Gjest sararara Skrevet 18. november 2007 #1 Skrevet 18. november 2007 hei, forventningene er ulike, og det merkes! saken er at min kommende mann har en stebror på 5 år, fetter på 11, kusine på 15.. jeg har to venninner(den ene forlover) med et barn vær på 2 år som de øsker å ha med.. i min familie som er kristene og har kunn hatt "rødsaft og bokstavkjeks" bryllup er det vanlig med barn, men ikke på min kommende svigerfamile har man ikke med seg barn.. har lyst til å sette en "ikke barn" regel, hverfall når det kommer til mine venninner... problemet er da særlig stebror, null barn er jo null barn, dette blir nok ikke setmor å glad for heller... han på 11 har adha og gjør mye ut av seg, problemet er da at søsteren hans er 16 og er jo rart å ikke ha henne der som er så voksen, men synes ikke broren kan være den eneste som ikke blir bed heller.. blir jo alkohol, og synes kanskje 18 bør være grensen, eller 16(ønsker henne der) hva synes dere er den beste løsningen her?
Gjest *marie* Skrevet 18. november 2007 #2 Skrevet 18. november 2007 Jeg synes bryllup er en fest der man skal inkludere hele familien-også barn. Men synes det er ok å skille på barn som er i familien og venners barn,slik at dere inviterer hans søsken,uten at man inviterer din forlovers barn. Synes faktisk det vil være relativt unaturlig å ikke invitere brudgommens søsken (ser på stesøsken som søsken),ser for meg at de kommer til å bli veldig lei seg dersom de ikke blir invitert i bryllupet.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2007 #3 Skrevet 18. november 2007 Det er din manns bror.... Han er familie.... SYns det virker som om du er mer opptatt av at han kan "ødelegge" i og med at han har ADHD enn at han faktisk er familie.... Brudepikene våre som er våre nieser var med under middag og kaffe, og dro hjem til barnevakten da kaffen var ferdig og baren åpnet. Det var en kjempefin løsning Syns absolutt barn har noe å gjøre i bryllup og husker tilbake med stor glede på da jeg var i bryllup som barn....
Gjest sararara Skrevet 18. november 2007 #4 Skrevet 18. november 2007 nå har det seg slik at vi ønsker at hans bror på 5 skal være med, nettopp fordi han er en bror men som sagt er ikke barn velkommen i min svigerfamilies oppfafning av hvordan bryllup feires, mens min familie ønsker barn (og 0 alkohol) det er hans fetter på 11 som har adha, og hans mor og min fremtidige svigermor har utrykt at det helst ikke skal være barn der, lurer da om det er mulig å ha med bror, men ingen andre, og hvor jeg skal sette grensen? hun på 16 blir jo nærmest regnet som voksen... men kan jo ikke la han på 11 sitte hjemme... lurer på hvor jeg skal trekke grensen?
Gjest *marie* Skrevet 18. november 2007 #5 Skrevet 18. november 2007 Jeg hadde i alle fall ikke bedt et søskenbarn,men ikke et annet når de er så nær hverandre i alder. At folk drikker alkohol i et bryllup der barn er med,ser jeg som veldig naturlig. Dersom folk i hans familie feirer så hardt at det er skadelig for barn å være til stedet bør de kanske vurdere festingen uansett?
ToveM Skrevet 18. november 2007 #6 Skrevet 18. november 2007 Nå er vel ikke 11 og 16 så veldig nært i alder da..da vi var i bryllup til mitt tantebarn for et par år siden, ble eldstemann vår invitert, han var da 19, han på 12 og minstejenta på 7 ble hjemme, så ikke noe rart i det i det hele tatt
Gjest sararara Skrevet 18. november 2007 #7 Skrevet 18. november 2007 nei de feirer ikke hardt, men har en oppfatning av at bryllup er for voksene, min kjære var i sin mors bryllup som barn og synes det var utrolig kijpt, og synes nesten synn på sin bror hvis han må delta.. tenker ingen barn av venner, men at enten før bror på 5 og søskenbar på 11 og 16 komme og foreldre og barn får tåle at det drikkes alkohol og er en voksen fest, eller så blir aldersgrensen 18 år...
Gjest *marie* Skrevet 18. november 2007 #8 Skrevet 18. november 2007 Nå er vel ikke 11 og 16 så veldig nært i alder da..da vi var i bryllup til mitt tantebarn for et par år siden, ble eldstemann vår invitert, han var da 19, han på 12 og minstejenta på 7 ble hjemme, så ikke noe rart i det i det hele tatt Synes det er ganske stor forskjell der et av tantebarna er myndig og derfor per definisjon voksne...
ToveM Skrevet 18. november 2007 #9 Skrevet 18. november 2007 Synes det er ganske stor forskjell der et av tantebarna er myndig og derfor per definisjon voksne... Tenkte ikke på det, det har du helt rett i
Gjest sararara Skrevet 18. november 2007 #10 Skrevet 18. november 2007 hva bør være aldersgrensen da 16 eller 18 år? hvis man setter 16 kan jo kusinens hans komme... og hvis man har med bror på 5 år kunn under vielsen( champangene blir sprettet med en gang etter) og han drar hjem før middagen(blir vin der) tror dere at en 11 år gammel gutt blir såret over å ikke komme i brylup til sin fetter? føler at bror bør være der, men vielsen blir samme sted som festen, så blir unaturlig å dra hjem da føler jeg.. vel, hva gjør jeg?
ToveM Skrevet 18. november 2007 #11 Skrevet 18. november 2007 hva bør være aldersgrensen da 16 eller 18 år? hvis man setter 16 kan jo kusinens hans komme... og hvis man har med bror på 5 år kunn under vielsen( champangene blir sprettet med en gang etter) og han drar hjem før middagen(blir vin der) tror dere at en 11 år gammel gutt blir såret over å ikke komme i brylup til sin fetter? føler at bror bør være der, men vielsen blir samme sted som festen, så blir unaturlig å dra hjem da føler jeg.. vel, hva gjør jeg? Det er i alle fall forskjell på en bror og et søskenbarn. Har du spurt foreldrene hva de syntes? Vi ble spurt og jeg sa jeg ikke ville ha med de to yngste, selv om jeg faktisk måtte ha barnevakt helt fra Bergen
Gjest sararara Skrevet 18. november 2007 #12 Skrevet 18. november 2007 bror er meget ønsket av stemor, men ikke av faren, og min kommende svigermor.. tanten til min kjære vil helst ikke ha med 11 åringen da han krever mye og hun er sliten, men synes det er ok at 16 hennes kommer.. lurer på å gå for 16 år grense jeg..
ToveM Skrevet 18. november 2007 #13 Skrevet 18. november 2007 bror er meget ønsket av stemor, men ikke av faren, og min kommende svigermor.. tanten til min kjære vil helst ikke ha med 11 åringen da han krever mye og hun er sliten, men synes det er ok at 16 hennes kommer.. lurer på å gå for 16 år grense jeg.. Det syntes jeg godt du kan, en jente på 16 er nesten voksen å regne
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2007 #14 Skrevet 18. november 2007 hei, forventningene er ulike, og det merkes! saken er at min kommende mann har en stebror på 5 år, fetter på 11, kusine på 15.. jeg har to venninner(den ene forlover) med et barn vær på 2 år som de øsker å ha med.. i min familie som er kristene og har kunn hatt "rødsaft og bokstavkjeks" bryllup er det vanlig med barn, men ikke på min kommende svigerfamile har man ikke med seg barn.. har lyst til å sette en "ikke barn" regel, hverfall når det kommer til mine venninner... problemet er da særlig stebror, null barn er jo null barn, dette blir nok ikke setmor å glad for heller... han på 11 har adha og gjør mye ut av seg, problemet er da at søsteren hans er 16 og er jo rart å ikke ha henne der som er så voksen, men synes ikke broren kan være den eneste som ikke blir bed heller.. blir jo alkohol, og synes kanskje 18 bør være grensen, eller 16(ønsker henne der) hva synes dere er den beste løsningen her? Jøss, liten takhøyde det er hos deg. Du er lite innkluderende!!!! Du er rett o slett ekskluderende
Harlekin Skrevet 18. november 2007 #15 Skrevet 18. november 2007 (endret) Jøss, liten takhøyde det er hos deg. Du er lite innkluderende!!!! Du er rett o slett ekskluderende Er ikke det nesten det samme da? Endret 18. november 2007 av Harlekin
Gjest Elize Skrevet 18. november 2007 #16 Skrevet 18. november 2007 Vi har ikke barn selv, men vi skal ha en del barn i bryllupet. Alle våre 6 nieser og nevøer. De kommer til å være 3, 4, 5, 6, 7 og 12år. Vi vurdere også å ha min forlovers barn og et av mine søskenbarns barn i bryllupet, men dette fordi jeg er gudmor til disse. Disse barna er en del av min hverdag og derfor synes jeg det er naturlig å ha de med når jeg feirer min store dag. Og vi har bestemt oss for at det er opp til foreldrene og bestemme når kvelden skal avsluttes for barna.
Marge Skrevet 19. november 2007 #17 Skrevet 19. november 2007 Vi inviterer bare nieser og nevøer - ikke barn av søskenbarn (som vi blant annet er gudforeldre til) eller barn av forlovere/andre venner. Dere må jo prøve å gjøre som dere vil, det er tydelig at dere ikke kan gjøre alle til lags uansett, siden de har så ulike meninger om dette. Synes for øvrig det er stor forskjell på stebror (som jeg anser som selvfølgelig å ha med), søskenbarn (familie) og barn av forlover. Jeg undrer meg dessuten om forloveren "rekker" å være både forlover og mamma den dagen...
Småsmurf Skrevet 20. november 2007 #18 Skrevet 20. november 2007 Det blir jo noe helt annet når den ene er broren da. Han kan da komme, selv om andre barn ikke er invitert. Jeg syns ikke noen kan forvente og ta med seg barn i venners bryllup. Er ikke barnebursdag heller da.
miss_universum Skrevet 21. november 2007 #19 Skrevet 21. november 2007 Vi skal bare invitere søskenbarn over 18 til festen. Har snakket med noen tanter (foreldre til disse søskenbarna) og de er enige med oss og at vi må gjøre som vi syns best. Alle er selvsagt velkommen til vielsen, men på festen syns jeg ikke småbarn hører hjemme når det blir servert alkohol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå