Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 Er av den håpløse typen når det gjelder nye matretter, og har derved aldri smakt (eller fått servert) tapas. Aner ikke hva dette er, hvordan det serveres eller hvordan det spises... Har sett litt på de andre trådene ang. tapas, men det er utrolig mange ingredienser som jeg ikke aner hva er. Nå er typen og jeg bedt i fest på fredag og hvert par skal ha med en rett til tapas. Hva i huleste gjør jeg??? Synes jeg leste et sted at spekemat kan være et alternativ? Hjeeelp!! :gråte:
wondergirl Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 tapas er det samme som småretter. Vanlige tapas-retter er f.eks krydrede kjøttboller, manchego-ost (ost fra La Mancha i Spania), marinerte oliven, friterte reker eller blekksprut, spekeskinke osv. Synes det høres lurt ut å ta med spekemat, jeg! Ideen er vel at gjestene skal ha med seg forskjellige småretter, slik at man kan plukke med seg litt av hvert på tallerkenen. Hvis du skal være skikkelig spansk, så kan du jo velge serrano-skinke - veldig godt, men litt dyrt.
Kristin Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 (endret) Det ligger mange tråder om dette her inne. Tok ett søk, og dissse trådene fikk jeg fram. Endret 19. november 2007 av Titti73
gladidag Skrevet 19. november 2007 #4 Skrevet 19. november 2007 Ridderheims har masse digg...kjøp med deg noen marinerte artisjokkhjerter , oliven og litt god spekepølse feks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå