke være noe problem for henne å gå der. Isteden tror vi kanskje at dette skyldes at hun vil ha mer oppmerksomhet (som om hun ikke får nok) eller at hun er fornærmet fordi vi har vært borte for lenge i hennes øyne. Hun er ikke et år enda engang. Hun har ikke gjort det på en stund, vi kan til og med ha dørene til soverommene åpne uten at hun gjør noe nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå