Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bestemt oss for å reise til Kroatia til sommeren, nermere bestemt Makarska. Har jo lest litt om landet og slikt i diverse reisehåndbøker, men jeg kjenner ingen med erfaringer fra stedet. Hvordan er befolkningen? hvordan er maten der? har hørt at det går mye i fisk, men er de flinke på andre ting også?

Hvis det er noen av dere som har vært der, vær så snill å del med meg hva dere har av erfaringer, tips og meninger så jeg kan pleie reisefeberen min litt :smilyblomst:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Frida_*
Skrevet

Kroatia er et nyyydelig land, med rent, turkis hav. Sandstrender finnes nesten ikke, det er rullestein de fleste steder. Befolkningen er vennlig og overhodet ikke innpåslitne, og de fleste snakker bedre tysk enn engelsk. Maten er veldig italiainspirert, men mye billigere. Det er supert å øyhoppe i Kroatia!

Skrevet

Hvis dere skal bo på Makarskarivieraen, så håper jeg dere får bo i selve Makarska, da det nok skjer litt mer der enn i de omkringliggende småbyene.

Jeg har bare gode erfaringer med kroatere, mitt inntrykk er at de er glade for at turistene er tilbake, og at de gjør sitt beste for at du skal trives.

Hvis dere skal spise et godt måltid anbefaler jeg restauranten Bisevo, som ligger langs havnepromenaden.

Anbefaler også en utflukt til Split (tror det er ca en time-halvannen med buss. Går sikkert an å ta båt også), utrolig flott i gamlebyen der, og dessuten mange fine butikker hvis dere vil shoppe litt.

Ellers burde dere ta dere tid til en utflukt til øyene, både Hvar og Korcula er utrolig fine øyer (Brac har jeg ikke vært på), og vel verdt et par overnattinger hvis dere har tid.

Husk å kjøpe badesko når dere er der nede, både fordi det er lettere å gå ut i vannet med, og fordi det enkelte steder er kråkeboller som man kan risikere å trå på.

Gled dere! Kroatia har det meste av hva man kan ønske seg på en ferie!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...