Merete5 Skrevet 12. april 2003 #1 Skrevet 12. april 2003 Lurer på om jeg er helt "crazy", eller er det andre som også e skeptisk til å ta Taxi?
Tusenfryd Skrevet 12. april 2003 #2 Skrevet 12. april 2003 Nope. Hvorfor skulle jeg være redd for det? Da snakker jeg ikke om pirat - det er helt uaktuelt, men vanlig taxi er ikke noe problem. Bedre enn å gå hjem i hvert fall...
Gjest Turi Skrevet 12. april 2003 #3 Skrevet 12. april 2003 Jeg er ikke redd. Men mannen min er redd for meg, dersom det er om kvelden.. :-?
Gjest care Skrevet 12. april 2003 #4 Skrevet 12. april 2003 Jeg er ikke direkte redd, men jeg tenker alltid på at noe kan skje.....og det er jo ikke normalt.... :-?
Gjest Lea Skrevet 12. april 2003 #5 Skrevet 12. april 2003 Er du redd for sjåføren eller? Ta med deg en mini-sprayflaske med hårspray (f.eks fra H&M) og ha den i hånden mens du sitter i taxien. Skriv en melding eller ring en venn og oppgi nummeret på taxien når du setter deg inn.. slik at sjåføren ser/hører det. Evt. lat som om du snakker i mobilen mens taxien kjører og avtal at noen skal møte deg/låse opp døra for deg.
Tusenfryd Skrevet 12. april 2003 #6 Skrevet 12. april 2003 Evt. lat som om du snakker i mobilen mens taxien kjører og avtal at noen skal møte deg/låse opp døra for deg. Det har jeg gjort når jeg har gått hjem. Latt som jeg har snakket i telefonen og sagt høyt når jeg har passert noen "snart hjemme, går gjennom etellerannet-parken akkurat nå"... etc. Ikke dumt tips det der.
Gjest care Skrevet 12. april 2003 #7 Skrevet 12. april 2003 Ser ut som Lea har tenkt igjennom hva som eventuelt kan skje. Tror nok innerst inne at vi alle tenker tanker omkring dette. Men alle vil kanskje ikke innrømme det...
Gjest Lea Skrevet 12. april 2003 #8 Skrevet 12. april 2003 Jeg har ingen skrupler med å ta taxi, har aldri tenkt over farer i forbindelse med den saken. Men jeg har bodd nær sentrum og gått hjem noen netter. Brukte disse tingene i da. Samme sak, men litt mindre farlig med EN sjåfør enn med en gjeng rundt hjørnet synes jeg. Tror faktisk ikke at jeg har tatt taxi alene mer enn EN gang i Oslo jeg.. og da var det midt på lyse dagen. Dessuten har jeg noen venninner som ser farer i alt og som noterer taxinummeret når de går ut og lar en annen sitte på videre.. slik at sjåføren ser det. Så slenger de på "Ring meg når du kommer hjem da...".
Gjest Mel Skrevet 12. april 2003 #9 Skrevet 12. april 2003 Nei. Jeg setter meg ofte i framsetet - uvisst hvorfor, men har aldri sett på det som så skummelt/rart.
Julie Skrevet 12. april 2003 #10 Skrevet 12. april 2003 Jøss :o Aldri tenkt over det jeg heller, setter meg alltid foran. Har flere kompiser som kjører drosje, mulig det er derfor jeg ikke har tenkt tanken på at noe kan skje. Forsåvidt er det forholdsvis (alt ettersom) sjelden jeg tar drosje hjem alene. Sitter ofte på 1-2 venninner og vi bor i samme strøket. Julie.
Silfen Skrevet 12. april 2003 #11 Skrevet 12. april 2003 Er aldri redd for sånt, taxier, gjenger, mørke bakgater om mørke netter. Sikkert dumt, men det er ganske deilig å ikke være redd.
Julie Skrevet 12. april 2003 #12 Skrevet 12. april 2003 Enig Starfish. Muligens dumdristig å tenke sånn men... Trondheim er en by jeg er godt kjent i, og jeg føler meg trygg her, på kvelden/natta også.
Junebug Skrevet 12. april 2003 #13 Skrevet 12. april 2003 Her i Oslo har det vært ett par tilfeller der jenter har blitt voldtatt av taxisjåfører. Dette har også skjedd med taxisjåfører som ikke kjører pirattaxier. Jeg bor i Oslo og er litt engstelig for å ta taxi alene. Snakker ofte i mobiltelefon på veien hjem hvis jeg synes sjåføre virker litt "tvilsom". Kanskje jeg er litt overengstelig, men mobilen får meg til å føle meg tryggere.
_Nida_Michelle Skrevet 12. april 2003 #14 Skrevet 12. april 2003 Liker ikke akkurat å innrømme det,men er nok litt redd for å ta taxi alene ja,da er det spesielt snakk om når det begnner og bli ganske sent.. :oops: Jeg liker best når jeg får kvinnelig sjåfør,sikkert dumt men.. Begynner alltid å tenke på alt som jeg har hørt på nyheter, jenter som blir knivstukket og voldtatt o.s.v Tar heldigvis ikke taxi så ofte! *Nida.Michelle*
Gjest Tristessa Skrevet 12. april 2003 #15 Skrevet 12. april 2003 Jeg blir mest redd når taxisjåføren legger ut om hvor mange timer han har vært på skift jeg. Hadde jeg kjørt så lenge i strekk hadde kjeg sovnet boms! :o Jeg foretrekker å gå hjem, jeg. Men aldri, aldri alene. Jeg har nok tenkt litt for mye på hva som kan skje, men bedre føre var. Hvis jeg skal gå hjem fra kjæresten min må jeg nemlig gå gjennom hele sentrum, og det er litt guffent det...
Barbie Skrevet 12. april 2003 #16 Skrevet 12. april 2003 Nix. Jeg bor i en liten by,og kjenner alle sjåførene her. Dessuten er jeg gift med en av dem..... Tror jeg hadde vært trygg uansett. Ismen
Gjest Ikke innlogget Vega Skrevet 12. april 2003 #17 Skrevet 12. april 2003 Skummelt i Oslo. Ringer alltid sentralen, da blir turen registrert. Å praie taxi på gata, er ikke like trygt, kan være falske taxiskilter, eller en sjåfør som ikke er trygg i seg selv. Sjelden, men reelt nok.
Gjest ButtHead Skrevet 13. april 2003 #18 Skrevet 13. april 2003 Jeg er ikke direkte redd, men hvis drosjesjåføren ser skummel ut eller hvis han titter veldig, blir jeg litt engstelig :-?
Bertha Skrevet 13. april 2003 #19 Skrevet 13. april 2003 Valget er enkelt for meg: Jeg vil heller ta taxi enn å GÅ hjem alene på kvelden eller natta.
Atmi Skrevet 13. april 2003 #20 Skrevet 13. april 2003 Nei - overhode ikke redd for å ta taxi. Setter meg gjerne fremme og jeg. Man kan være redd for mye - man kan faktisk risikere at naboen i fullt sinne kaster dataen ut vinduet når du går nedenfor - det kan være farlig. Vi kan ikke tenke slik. Der er overhode ikke noen grunn til å være redd for å ta taxi, og dem som er det syns jeg kanskje kan tenke litt over hva de egentlig er redd for. Livet er farlig, vi dør av det. Men taxi er mindre farlig enn det meste annet. Er du redd for å gå i butikken? Redd noen skal rane deg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå