Tabris Skrevet 18. november 2007 #1 Skrevet 18. november 2007 Da jeg vokste opp, ble klær som hørte til overkroppen som regel delt inn i genser, t-skjorte eller stroppetopp. De siste ti-femten årene har jeg sett at flere og flere plagg rett og slett kalles "topp" i butikkene - og blant folk generelt. Så jeg lurer på - er topp bare et moteord, eller er det klare definisjoner på hva som er en topp og hva som er en genser?
Gjest Morgan le Fay Skrevet 18. november 2007 #2 Skrevet 18. november 2007 For meg personlig er en genser i tykkere materiale enn en topp.
Nausicaä Skrevet 18. november 2007 #3 Skrevet 18. november 2007 Du kan ha en genser utenpå en topp, men det går skjeldent bra med en topp utenpå en genser...
Echo Skrevet 18. november 2007 #4 Skrevet 18. november 2007 Ja, for meg er også topp tynnere enn en genser.
Gjest Frk Åberg Skrevet 18. november 2007 #5 Skrevet 18. november 2007 Jeg syns topp er et teit ord. Jeg syns genser, t-skjorte, singlet, bluse eller skjorte burde dekke det meste. Men jeg presiserer gjerne ved å si en bomullsgenser, en tjukk ullgenser osv.
Tabris Skrevet 18. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 18. november 2007 Takk for svar, alle. Er egentlig enig med Frk Åberg. Men da virker det kanskje ikke som om det er et klart skille på hva som er hva.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå