Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har den siste uken + hatt masse hvit utflod. Har lest at dette kan skyldes eggløsning, men varer den så lenge da?

Hilsen usikker

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utfloden vid egglösning är mer slemaktig, lite genomskinlig med strängar/strimmer i. Om du tar på den så är den elastisk och utdragbar. Den varar vanligtvis i två-tre dagar, sällan en vecka.

Andra orsaker till vit utflod är till exempel förändringar av ph-halten i underlivet till exempel vid en infektion eller svamp. Det är också vanligt med utflod/flytningar när du är gravid.

http://www.sjukvårdsupplysningen.se/artike...31&PreView=

(utflod = Flytning på svenska)

Skrevet

Har aldri hatt noe lignende før, derfor jeg lurte. Mensen er også et par dager forsiknet nå og jeg har hatt mensmurringer i ca fire dager. Men ingen tegn til noe blod.

Skrevet

Om mensen är sen NU så är det inte slem eller utflod till ägglossning, det borde du ha haft för två veckor sen.

Då är min gissning att du antingen är gravid, eller att det är något annat som gör att mensen är försenad gör att kroppen är konstig nog till att ge dig utflod.

Är mensen sen och du undrar om du är gravid är det bara ett test som kan ge dig svaret.

Skrevet

Jeg har tatt en test nå, så vet jeg ikke er gravid. Trodde vel egentlig ikke det uansett, har nettopp sluttet på p-sprøyten. Men kan utfloden være et tegn på at p-sprøyten er på vei ut av kroppen? Blødde den siste uken før jeg skulle tatt en ny. Finner så lite informasjon om dette, så tenkte at noen på dette forumet kanskje vet en del :)

Skrevet

Hvis du nylig har sluttet på p-sprøyten, må du nok belage deg på en underlig kropp en stund framover. Jeg tror det er veldig vanlig å komme i ulage med syklusen etter bruk av p-sprøyte, p-stav og p-piller. Sprøyten og staven er nok til og med "verst" hvis jeg skal gjette. Vær tålmodig. :)

Skrevet

P-sprøyten tror jeg er "verstingen" med tanke på hvor fort man får igjen mensen/blir fruktbar. Har lest et sted at virkningen kan vare opptil 18 mnd etter siste sprøyte (i verste fall).

Er svært vanlig med ustabile sykluser etter prevensjonsslutt (hormonell).

Hvorfor du har utflod vet jeg ikke.... Vanskelig å si.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...