Gå til innhold

Hotell i Paris, hvilket område bør det ligge i?

Gjest Gjest_Amalie_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Amalie_*

Jeg skal til Paris i desember, og skal bestille hotell, men synes det er litt vanskelig å vite hvilket område / arrondissement hotellet bør ligge i. Kan noe hjelpe meg og anbefale et område som er relativt sentralt, med gangavstand til endel severdigheter, shoppingområder etc.? Hvor ville du bodd, og hvorfor?

Er det sentralt i forhold til andre ting å bo nær Eiffel-tårnet? Hva med Latinerkvarteret? Hvis noen har spesifikke hotell å anbefale tar jeg gjerne i mot tips, men det hjelper også masse å få tips om hvilet område jeg skal se etter hotell i.

Håper noen kan hjelpe meg med dette :)

Amalie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bodde på hotell i 17e arr, og det var veldig greit. Campanile Berthier het det. Mindre enn 50 meter å gå til nærmeste metro-stasjon og da kommer du deg jo over alt.

Hotellet er veldig greit, akkurat som norske hoteller. (Har hørt at franske hoteller har en litt annen standard enn her). God frokost, hyggelig betjening.

Men som sagt, det beste med dette hotellet er at det ligger så tett ved en metro-stasjon og at det da er greit å komme seg overalt. Da slipper du å være "låst" til et område på en måte. Latinerkvarteret en dag, Versailles, Eiffeltårnet...

Om du kjøper metro-billetter vil jeg forresten anbefale deg å heller kjøpe kuponger (10 stk) enn dags-/ukeskort.

... jeg vil reise til Paris en gang til. For nå har vi lært å ikke gidde å reise til store kjøpesentre og heller gå på steder som latinerkvarteret der du virkelig finner fine og billige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Paris er en ganske stor by og attraksjonene ligger spredd utover. Derfor synes ikke jeg at hotellplassering er like viktig men du bør passe på at du kommer i nærheten av en metrostasjon som krysses av flere linjer for da blir det lettere å komme seg rundt. Jeg har bodd ved Eiffel tårnet, PLace de la Republique, Montmatre etc. Her er mitt reisebrev med bilder og linker: http://gardkarlsen.com/Paris_France.htm . Kanskje du kan finne noe nyttig info der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt hotellrom i Pigalle vi, uten at jeg så på det som noe nevneverdig problem- men så er ikke jeg av den sarte typen heller, da

:)

Vi også. Hotellet vi bodde på var riktignok temmelig jævlig, men området var da greit nok. Jeg har sett erotiske butikker og horer før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Jeg syns det er veldig koselig ved Montmartre. Ja, det ligger nær tvilsomme strøk (Pigalle), men kanskje det gjør hotellprisene lavere. Vi har hvertfall bodd billig der. Husker ikke hva hotellene het, da vi bare har gått til vi har funnet noe når vi har vært der.

Både Latinerkvarteret og nært Eiffeltårnet er også sentralt, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg er i Paris, foretrekker jeg å bo i Bastille. Bydelen er morsom og trivelig (ikke snobbete), og ligger sentralt plassert. Bydelen kan by på mange (både vanlige og "rare") butikker, caféer, samt et festlig natteliv."Hovedmetrolinjen" (den gule) har dessuten et stopp i bydelen, og denne linjen stopper både ved Louvre og i Champs Elysées.

Mitt andrevalg er Latinerkvarteret - der er det kjempekoselig, med masse spennende restauranter med mat fra alle verdenshjørner.

Jeg hadde nok styrt unna områdene rundt Mont Martre, men det blir jo selvfølgelig smak og behag.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 år senere...
Annonse
10 timer siden, manore skrev:

+1 Campanile Berthier

Ts var på tur i desember for ti år siden...

Anonymkode: c1d79...1a1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...