Gjest mia79 Skrevet 18. november 2007 #1 Skrevet 18. november 2007 Min venninne har et barn på samme alder som datteren min (snart 3 år) og det er stygt å si det, men jeg liker ham ikke. Han er ganske voldsom og høylytt, roper og herjer og maser. Og så kaster han ting rundt seg og ødelegger. Og han er absolutt ikke noe søt i det hele tatt, men rett og slett mindre pen. Jeg får vondt i hodet av den ungen. Og jeg går helst bare på besøk til henne når ungen er hos faren sin annenhver uke. Er jeg fæl som tenker sånn? Jeg er veldig glad i barn ellers, og har som sagt en datter selv. Måtte bare få det ut.
Merneith Skrevet 18. november 2007 #2 Skrevet 18. november 2007 Jeg synes ikke du er fæl fordi du ikke liker ungen. Men å kritisere utseendet hans - det er lavmål.
Gjest Mysticgirl Skrevet 18. november 2007 #3 Skrevet 18. november 2007 Min venninne har et barn på samme alder som datteren min (snart 3 år) og det er stygt å si det, men jeg liker ham ikke. Han er ganske voldsom og høylytt, roper og herjer og maser. Og så kaster han ting rundt seg og ødelegger. Og han er absolutt ikke noe søt i det hele tatt, men rett og slett mindre pen. Jeg får vondt i hodet av den ungen. Og jeg går helst bare på besøk til henne når ungen er hos faren sin annenhver uke. Er jeg fæl som tenker sånn? Jeg er veldig glad i barn ellers, og har som sagt en datter selv. Måtte bare få det ut. Noen barn liker man mindre enn andre, men at du synes at han er mindre pen, er vel sikkert for at du ikke liker han? Om han hadde vært så snill og god, så hadde du vel ikke hatt de holdningen til han?Og heller ikke til utseendet hans
Gjest s.n Skrevet 18. november 2007 #4 Skrevet 18. november 2007 Det må da være lov å like noen mer/mindre enn andre. En gjør jo dette med voksne hele tiden... Håper du klarer å late som du liker ham ettersom han vokser opp - det er ikke greit å føle seg mislikt. Det er tross alt ikke gutten sin feil at du ikke liker ham - det er jo foreldrenes valg av barneoppdragelse som får frem trekk i ham som du ikke liker... Min datter har en venninne som jeg bare ikke liker - klarer ikke å sette fingen på hva det er, men jeg synes det blir dårlig stemning med en gang hun kommer (kanskje det kommer av meg og samboeren min...).
Gjest Indo Skrevet 18. november 2007 #5 Skrevet 18. november 2007 Jeg synes ikke du er fæl fordi du ikke liker ungen. Men å kritisere utseendet hans - det er lavmål. Yes...må si meg enig her ja! Lavmål er ordet!
Gjest Helen Parr Skrevet 18. november 2007 #6 Skrevet 18. november 2007 Jeg synes ikke du er fæl fordi du ikke liker ungen. Men å kritisere utseendet hans - det er lavmål. Jeg kan ikke annet enn å si til dette, Merneith.
Gjest nimbus Skrevet 19. november 2007 #7 Skrevet 19. november 2007 Det må vel være lov å tenke at ungen er stygg, det er da ikke alle her i verden som er strålendes vakre... Så lenge hun ikke sier det til ungen (eller moren), og nå var det vel heller ikke på grunn av utseendet hun mislikte denne gutten.
Gjest Tigress Skrevet 19. november 2007 #8 Skrevet 19. november 2007 Det var jo ikke fordi ungen ikke var pen hun ikke likte ham. Jeg tenkte kanskje at hun skrev det fordi vi jo har en tendens til å være overbærende med unger fordi de noen synes de er søte og på den måten appellerer til beskyttelsinstinktet vårt.
Trampe Skrevet 19. november 2007 #9 Skrevet 19. november 2007 Det er vel sånn med unger som det er med voksne - noen liker man bare ikke. Jeg har også opplevd akkurat det. Noen mennesker er ufordragelige. For å beholde vennskapet er vel det lureste du gjør å fortsette sånn som du gjør nå; gå på besøk når ungen er hos faren. Prøv å la være å tenke over det. Det er du som er den voksne her, overse barnet hvis han oppfører seg dårlig når du er i nærheten. Ta kontakt med han og ros han når han gjør noe bra. Eller du kan prøve å være mer sammen med barnet, han har garantert noen positive sider han også. Kanskje din venninne trenger noen tips om hvordan hun skal få barnet til å skjønne hva slags oppførsel som er godtatt og ikke? Hvis hun er typen til å ta imot råd?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå