Bertha Skrevet 12. april 2003 #1 Skrevet 12. april 2003 Noen som har en "mirakelkur" for tørt hår? Selv frisøren min fortviler, og jeg har prøvd ut et utall hårkurer, shampoer osv. Er det for eksempel noen slags mat som bør unngås - eller som jeg kan spise for å få tilstrekkelig med vitaminer og mineraler til tjafset mitt? *sukk*
Junebug Skrevet 12. april 2003 #2 Skrevet 12. april 2003 Tørt hår og slitt hår har vel mye av de samme problemene? her er ihvertfall en lenke som gir en del tips mot slitt hår: http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=30056 Selv har jeg planer om å prøve kuren Eowyn anbefaler fra Hårologi (Nuckelin innpakning) Når det gjelder mat, tror jeg det er viktig å spise sundt - masse grønnsaker. Og evt. vitamintilskudd og b-vitaminer/ølgjær.
Gjest Anonymous Skrevet 12. april 2003 #3 Skrevet 12. april 2003 Er det naturlig tørt hår du har, eller hår som har blitt tørt etter behandling? Hvilken type sjampoer og kurer er det du har prøvd?
Bertha Skrevet 12. april 2003 Forfatter #4 Skrevet 12. april 2003 Jeg har naturlig tørt hår. Det er flere år siden jeg gjorde noe "unaturlig" med det som striping eller farging. Hvilke produkter har jeg prøvd? "Alle" som er å få kjøpt i dagligvaren. En del frisørprodukter for noen år tilbake som jeg ikke husker navnet på (tenke-tenke). Siste året har jeg prøvd ut ulike kurer fra Redken etter frisøren sin anbefaling. De virker veldig bra for et døgn eller to, men så er det på'n igjen. *sukk igjen*
Gjest Anonymous Skrevet 12. april 2003 #5 Skrevet 12. april 2003 KMS (fra frisør) hadde tidligere en bra serie for naturlig tørt hår som het KMS moisture replace. Det ser ut som den er erstattet med en serie som heter Daily Fixx Moisture Shampoo og Reconstuctor (reconstructoren brukes som balsam selv om det står at det er en kur). Kanskje verdt å prøve, du kan lese om dem på http://www.tendenz.net. Ellers bør du nok satse på en kur som gir fuktighet, da er f. eks. ikke den kuren Eowyn anbefaler noe for deg. Jeg kjøpte selv hårkur fra Hårologi i går, men jeg kjøpte en de hadde blandet på salongen. Den bestod av 1/2 fuktighetsregulator og 1/2 nucklein-innpakning. Dersom du ønsker å prøve en kur fra Hårologi bør du prøve Fuktighetsregulator. Se mer info på http://www.harologi.no.
Gjest Virvel Skrevet 13. april 2003 #6 Skrevet 13. april 2003 Også har man jo matolje da... Både soya og oliven fungerer fint. Jeg har ganske tørr hodebunn, og i det siste har den vært ekstremt tørr, men når jeg bare er flink og gir det en skikkelig omgang med soyaolje, så blir det så bra så. (Olivenolje har vært diskutert i maaaange tråder her inne.)
Gjest Étoile Skrevet 13. april 2003 #7 Skrevet 13. april 2003 Jeg fikk "ordre" av frisøren min om å bruke hårkur annenhver gang jeg vasker det, altså ikke bare enn gang i uka, men 2-3... Hopp i dusjen begynn med hårvask, tørk håret med et håndkle, masser kur i håret og la kuren virke imens du gjør alt det andre, kroppsvask, shaving osv. Dette har hjulpet mitt hår utrlolig masse ihvertfall. Jeg bruker en kur som heter Masqueintense fra Kerastase og synes den er veldig god, men har hørt masse bra om Redken, dersom du har disse enda kan du jo prøve å bruke de litt oftere? Vet ikke om du har langt eller kort hår, men på langt hår er det ihvertfall viktig at du begynner å påføre kuren i tuppene, lag en hestehale og masser kuren godt inn. En gang i uka kan du jo sitte med kuren litt lenger, ta på en dusjhette og lag turban av et varmt hånkle og surf litt på kg i en halvtimes tid f.ex... Når det gjelder hårvask kan det også slite veldig på håret, dersom hodebunnen ikke er fet bør du ikke vaske håret mer enn annenhver dag. For varmt vann kan også tørke ut hår og hodebunn, så prøv å skylle håret i lunkent vann. Håper du finner noe som hjelper for deg! :D
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 13. april 2003 #8 Skrevet 13. april 2003 Kast dagligvare-skvipet (bruk det som dorens) og invester i ett komplett pleieprogram som også inneholder styling. Det hjelper fint lite med god shampoo og balsam hvis du etterpå kliner det inn med billig hårskum og spray. Redken All-Soft eller TIGI Oatmeal and Honey er serier som bør forsøkes! Minnie
Gjest Vega Skrevet 13. april 2003 #9 Skrevet 13. april 2003 Ikke bruk flanellsputetrekk, heller myk, slett bomull, men helst silke. Har du langt hår (??), så ikke bruk kunstpelskrager, floker til noe j.......! Også er kurer å anbefale. Nå er det en stund sia jeg tok kur, men har funnet en ganske bra balsam (Pantene provene), i dagligvarebutikken, som jeg bruker MYE av (en flaske til cirka fire hårvasker, har langt hår). Kjemmer inn balsamen med en grov kam, lar håret lufttørke. Ellers er hårnett om natta en ide, men det har jeg ikke gått til anskaffelse av.
Lula Skrevet 14. april 2003 #10 Skrevet 14. april 2003 Jeg bruker denne kuren: mop extreme protein, treatment for damaged hair Håret mitt blir blankt og jeg får virkelig gjenopprettet fuktigheten. Kjempe bra!!! Når jeg i tillegg skyller håret i kaldt vann etter hårvask og kur, så blir resultatet veldig bra :-) mop= modern organic products http://www.americancrew.com/mopproducts/
myagi Skrevet 14. april 2003 #11 Skrevet 14. april 2003 Kast dagligvare-skvipet (bruk det som dorens) og invester i ett komplett pleieprogram som også inneholder styling. Det hjelper fint lite med god shampoo og balsam hvis du etterpå kliner det inn med billig hårskum og spray. Redken All-Soft eller TIGI Oatmeal and Honey er serier som bør forsøkes! Minnie Sverger til Redkens All soft. Slutt og føne håret ditt umiddelbart! Vask også håret ditt sjeldnere,svært få trenger å vaske det hver dag. Jeg kjenner en jente som har verdens mest utrolige hår og hun vasker det hver 5. dag eller noe sånt. Det høres utrolig ekkelt ut,og jeg hadde sikkert ikke greid det selv men hun trenger altså ikke å vaske det oftere. Kur håret ditt så ofte du bare greier.
Cupcake Skrevet 14. april 2003 #12 Skrevet 14. april 2003 Men hvis man har styligprodukter i håret... burde man ikke vaske det ut hver dag da? Kan umulig være bra å gå rundt med det "samme gamle" i håret i flere dager... Håret blir vel ikke noe fint da... eller? :-?
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2003 #13 Skrevet 15. april 2003 Har også hatt tørt hår i mange år. En venninne selger aloe vera produkter for hele kroppen, og jeg har faktisk blitt mye bedre. Hilsen Inger. Ta gjerne kontakt med meg, så får jeg henne til å ta kontakt videre.. Mailadressen er slettet. Det er ikke tillatt å poste mailadresser i innlegg. Reglene Orakel - moderator
Gjest Scarlet Skrevet 16. april 2003 #14 Skrevet 16. april 2003 Prøv og ta en glansvask i ny og ne. Ølgjær-tabletter er også veldig bra for håret.. Jeg tok en tablett hver dag en stund nettopp fordi jeg hadde ganske tørt hår, og håret fikk faktisk etter hvert tilbake den samme glansen og mykheten som før :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå