Mobbi Skrevet 18. november 2007 #1 Skrevet 18. november 2007 som sier til typen at jeg ikke vil at han skal ha kontakt med eksen? Det er snart tre år siden vi ble sammen og de slo opp, men jeg synes at det er helt unødvendig at de har så mye kontakt som de har. Hver gang jeg tar det opp blir han sikkelig sint og kald og bare blåser alt bort og sier at det betyr ingenting og bla bla. Men for meg betyr det noe. jeg tror ikke at hun har kommet over han fordi hun hele tiden sender meldinger og spør om de kan møtes. men det sier han bare er tull og at hun ikke er interessert i han, men hvordan kan han vite det? Jeg blir faktisk lei meg når de har så mye kontakt, men han forstår det ikke. Bør jeg egentlig bare drite i det? slutte å tenke på det?
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2007 #2 Skrevet 18. november 2007 Synes det er litt voldsomt å ha såpass mye kontakt med eksen ja. Er jo en grunn til at det blir slutt...Så jeg synes ikke du overdriver. Med mindre de har barn sammen, men da stiller det seg jo litt annerledes
Mobbi Skrevet 18. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. november 2007 Nei, de har ikke barn sammen. heldigvis for det. Hun har fått barn etter at det ble slutt da.. Han sier at han bruker henne for å kunne tenkt tilbake på hvordan han hadde det da.. han har mye sånn angst og depresjon, men jeg mener jo det at han trenger ikke snakke med henne for å tenke tilbake på det. Jeg føler meg ganske dum når han sier at jeg burde snakke med noen om det for jeg tydeligvis har store problemer med at han snakker med henne, men jeg skjønner ikke hvorfor han ikke forstår. hadde det vært jeg som snakket med en av eksene mine så hadde han blitt dritsur og sagt at han ikke ville at jeg skulle snakke med de. Det har han selv sagt.. Så skjønner ikke helt hva han ikke skjønner når jeg sier at jeg ikke vil det.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2007 #4 Skrevet 18. november 2007 Kan du ikke være med å treffe henne da? Om de bareer ute etteer vennskap skulle ikke dette være et problem, om noen av dem skulle motstille seg dette kan du stille spørsmål med deres motiver. Hvorfor ble det slutt? Hvem gjorde det slutt? Har hun ny partner? Det er jo faktisk mulig at de begge to er ferdig med hverandre og bare ønsker å være venner, så før du har avklart om dette er tilfellet er det vanskelig å svare om du er urimelig eller ikke. Noen mennesker er i stand til å legge fortiden bak seg og å fortsette å være venner med sine ekser, mens andre er ikke det. Dersom din kjæreste og henne er helt ferdig med hverandre vil jeg mene du er urimelig ja. Som sakt, vær med dem ut og bli kjennt med henne. Først da kan du danne deg en skikkelig mening om kontakten dem i mellom er urimelig eller ikke.
Mobbi Skrevet 18. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. november 2007 Det var hun som gjorde det slutt fordi hun synes at han hadde for mye problemer. De hadde vært sammen i ca 1 år og 6 mnd. Hun hadde ny type ja. de ble sammen bare 4 dager etter at det ble slutt mellom de.. Hun har tidligere snakket til meg på facebook der hun har sagt hva han liker i sengen og at hun håper at han ikke tyter hull i hodet på meg og at han har store problemer.. Det er en av tingene jeg ikke klarer å glemme. at hun sier til meg hva han liker i sengen.. Jeg ønsker ikke å være med å møte henne fordi jeg ikke, men han vil heller ikke det. er bare hun som spør sånn ca 3 ganger for dagen fordi hun må møte han for å se om de kan være venner. jeg mener at hun trenger ikke å møte han for å vurdere om de kan være venner og det mener han og. Jeg vil bare at hun skal slutte å spørre om det. og slutte å sende bilder av seg selv, noe jeg synes er helt unødvendig. Jeg har nok bare store problemer med å stole på at han ikke skal være utro. De to andre som jeg har vært sammen med før han var utro mot meg og sa stygge ting til meg.. tråkket meg langt ned.. æsj. jeg vet ikke lenger hva jeg mener om det.. jeg må nok bare glemme det og la de snakke samme, kan jo ikke tvinge han til å slutte med det heller.
Frey Skrevet 18. november 2007 #6 Skrevet 18. november 2007 Altså, det er tre år siden det ble slutt mellom dem og de har tydeligvis holdt kontakten hele veien selv om du har sagt at du ikke liker det. Da er det vel rimelig klart at han ikke har tenkt å bryte kontakten med henne nå heller. Hadde han respektert ditt ønske hadde han vel kuttet kontakten for lenge siden. Spørsmålet blir da heller hvordan du skal takle at de har kontakt. Sier meg enig med gjest over, prøv å bli kjent med henne. Det kan jo faktisk hende at du liker henne. Eller at hun da ikke synes å holde kontakten ikke blir like interessant og dermed kutter kontakten.
Mobbi Skrevet 18. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 18. november 2007 Jo, det er sant. burde kanskje prøve på det. men er litt vanskelig når jeg har bestemt meg for å hate henne.. men men. får vel bare gi det et forsøk.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2007 #8 Skrevet 18. november 2007 Akkurat, det er godt mulig at hun ikke ønsker å treffe han sp mye om du er med og viser at dette er ok for deg. Du kan ta overtaket på denne situasjonen med å være den sterke som møter henne åpent og fodomsfritt. Da kan det hende hun respekterer deg og er litt mer forksiktig med kontakten hun har med han. De har jo ikke vært sammen på lenge så sannsynligehten for at de ikke har mer enn vennskap seg i mellom er stor. Det at hun også har kjæreste gjør jo også at situasjonen er litt mindre "farlig". Det er også viktig at nivået mellom de to og deg er helt vennskapelig, det betyr at man ikke snakker om hans nåværende eller tidligere seksuelle vaner, venner gjør ikke det og skal man være venner gjelder dette også for dere. Et vennskap innebærer heller ikke å mimre om når man var kjærester, og er også derfor noe de ikke skulle ha behov for å gjøre om de bare er venner. Dersom de klarer å innfinne seg med dette, og du klarer å gi henne en sjangs kan det være at dere alle tre har noe å hente ut i fra dette. Men uansett er det vanskelig for deg å si om kontakten dem i mellom er gal eller ikke før du møter henne og ser hvordan de to er sammen. Enten får du bekreftet mistankene dine og det er da lettere for deg å kunne si at du ikke liker kontakten dems, eller så kan det hende du ser at de faktisk bare er venner og da kan du også etter hvert klare å se en venn i henne. Hun kan jo ta med sin kjæreste også, så kan du se om din kjæreste da ikke ønsker å treffe henne. Gjør han ikke det har du jo ditt svar på hans intensjoner også Dette vet du uansett ikke før du gir dem begge en sjangs.
Mobbi Skrevet 18. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 18. november 2007 du har kanskje rett, kanskje jeg burde gjøre det. Men hun har heller ikke kjæreste lenger.. det glemte jeg å skrive i sted. Vi er forlovet og hun var forlovet med han hun var sammen med, men så for noen uker siden sendte hun melding for å informere om at det nå var blitt slutt mellom de og bla bla. så spurte hun om det virkelig var så seriøst mellom oss siden vi er forlovet. og liksom hallo.. nei vi bare leker hus. forlover oss bare på gøy.. jeg bare synes at det er enkelte ting hun sier og gjør som irriterer meg. men jeg kan vel forsøke å være litt mer hyggelig mot henne og sånt. kan vel ikke være så vanskelig
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2007 #10 Skrevet 18. november 2007 jeg bare synes at det er enkelte ting hun sier og gjør som irriterer meg. men jeg kan vel forsøke å være litt mer hyggelig mot henne og sånt. kan vel ikke være så vanskelig Dersom du er flink og forsøker å komme over ens med henne, så kan det hende hun demper seg. Om hun IKKE gjør det så har du allle kortene på din hånd når du da kan peke på "bevis" for at hun trør for langt. Som jeg sier er det vitkgit at hun og kjæresten din bare har et vennskap, med venner snakker man ikke om tidliger seksuelle erfaringer eller mimrer om når man var kjærester. Dette er krav du kan stille til deres vennskap også. Jeg er venn med min eks, og det kunne ikke falle meg inn å snakke om våre tidligere erfaringer sammen, og det er noe vi virkelig forsøker å unngå for det er egentlig bare pinlig nå som vi har vært bare venner så lenge. Siden de to bare er venner skulle de heller ikke ha behov for å treffes alene. Det er klart noen ganger klaffer det sånn, men de skal ikke ha et BEHOV for det. Jeg treffer ofte min eks alene, men vi gjør aldri noe sammen som ikke min man gladeligen kan ta del av om det passer slik for ham og han har lyst å være med. Har man ingenting å skjule har man heller ikke et behov for å treffes alene. Det som er lurest og som du vill vinne alt på er altså å være åpen og vennlig mot henne. Da ser du hvordan hun reagerer, om hun også er åpen og vennlig mot deg, eller om hun da trår over grenser for hva som er akseptert. Dersom du sier han ikke skal få treffe henne vil hun også ha "ammunisjon" mot deg om hun først har skjulte hensikter, for da kan hun brukte dette mot deg når hun er sammen med ham. Det eneste du kan gjøre er altså å teste ut situasjonen. Forsøk å bli kjennt med henne, når du blir det kan du se bedre hvilken hensikter hun har og hvordan de to interagerer sammen. Dersom du da enda er skeptisk til henne kan du peke på spesifikke overtramp og vise itl kjæresten hva som ikke er ok. Dersom de bare er venner kan du få en ny venn også. Win Win situasjon altså. Det er viktig å være den som ikke er "barnslig" her, men den som er sterk og åpen for det er den personen som vil vinne i det lange løp.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2007 #11 Skrevet 18. november 2007 Jeg skjønner deg godt. Jeg er ikke interessert i å ha samboerens exer innblandet i vårt forhold. Om de av og til en sjelden gang spør hverandre hvordan det går o.l., synes jeg er greit. Men mye kontakt dem imellom, at de støtt og stadig ringer og skriver til hverandre, kommer jeg aldri til å godta. Typen din skal jo konsentrere seg om deg nå, og ikke exen sin. Han har like mye ansvar som deg på å forholdet til å fungere. At ikke du er komfortabel med at han har mye kontakt med exen, burde han så absolutt ta hensyn til. Du sier at han ikke godtar at du har kontakt med dine exer. Hvorfor i alle dager skal du godta at han har kontakt med sine? Nei, her må du sette foten ned.
Mobbi Skrevet 18. november 2007 Forfatter #12 Skrevet 18. november 2007 Jeg skjønner deg godt. Jeg er ikke interessert i å ha samboerens exer innblandet i vårt forhold. Om de av og til en sjelden gang spør hverandre hvordan det går o.l., synes jeg er greit. Men mye kontakt dem imellom, at de støtt og stadig ringer og skriver til hverandre, kommer jeg aldri til å godta. Typen din skal jo konsentrere seg om deg nå, og ikke exen sin. Han har like mye ansvar som deg på å forholdet til å fungere. At ikke du er komfortabel med at han har mye kontakt med exen, burde han så absolutt ta hensyn til. Du sier at han ikke godtar at du har kontakt med dine exer. Hvorfor i alle dager skal du godta at han har kontakt med sine? Nei, her må du sette foten ned. Nettopp det mener jeg og, men hva skal jeg gjøre når han ikke vil høre på det jeg sier og føler.. så lenge jeg ikke har kontakt med noen av mine så er det greit virker det som.
Gjest Indo Skrevet 18. november 2007 #13 Skrevet 18. november 2007 Jeg skjønner deg godt. Jeg er ikke interessert i å ha samboerens exer innblandet i vårt forhold. Om de av og til en sjelden gang spør hverandre hvordan det går o.l., synes jeg er greit. Men mye kontakt dem imellom, at de støtt og stadig ringer og skriver til hverandre, kommer jeg aldri til å godta. Typen din skal jo konsentrere seg om deg nå, og ikke exen sin. Han har like mye ansvar som deg på å forholdet til å fungere. At ikke du er komfortabel med at han har mye kontakt med exen, burde han så absolutt ta hensyn til. Du sier at han ikke godtar at du har kontakt med dine exer. Hvorfor i alle dager skal du godta at han har kontakt med sine? Nei, her må du sette foten ned. Denne signerer jeg! Helt enig i at det er unødvendig å være venner med xen sin. Jeg hadde ikke likt om sambo var gode venner med xen sin. Å jeg har da heller ikke kontakt med noen av mine xer av respekt for ham og for xers nye kjærester. Greit med småprat om man møtes, for all del, men null unødvendige mld(gratulerer med dagen, god jul er lov), null private møter eller lange telefonsamtaler. Det får da være måte på. Synes det er dårlig gjort av kjæresten din å ikke ta hensyn til dine ønsker, og skjønner godt at du er ukomfortabel med situasjonen.
Gjest Tex Skrevet 18. november 2007 #14 Skrevet 18. november 2007 Man behøver ikke pleie et nært vennskap med en ex hvis ikke den nye partneren syns det er helt ok, nei. Slik jeg ser det bør man ta mer hensyn til nåværende enn til forhenværende partner (daah) ergo bør han kutte henne ut. Ikke dermed sagt at han behøver å løpe når han ser henne, men han behøver ikke løpe etter henne heller.
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2007 #15 Skrevet 20. november 2007 Kjente det begynte å koke litt i meg når jeg leste innlegget ditt og noen av svarene. Jeg skjønner godt de som mener at man bør ha et åpent sinn og heller engasjere seg i deres vennskap. Men når jeg leser det du har skrevet, får ikke jeg det inntrykket av at dette er et forhold som passer til et slikt "åpent sinn!" Dette er tydeligvis noe som går veldig inn på deg, og følelsene dine bør absolutt bli respektert. Det er vondt å ikke bli hørt av kjæresten at han er likegyldig ovenfor dine følelser og ikke respekterer at dette er noe som virkelig plager deg. Det er ikke alle som klarer å akseptere at kjæresten har kontakt med ekser uansett hvor uskyldig det er. Jeg har selv valgt å kutte all kontakt med min ex, selv om kontakten faktisk for det meste gjaldt sms som "hei, hvordan går det" og "gratulerer med dagen." Det var uvant og vanskelig for meg i starten å forstå min kjære at han tok dette så hardt da vi har et ganske anderledes syn på visse ting, men, som deg har han også opplevd utroskap i tidligere forhold. Vi diskuterte ofte i starten, jeg med mine argumenter mot hans. Som sagt så var det sterke føleser fra min kjæres side, og i bunn handlet dette om å kunne respektere hverandre og ville den andre persones beste. Jeg kuttet all kontakt med exen siden jeg så dette plaget han så ille. På samme måte respekterer og lytter han på meg, mine følelser, tanker og behov. At din kjæreste ikke klarer å sette seg inn i din situasjon, ikke klarer å forstå den vonde følelsen det gir deg at han har kontakt med en ex som vil møtes, sender bilder av seg selv, snakker om sexlivet deres osv, det er ikke riktig. Kanskje han trenger å få høre fra en annen en deg hvorda dette går inn på deg, da det ofte er sterke føleser fra begge parter når sånt blir tatt opp? Jeg ville ikke funnet meg i det. Nå er det deg som skal være førsteprioritert, ikke exen.
Mobbi Skrevet 20. november 2007 Forfatter #16 Skrevet 20. november 2007 men jeg føler bare at alt er så vanskelig... har snakket mye med en venninne om dette og hun mener at jeg burde si det som det er og bla bla.. akkurat det har jeg gjort, men det går jo ikke inn.. I tillegg så driver han å sender masse meldinger med en annen kjerring som han har møtt på nettet.. de har aldri møtt hverandre i virkeligheten.. Begge to sliter med litt sånn angst og depresjon, men jeg synes at det er helt på trynet teit at de skal ha så mye kontakt.. hun har også ringt han sent om kvelden fordi hun hørte en lyd i huset.. og hva skal han gjøre med det da? asså hallo.. Jeg får ikke lov å snakke til noen av de fordi han er redd for at jeg skal si noe som kan ødelegge for han sånn at de ikke vil snakke med han mer. Han blir bare sint når jeg sier at jeg har snakket litt med en venninne om det og fortalt hva hun sa og sånne ting.. jeg føler faktisk at dette kan ødelegge forholdet vårt.. greit nok vi har vært sammen i tre år og er forlovet.. eller jeg trodde vi var det helt til han kom forrige søndag og sa at han bare hadde lurt seg selv og meg med å forlove seg med meg. det såret veldig mye og jeg fikk det hysteriske anfallet. ja, og han sa at han ikke var sikker på om han kunne elske meg sånn 100% lenger. Jeg føler at alt bare er forandret nå og alt er så vanskelig.. jeg er kanskje bare en sjalu kjerring, men det sårer meg litt at han ikke forstår meg. Jeg snakket med en kompis på sms hin dagen og da ble han kjempe sur fordi han hadde fått det for seg at han liker meg.. noe som ikke er sant. Og da var jeg nødt å slutte å snakke med han. fordi han ikke liker det.. Så hvorfor kan ikke han slutte å snakke med de? Han sier at han har vært der selv.. vært mye sjalu og sånt, men det virker jo nesten ikke sånn da.. siden han ikke forstår
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2007 #17 Skrevet 20. november 2007 Uff, jeg får vondt inni meg når jeg leser hva du skriver! Jeg kjenner igjen følelsen, det var den samme jeg slet med hele det siste året før det ble slutt mellom meg og x. Vi hadde vært sammen i 4 år.. Tanken om å gjøre det slutt kvernet rundt i hodet mitt hele tiden, men jeg ville jo så ille at vi skulle jobbe med forholdet og få det til å funke. Jeg nevnte det for han at vi kanskje burde gå fra hverandre. Han brydde seg ikke noe særlig om det, jeg ble lei meg og fortvilet over hans reaksjon, men holdt ut litt til. Hadde det vondt og sårt. Min kjære mor hadde vondt av meg. Hun sa direkte til meg, ****e du er så heldig at du har et valg. Du kan velge å fortsette å prøve, og dermed også å ha det vondt, eller du kan velge å prioritere ting som får deg til å føle deg bra! Han har tatt sitt valg, og ettersom han ikke tenker å gjøre noe for forholdet, så er det opp til deg. Jeg dro hjem med nytt mot, sa rett ut at jeg ikke fant meg i å bli behandlet slik. Da ble han desperat, trudde ikke jeg skulle ta det steget. Det ble tårer, bønner om å forbedre seg osv, men aldri har jeg følt meg så bra som da jeg kjente på den føleslsen at det jeg gjorde var riktig avgjørelse! Jeg tok opp treningen igjen, startet i ny jobb og fikk mange flotte nye kolegaer. Selvfølgelig hadde jeg dype følelser for x, og ville jugd om jeg sier jeg ikke kjenner et lite stikk inni meg når jeg tenker på han, men jeg vet at selv om det var gode tider, så var det så mye negativt som tynget meg. Man kan være glad i et menneske selv om man ikke passer sammen med den personen.. Jeg prøver ikke med dette å fortelle deg hva du bør gjøre, men håper det gir deg en tankevekker! Du har tydeligvis ei god venninde som støtter deg uansett og vil det beste for deg, du har kanskje familie som støtter deg, og ikke minst, du har et valg!
Mobbi Skrevet 20. november 2007 Forfatter #18 Skrevet 20. november 2007 jeg har tenkt mye på å gjøre det slutt.. har til og med gitt han tilbake ringen og sagt at jeg ikke vil være sammen med han, men så går det en time eller to og så er det på med ringen og kos.. jeg tror ikke han tar meg på alvor når jeg sier sånne ting fordi jeg har gjort det så utrolig mange ganger.. Vil ikke gjøre det slutt.. jeg elsker han mer enn noe annet i hele verden.. men jeg føler at det ikke kommer til å funke hvis det skal fortsette å være sånn som det er nå.. vi gjør omtrent ikke noe annet enn å krangle.. han går bare når vi krangler og jeg blir så irritert på det.. blir jo aldri ferdig med noe når han bare går eller legger på.. og derfor så blir det tatt igjen og igjen hele tiden.. og han bare fortsetter å gå å bli sur på meg og få det til å virke som at alt er min feil.. Men er vel ikke så mye å gjøre.. må vel bare snakke med han igjen og si det som det er. Forhåpentligvis så skjer det noe snart.. Ja, og hun kjerringen fra nettet har slengt drit om meg.. kalt meg for både det ene og det andre.. og det sårer meg veldig at han snakker med en som har så mye i mot meg og slenger så mye drit
Frey Skrevet 20. november 2007 #19 Skrevet 20. november 2007 jeg har tenkt mye på å gjøre det slutt.. har til og med gitt han tilbake ringen og sagt at jeg ikke vil være sammen med han, men så går det en time eller to og så er det på med ringen og kos.. jeg tror ikke han tar meg på alvor når jeg sier sånne ting fordi jeg har gjort det så utrolig mange ganger.. Selvfølgelig tar han deg ikke alvorlig. Det har han jo vist med å ha kontakt med eksen i tre år selv om du har sagt at du ikke liker det. Desuten står du jo ikke for det du sier når du aksepterer det og også driver og tar ringen av og på. Slik jeg ser det har du to valg. Det ene har jeg nevnt tidligere: aksepter at slik vil det være og inkluder deg heller i vennskapet dem i mellom. Det andre er å stå for det du sier og gå. Det kan resultere i to ting, enten at dere kan bygge opp ting fra starten av igjen med respekt for hverandre, eller at han går til en av de andre to damene.
Mobbi Skrevet 20. november 2007 Forfatter #20 Skrevet 20. november 2007 Jeg vet at det jeg gjør er feil, med å ta av og på ringen å si at jeg slår opp og ikke mener det.. Det vet jeg og det har jeg snakket med han om.. men jeg har og sagt at snart kommer jeg til å be han velge mellom meg eller de. men det er jo litt feil det og. kan ikke stille ultimatum for det liker han ikke.. så jaja.. får vel bare ta det som det kommer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå