Gå til innhold

Invitere en tredjemann?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Det finnes ikke noe standardsvar på dette spørsmålet. Vi (jeg og kona) har gjort dette med både par og jente/mann i trekant, og vi har også hatt en "husvenn" i flere år. Spennende og pirrende, men også en delikat balansegang. Lett å si at sjalusi er et fremmedord når kona ligger der og stønner (høyere!!!!) med en annen. Hehe...

MEN - det går an så lenge man er enige om å sette GRENSER. Hva er tillatt/ikke tillatt, er viktig. Gå gjennom alt av potensille (skrekk)scenarioer om hva som kan skje, fantaser sammen om hva dere ønsker å gjøre og legge merke til når partneren "stivner" - da er du nok borti noe som kanskje er litt ømfindtlig, for å si det slik...

Vi har hatt et par nestenhavari men har reddet oss ved at vi snakker ærlig sammen, er sikre å oss selv og hverandre og forholdet.

Lykke til

Hvordan kan man forberede seg i forkant om man vil falle for noen andre? Hadde jeg tillat noen å slippe innforbi min intimsone så føler jeg noen grenser er flyttet. Tenk hvor dumt å leke med disse grensene om det kan gjøre at forholdet går dukken? Jeg syns det høres risikabelt ut, og ikke noe jeg kunne ha praktisert. All respekt til dere andre som ønsker gjøre dette.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_mann_*
Skrevet
Hvordan kan man forberede seg i forkant om man vil falle for noen andre? Hadde jeg tillat noen å slippe innforbi min intimsone så føler jeg noen grenser er flyttet. Tenk hvor dumt å leke med disse grensene om det kan gjøre at forholdet går dukken? Jeg syns det høres risikabelt ut, og ikke noe jeg kunne ha praktisert. All respekt til dere andre som ønsker gjøre dette.

Kommunikasjon og trygghet.

Skrevet

Det kan du selvsagt ikke gjøre. Men elsker du partneren din, tror jeg personlig at muligheten for at noe skal gå galt i en slik setting ikke er større enn om man er på byen alene en kveld, for å ta den sammenlikningen.

Ellers oppfordrer jeg alle til å respektere de grensene de selv setter. Det går selvsagt ann å tenke gjennom ting på nytt og vurdere på hvilket frunnlag man har satt sine grenser (ego, sjalusi?), men uansett må man respektere at grensene er forskjellige.

Skrevet

Det er kun par som er trygge på hverandre, som er veldig glade i hverandre, og som over tid sammen har latt fantasien gro fram til virkelighet, som bør innlate seg på trekant. De som som er redde for at de kan falle for noen annen, skal holde seg unna, hvis de ikke vil krangle til forholdet.

Paret skal oppleve trekanten sammen, den tredje skal kun være en slags "statist", som hjelper paret å oppfylle sine fantasier.

Skrevet

"Pussig" at det ble så mange gjester her... Min samboer og jeg har vært nysgjerrige på dette, men da med et helt par. Har hatt profil på en nettside og møtt noen også for en kaffe el.l. Det har alltid (de to gangene) endt med at jeg har trukket meg, det er virkelig langt mellom fantasi og virkelighet. For meg ble det litt absurt å sitte på en kafe og drikke vin og vurdere om jeg ville ha sex med disse. Svaret ble nei begge gangene og nå har vi lagt det på is, jeg trenger mer tid og det er ikke sikkert jeg noen gang blir så klar for det at det går å gjennomføre. Jeg vil anbefale dere å ta det rolig, være enige som enkelte sier om grenser og være åpne på at dere begge kan ha lyst til å trekke dere når dere står der og det er "alvorets time". Jeg skulle mange ganger ønske jeg var klar for vi er begge glade i sex men jeg klarer ikke forestille meg han har sex med en annen dame i mitt påsyn, altså, ikke noe mer enn en fantasi her men jeg ønsker dere jo all lykke til for det er et spennende emne.

Skrevet
"Pussig" at det ble så mange gjester her... Min samboer og jeg har vært nysgjerrige på dette, men da med et helt par. Har hatt profil på en nettside og møtt noen også for en kaffe el.l. Det har alltid (de to gangene) endt med at jeg har trukket meg, det er virkelig langt mellom fantasi og virkelighet. For meg ble det litt absurt å sitte på en kafe og drikke vin og vurdere om jeg ville ha sex med disse. Svaret ble nei begge gangene og nå har vi lagt det på is, jeg trenger mer tid og det er ikke sikkert jeg noen gang blir så klar for det at det går å gjennomføre. Jeg vil anbefale dere å ta det rolig, være enige som enkelte sier om grenser og være åpne på at dere begge kan ha lyst til å trekke dere når dere står der og det er "alvorets time". Jeg skulle mange ganger ønske jeg var klar for vi er begge glade i sex men jeg klarer ikke forestille meg han har sex med en annen dame i mitt påsyn, altså, ikke noe mer enn en fantasi her men jeg ønsker dere jo all lykke til for det er et spennende emne.

Har inntrykk av at dette ikke er noen uvanlig reaksjon. Å være forsiktig, vente, se an. Litt synd om det er mange som gjennomfører og _ikke_ synes det er bra, men holder kjeft. For flertallet av dem med erfaring, både her og i andre fora, ser ut til å oppleve det som positivt, og det gir visst mersmak for mange. Et forhold kan ryke på at den ene presser den andre til sånt, men hvis det _virkelig_ er noe begge ønsker, og forholdet deretter trues av det som skjer, så lurer jeg _veldig_ på hvor bra forholdet egentlig er. Har ikke opplevd sånne konflikter sjøl, men hørt om det, og det har vært forhold som ikke har vært et langt liv laga... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...