Gå til innhold

Sy eget slør...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har sydd mitt eget slør.

Kjøpte stoff i innvandrer butikkene på Grønland og kjøpte en hårkam ( gjennomsiktig) , så sydde jeg sløret "sammen" og festet det til kammen med fiskesnøre. :D

Dersom du skal feste det i tiara , har jeg egentlig ingen forslag :veldigsur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt å ha det på sånn hårkam.....

Gidder du å komme med en detaljert beskrivelse,

eventuelt noen bilder....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt et fotsidt chiffonslør med bred hårkam (er vel dette du kaller Mette Marit-slør?), som jeg har pyntet med strassperler. (Kjolen er superenkel så jeg måtte slå til med litt ekstra!). S sløret betalte jeg 1200kr for.

I går ble jeg drukket ut (UTROLIG GØY!!) og en av veninnene mine hadde på 20 min sydd et slør til meg. Dette var rett nok i tyll, men med dobbelt lag, til midjen, og med lekker kam pyntet med perler. Det så ut som det kom rett fra en brudebutikk. Så nå angrer jeg selvsagt på at jeg "kastet bort" 1200 kr på å kjøpe slør når det tydeligvis ikke er SÅ vanskelig å sy et selv!

Jeg har ikke noe detaljert beskrivelse til deg, men vil tro det er lurt å kjøpe litt ekstra stoff som du kan prøve deg frem på. Jeg kjøpte 1m chiffon for å prøve å stryke på strassperlene, og betalte bare 20 kr for det...

Lykke til da!!

:D PUFF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Mette-Marit hadde slør i silke crepp - eller noe i den duren .

Det var i hvertfall et stoff som er en del tyngre enn chiffong, og dertil dyrere tror jeg. :wink:

Jeg ønsket meg også noe ala Mette-Marit og har endt opp med et Chiffong slør på 3.40 meter!!

Jeg kjøpte stoff på en vanlig stoffbutikk og for ca. 300,- ekstra sydde de en enkel og elegant kant rundt det hele og med innsnurping der det skal festes enten rett i håret eller på kam. I tillegg klippet og sydde de det i bue helt nederst, slik at det ikke er helt rett. :D

Jeg har foreløpig sydd det på kam men vet at noen frisører foretrekker å feste så lange slør direkte inn i håret uten å bruke kam, så jeg avventer litt til etter prøvetime før jeg gjør det helt endelig.

For dette sløret med syjobben mener jeg å huske at jeg betalte ca. 700,-

Et lite tips til slutt når man kjøper chiffong til slør - det er vanvittig mange nyanser i hvitt/offwhite . Få med deg en prøve å sjekk med fargen på kjolen før du kjøper det endelige stoffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode råd fra Ayla her - må legge til at sløret mitt er i en litt annen nyanse enn kjolen, litt gulere, og det er ikke helt max syns jeg, men har slått meg til ro med det. I brudebutikken sa de at slik er det bare. Men kjøper du stoff selv får du helt sikkert den perfekte nyansen!

:D PUFF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...