Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp fått meg gmail, og finner ikke ut om det er mulig å lage mapper? Er så greit å samle mail som er i forbindelse med jobb osv. Går det kun an å arkivere og sette stjerne på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I Gmail har man ikke mapper, så vidt jeg vet. Man bruker labels i stede. Fordelen med labels er at man kan ha flere labels på en e-post.

Skrevet

Det er ikke meningen at du skal organisere, du skal søke.

Sett en label på e-posten, feks "jobb" og "hannsen"

Da kommer denne e-posten opp hver gang du søker på jobb eller hannsen.

Virker veldig tungvint i starten men jeg er 100% fornøyd med denne løsningen, og vil ikke tilbake til mappe.

Gjest Golden Girl
Skrevet

Dessuten kan man søke etter mail ved å skrive inn "nøkkelord" fra teksten i mailen. Hvis man ikke husker hvor, når, heading eller hvem det er fra, kan man bare søke etter hva det stod i den. Akkurat som google-søk.

Skrevet
Det er ikke meningen at du skal organisere, du skal søke.

Sett en label på e-posten, feks "jobb" og "hannsen"

Da kommer denne e-posten opp hver gang du søker på jobb eller hannsen.

Virker veldig tungvint i starten men jeg er 100% fornøyd med denne løsningen, og vil ikke tilbake til mappe.

Labels kommer opp i klikkbare linker på siden, så det blir i bunn og grunn ikke så veldig uvant hvis man er vant til mapper.

Skrevet

Hvis man bare husker å velge "arkiver" etter at man har lablet mails, vil de ikke ligge synlige i innboksen, men arkivert under sitt label i stedet - et system som praktisk sett ligner på mapper.

Dette er også fordelen med gmail, alt ligger der, men de er sortert etter et annet teknisk prinsipp enn i mapper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...