Gå til innhold

Hvem tar imot katter i Trondheim?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det lyser "løskatt" av pusen, og den har lusket rundt i nabolaget i mange måneder. Den er veldig skitten, pjusket i pelsen og tynn, så jeg er overbevist om at den ikke har noe hjem. Har tidligere vært veldig sky, men i dag virket den desperat etter å komme inn. Nå nå har vi tatt den inn og gitt mat og en markkur som lå i skapet.

Men vi kan ikke ha katten her særlig lenge. Har en annen katt som ikke ville tålerert det, og dessuten ser den ut som den trenger et bad, og mulgens skabb og loppekur av kyndige folk. Hvem kan hjelpe her i Trondheim? Er det kun FOD Trondheim? Eller bør jeg ringe politiet/ Falken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dyrebeskyttelsen Trondheim? En tante av meg har i hvert fall fått katt derfra, så antar de eksisterer. Men mulig man må levere inn til dyrlege eller noe først..? De kan sjekke om den kan være øremerket eller chippet også.

Skrevet

Takk for tipset Gjest! :klemmer:

Tar en tur til vetrinæren med den jeg. Pusen har tilhørt noen en gang i tiden, det er jeg sikker på. For den er veldig klengete nå og går på kasse. Skulle gjerne beholdt henne. :hjerte:

Skrevet
Hold oss oppdatert. :) Snill, du!

Det skal jeg gjøre. Og hvis noen trøndere her er interessert i en kosete, semilanghåret, svart og hvit jentepus er det bare å si ifra. :)

Skrevet

Oppdatering;

Det kommer ikke til å bli så enkelt å få noen til å ta imot katten. Det er bare to kandidater i Trondheim, og det er Dyrebeskyttelsen og FOD. FOD har alt for mange katter og kan ikke ta på seg en katt til. Dyrebeskyttelsen har 5 katter inne og 10 ledige plasser (deres egne ord), og vil ikke ta inn fler pga. økonomi. Selv om jeg har sagt at jeg vil betale vetrinærutgifter, en evt. kastrasjon, og fór til og med! Er skikkelig skuffet på pusens vegne, og småforbanna på Dyrebeskyttelsen som jeg trodde var en idealistisk og seriøs organisasjon. :kjefte:

Jeg ble bedt om å vente med å ta katten til vetrinær fordi de fikk en bedre pris hvis de tok kastrasjon og helsesjekk samtidig. Men nå er det tydelig at jeg får ta katten dit selv og så får vi ta det derfra. :sukk:

Skrevet

Argh, så typisk! Dyrebeskyttelsen prøver så godt de kan, er ihvertfall mitt inntrykk, men det er overflod av katter, dessverre. :(

Men kjempefint at du er så snill mot pusen! Skulle ønske det fantes flere som deg. :)

Skrevet

så utrolig snill du er :-D

håper det order seg med pusen!

Skrevet

Kan ikke noe annet enn å hjelpe pusen, ikke når det er tydelig at den ikke ønsker å gå ute lenger og virkelig trenger et fang og en make-over stakkars.

Når det gjelder FOD og Dyrebeskyttelsen er det tydelig at de er to leire som kriger litt mot hverandre. Jeg har inntrykk av at parpirmølla og byråkratiet er atskillig større hos Dyrebeskyttelsen, mens FOD tøyer grensene til bristepunktet. Når Db kun har 5 katter inne, har 10 ledige bur og jeg tilbyr meg å dekke alt av utgifter er jeg ikke imponert over at de ikke er romsligere. Visstnok skulle de ta opp saken på et møte i slutten av neste uke... :dåne: Mulig det bare er Db Trondheim som er skakkjørt. Får håpe det.

Skrevet
Når Db kun har 5 katter inne, har 10 ledige bur og jeg tilbyr meg å dekke alt av utgifter er jeg ikke imponert over at de ikke er romsligere. Visstnok skulle de ta opp saken på et møte i slutten av neste uke... :dåne: Mulig det bare er Db Trondheim som er skakkjørt. Får håpe det.

Ja, jeg må innrømme at det høres litt rart ut. Hvis det er pga. økonomien de ikke kan ta inn katten din, burde det jo likevel gå an om du tilbyr deg å dekke alle utgifter.. rart.

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei.

Har du etterlyst eier til katten?

Sett inn annonse på dyrebar.no, nettkatten og kanskje en i avisa....

Skrevet
Hei.

Har du etterlyst eier til katten?

Sett inn annonse på dyrebar.no, nettkatten og kanskje en i avisa....

Katten fikk komme til FOD etter mange telefoner og styr frem og tilbake. Heia FOD! :tommelsmil: De har lagt han ut på Dyrebar, og jeg har hengt opp lapper på nærbutikkene. Ingen har meldt seg, men han er lykkelig kastrat nå og trives kjempegodt på FOD-gården. Gikk kjempefint sammen med de andre pusene til og med da han var fertil. Han er en skikkelig godjhertet kosegris rett og slett.

Så om ikke eier finner han nå får han garantert et hjem.

• 2 måneder senere...
Gjest Gjest_LINDA_*
Skrevet
Katten fikk komme til FOD etter mange telefoner og styr frem og tilbake. Heia FOD! :tommelsmil: De har lagt han ut på Dyrebar, og jeg har hengt opp lapper på nærbutikkene. Ingen har meldt seg, men han er lykkelig kastrat nå og trives kjempegodt på FOD-gården. Gikk kjempefint sammen med de andre pusene til og med da han var fertil. Han er en skikkelig godjhertet kosegris rett og slett.

Så om ikke eier finner han nå får han garantert et hjem.

jeg har mistet katten min og er så redd for at noen har tatt han inn og ikke vil gi han fra seg igjen. eller at det er mennesker som ikke vet hvem de skal ringe osv for å si de har funnet han. jg har lagt ut annonse på dyrebar og hengt opp plakater over alt i byen, men har ikke hørt noe enda. prøvd å ringe dyrebeskyttelsen og fOD og har sendt mail til alt av foreninger men ingen som reagerer eller hjelper til på noen slags måte... :S skjønne rikke hva mer jg skal gjøre.. har lett å lett i tre døgn nå til alle tider bare gått rundt og skreket etter han men han er bare borte. også i det været som har vært de siste dagene og han er bare 7 mnd gammel... er så bekymra.. savner han så mye... :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...