Gå til innhold

Trass alderen har kommet for fullt!Langt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt utrolig men sønnen vår på 2,5 år har nesten over natten forandret hele sin være måte. Fra å fra før av være en snill, gutt, som aldri trasset eller gråt eller skrek, har han nå blitt HELT gæren når ting går han imot. F.eks igår. Var i familiselskap. 20 voksne til bords, og kake til dessert. Han får sitt stykke med sjokolade kake, og begynner å spise. Jeg tenker at det vil være enklere for ham hvis jeg deler opp stykket i små biter. Da tar han hendene for øynene og begynner å skjelve av sinne, før han bryter ut i det verste skrikingen jeg noen sinne har hørt. Måtte bære ham bort fra bordet å få ham til å roe seg, før vi gikk tilbake. Han var helt gæren, og slo rundt seg og skrek. Lignende oppførsel skjer også hvis jeg bærer ham ut av bilen istedenfor at han går ut selv etc....altså sitvasjoner hvor ting ikke går helt hans vei. I tillegg er han blitt ekstremt utålmodig og får han det ikke som han vil med EN gang, er det hyling og skriking igjen. I butikken for noen dager siden klikket han også fullstendig da jeg la ett brød i hans lille handlekurv.

Skjønner jo at dette er noe alle barn går igjennom og at det vil gå over igjen, men håper noen har noen tips om hvordan vi kan få litt lettere dager, eventuellt linker til noen nettsider eller noen bok anbefalinger jeg kan lese. Synes jo veldig synd på den stakkars gutten min som er så sint om dagen.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vi selv har kommet fram til er ihvertfall at vi skal prøve å unngå å gi ham sukker, og passe på at han får ettermiddagsluren sin. Han hadde ikke sovet igår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...