Gå til innhold

Jeg er stygg men har bra personlighet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nok en guttekompis har sagt til meg at "hadde du bare sett ut som venninna di hadde jeg gifta meg med deg på flekken, for du har perfekt personlighet" (og ja, jeg har hørt varianter av den der flere ganger før). Venninna mi er naturlig nok både slank og pen, men det er ikke poenget. Jeg får nemlig ofte komplimenter for personligheten min, men det hjelper jo liksom ingenting..siden jeg er stygg.

Nei, jeg er ikke den typen jente som sier at jeg er stygg når jeg egentlig ikke er det. Jeg har et relativt ok ansikt, men jeg er ganske så overvektig etter jeg gikk på medisiner som ga vektøkning en tid tilbake, og har nok en del andre trekk som gjør meg til mindre pen også. Er vel kanskje en 3'er på en skala fra 1-10 tror jeg, forhåpentligvis uten å skryte for mye. Jeg har derimot ikke dårlig selvtillit, jeg liker meg slik jeg er og har akseptert at genene mine ikke har gjort meg noe penere. Problemet er at andre ikke gjør det samme!

Personlighetsmessig er jeg visstnok helt på topp, men det hjelper jo lite når jeg ikke er tiltrekkende nok til at en gutt vil bli sammen med meg. Å pule meg er derimot helt greit virker det som, men når jeg sier at jeg ikke vil ha sex med annet enn en jeg er glad i stikker jo alle potensielle kandidater milevis avgårde. *sukk*

Så da er spørsmålet: Kunne du vært sammen med en mindre pen person dersom vedkommende var perfekt personlighetsmessig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke jeg kunne vært sammen med en person som spør om slike ting jeg da.. Det tyder langt ifra på godt selvtillit.

Og de vennene dine, kan man neppe kalle gode venner...

Skrevet

Det er vel ingen som er sammen med noen de ikke syns er pene. MEN det betyr IKKE at du ikke møter noen som syns du er pen!!!!!

For det er du GARANTERT i noen, om ikke manges øyne. DU har bare ikke truffet dem enda ;)

Jeg skjønner at det må være utrolig kjipt å få høre slike ting fra vennene sine! Jeg for min del hadde kuttet dem om de ikke hadde skjerpet seg etter jeg hadde tatt det opp med dem. Ingen skal bruke tid sammen med mennesker som ikke løfter en oppover i stedet for å dra dem ned. Det er ikke bra for deg.

Vær lykkelig med den du er, og du vil være vakker for de du trenger..

Skrevet

Jeg har vært sammen med folk jeg ikke synes har vært spesielt pene. Imdliertid har jeg vært svært tiltrukket av dem. Det å være vakker og tiltrekkende er ikke nødvendigvis det samme, og jeg har ofte blitt tiltrukket av menn som muligens ikke går for å være de heiteste karene. De har imidlertid hatt noe annet, noe udefinerbart og sexy ved seg. Noe som gjør at jeg blir interessert likevel. Jeg tror nok ikke jeg kunne blitt tiltrukket av en som var veldig overvektig eller veldig stygg. Men det er ikke noe krav fra min side at parteren min må være veldig kjekk eller pen, han kan gjerne vøre "under" meg på skalaen..hehe..men direkte stygg? Tror nok ikke det. Imdlertid er det vel ikke slik at folk prøver seg på folk på samme "nivå"? Du kan vel finne deg en som er mindre pen og/eller overvektig? Det er nok slik at jo mindre pen du er jo midre har du velge i. Imidlertid tror jeg at dette gjelder mer for første møter og førsteinntrykk. Et forhold vil aldri funke dersom personligheten ikke er på plass. Ser hele tiden pene menn med kjipt utseende damer, da må en jo bare anta at disse damene har end el kvaliteter som ikke går på det eksteriørmessige.

Skrevet

Veldig fint om dette kan bli en generell diskusjon og ikke en diskusjon om meg og mine venner...

Takk for alle svar alle sammen, blir glad for en del til også ;)

Skrevet

Nå er det jo heldigvis sånn at vi har forskjellig smak, men jeg tror nok de fleste må føle en fysisk tiltrekning for å kunne bli interessert i en annen.

Jeg liker mørke, veltrente, maskuline menn, det er min "ting". Venninna mi liker små, spinkle menn, som gjerne har korte bein også. Jeg skjønner ikke hva hun ser av pent og tiltrekkende i disse, men det gjør hun. Noen liker de som er litt overvektige, noen liker de som er tynnere.

Poenget er at ettersom vi har så forskjellig smak, så finnes det sannsynligvis noen for alle. Likevel kan du jo prøve å gjøre noe med ting du selv ikke er fornøyd med.

Det er forresten en kjent misforståelse, spesielt blant yngre menn, at de kan få de pene jentene uansett hvordan de ser ut selv. De kan ikke det, og det tar litt tid før de skjønner det. Men når de gjør det, begynner de å se på andre jenter med litt andre øyne også.

Skrevet
Veldig fint om dette kan bli en generell diskusjon og ikke en diskusjon om meg og mine venner...

Takk for alle svar alle sammen, blir glad for en del til også ;)

Det var ikke det jeg mente hvis du siktet til mitt innlegg.

Jeg mener at det spiller ingen rolle hvordan man ser ut så lenge selvtilliten og utstrålingen er på plass. Men så fort en person sier at hun eller han er mindre pen eller stygg skygger jeg banen.

Skrevet

Nei, jeg kunne ikke blitt sammen med noen jeg synes er vakker, samme hvor tiltrekkende denne personen var, for å holde på distinksjonen gjort tidligere i tråden. På samme måte som jeg aldri kunne ha blitt sammen med noen som er vakker, men ikke tiltrekkende. Jeg vil ha i pose og sekk.

Fysisk vakkert utseende er et tegn på sunn livsstil, god trening og generelt godt vedlikehold av kroppen. Jeg ser god forskjell på en trent slank kvinne og en utrent slank kvinne, på samme måte som jeg ser forskjell på overvektige, normalvektige og undervektige. Generelt er kroppslig forfall er fullstendig turnoff for meg, fordi det sier så mye mer om personen enn utseendet.

I motsetning til mange andre, er jeg av den oppfatning at man kan forandre sitt utseende i stor grad (uten kirurgisk inngrep). Jeg vet selvsagt at noen har vakrere ansiktstrekk, mer fordelaktige muskel- og senefester og slikt enn andre, men dette er etter min mening ikke mer utslagsgivende enn man velger at det skal være. Kroppsspråk, matinntak, trening, stil og annen generell "vedlikehold" har mer å si enn om man ikke er modell av natur. Dette gjelder nok i større grad menn enn kvinner, MEN det betyr ikke at kvinner ikke kan gjøre noe.

Likevel er det nok av menn som nok er mer enn interessert i deg, jeg snakker kun for meg selv.

Gjest Gjest Julie
Skrevet (endret)

Du vil sikkert ha flest svar fra menn, men jeg vil bare si at det finnes tydeligvis noen for alle samme hvordan de ser ut. Arnulf Høgger'n Paulsen i Vazelina Bilopphøggers ble jo gift og fikk barn med en dame som så "normal" ut og Luciano Pavarotti fikk jo damer selv om han var tykk. Hvis man tar en titt på Ricky Lake og Dr. Phil så ser vi at tykke og mindre pene mennesker får seg partnere, familier og mange barn. Da skulle man jo tro at det finnes en for alle i Norge også. Hvis ikke kan man reise til andre land der de synes det er pent med overvektighet, i enkelte afrikanske land og slikt.

Det er mulig mine preferanser er noe tabloide men de finnes hvertfall.

Konklusjonen er at alle får.

Endret av Gjest Julie
Skrevet

Det å være overvektig er ikke det samme som å ikke være pen! Jeg kjenner ei jente som er veldig sterkt overvektig men hun er virkelig pen også. Hun har et nydelig ansikt som skinner av godhet, et nydelig smil og vakkre øyne.

Hun er godt over 100 kilo, og har funnet seg en fantastisk kjæreste.

Det jeg liker så godt med denne venninda mi er at hun kler seg så fint, sminker seg, og ikke er redd for å stikke seg frem. Hun går ikke i klær som skjuler kroppen, men kler seg fint etter hennes form. Hun har for eksempel et vakkert brystparti (som mange andre store jenter) og vet å spille på det trekket, men på en smakefull måte. Hun kler seg i skjørt (halvlange) og høye sko slik at hun får vist frem de slanke nydelige anklene sine. Det er akkurat dette trekket med henne som gjøre henne så tiltalende, hun skjuler seg ikke (til tross for at hun absoludt ikke er fornøyd med kroppen sin) men står frem som hvem hun er. På denne måten får hun også vise frem personligheten sin bedre, slik at flere får et bedre inntrykk av hvem hun er. Når man er stor er det lett å skjule seg litt, slik at potensielle partnere ikke får sett skikkelig personligheten heller og det er jo virkelig en bakdel.

Nei, skaff deg venner som ikke tenker på vekta di. Kle deg fint (spør gjerne om råd i butikken), smink deg(få hjelp på feks bodyschopp), farg håret og klipp det i en form som viser frem bedre ansiktet ditt. Finn ut noe du liker ved deg selv og finn ut hvordan du kan fremme dette trekket.

Det finners ikke stygge mennesker. Det finnes virkelig vakkre mennesker, som er vakkrere enn de fleste andre, men stygge mennesker finnes ikke, bare mennesker som ikke tar nok vare på seg selv og som ikke tør å fremme seg selv riktig.

Begynn å let litt på nettet etter bilder av litt større jenter, du kan se hva de gjør for å fremme korrekte deler av seg selv. Alle har ting med seg selv de helst vil skjule og som de ikke er like fornøyd med, så trikset er å lære hvordan man kan dempe noen trekk mens man fremmer andre.

Lykke til, jeg håper du klarer å se den skjønnheten med deg selv som du skjuler, og klarer å finne noen som er verdt å vise den frem til.

p.s: Jeg var en gang sammen med en gutt som jeg på inten måte fant tiltrekkende da jeg først traff ham, men når jeg lærte å se personligheten hans skinne igjennom var han virkelig vakker. Jeg var veldig glad for at han turde å vise seg skikkelig frem for meg slik at jeg kunne se ham for den vakkre personen han viste seg å skjule

Skrevet

Personlighet står milevis over utseende i min bok.

Utseende forfaller, personlighet vokser.

Gjest Gjest_Peach_*
Skrevet
. Det å være vakker og tiltrekkende er ikke nødvendigvis det samme, og jeg har ofte blitt tiltrukket av menn som muligens ikke går for å være de heiteste karene. De har imidlertid hatt noe annet, noe udefinerbart og sexy ved seg. Noe som gjør at jeg blir interessert likevel. Jeg tror nok ikke jeg kunne blitt tiltrukket av en som var veldig overvektig eller veldig stygg.

Jeg tenker ganske likt som deg. De jeg tiltrekkes av er ikke nødvendigvis de jeg synes er de aller peneste. Jeg var for eksempel litt betatt av en fyr som er noen år eldre enn meg. Han er ofte litt rød i øynene pga linsene, og har noe misfargede tenner pga røyking. Også er han litt tynn i håret uten at han er i nærheten av å ha måne. Han nærmer seg 30. Men så er han høy, bredskuldret og med noe jeg synes er en fin, liten rumpe. Og veldig smilende og sjarmerende med dyp, fin stemme. :) Jeg er en del penere enn ham, og det synes jeg kanskje også er litt positivt.

Jeg har en venninne som er sykelig overvektig, er veldig lav og veier godt over hundre kilo. Hun har et ganske pent ansikt og er utadvendt. Hun har ikke hatt noe problem med å få seg kjæreste, men har vært flink til å ta initiativ.

Hva med deg trådstarter - kunne du tenke deg å være sammen med en mindre pen person? Hva med en overvektig. Jeg går utifra at de som har kommet med kommentarer om at de ikke vil være sammen med deg pga utseende ikke er overvektige selv.

Gjest Gjest_P_*
Skrevet
Fysisk vakkert utseende er et tegn på sunn livsstil, god trening og generelt godt vedlikehold av kroppen. Jeg ser god forskjell på en trent slank kvinne og en utrent slank kvinne, på samme måte som jeg ser forskjell på overvektige, normalvektige og undervektige.

Hvis jeg sammenligner en av venninnene mine som trener med en som ikke gjør det, ser jeg ikke nødvendigvis forskjell. Hm, jeg lurer på om du hadde sett forskjell på meg før og nå, jeg. Før pleide jeg å sykle 40 min fem ganger i uka. De siste fem månedene har jeg i tillegg trent (jogging, dans) 3-5 ganger i uka. Synes jeg ser klin lik ut med unntak at jeg har lagt på meg noen få kilo. Også kjennes lårene harde ut når jeg spenner dem. Har ikke fått noen kommentaere på at jeg ser annerledes ut heller.

Sorry avsporingen!

Skrevet
Hvis jeg sammenligner en av venninnene mine som trener med en som ikke gjør det, ser jeg ikke nødvendigvis forskjell. Hm, jeg lurer på om du hadde sett forskjell på meg før og nå, jeg. Før pleide jeg å sykle 40 min fem ganger i uka. De siste fem månedene har jeg i tillegg trent (jogging, dans) 3-5 ganger i uka. Synes jeg ser klin lik ut med unntak at jeg har lagt på meg noen få kilo. Også kjennes lårene harde ut når jeg spenner dem. Har ikke fått noen kommentaere på at jeg ser annerledes ut heller.

Sorry avsporingen!

Det handler ikke nødvendigvis bare om kropp. Utstråling, hudfarge, hormonbalanse, humør, energi. Man kan ramse opp i det uendelige.

Jeg er sikker på du hadde sett forskjell hvis du hadde hatt et før/etter bilde.

Skrevet

Jeg syns ikke at folk er direkte stygge. Alle er pene på sin egen måte, og det vil alltid være noen som syns du er pen - selv om andre kanskje ikke syns det. Smaken er som baken!

Gjest Mysticgirl
Skrevet
Det å være overvektig er ikke det samme som å ikke være pen! Jeg kjenner ei jente som er veldig sterkt overvektig men hun er virkelig pen også. Hun har et nydelig ansikt som skinner av godhet, et nydelig smil og vakkre øyne.

Hun er godt over 100 kilo, og har funnet seg en fantastisk kjæreste.

Det jeg liker så godt med denne venninda mi er at hun kler seg så fint, sminker seg, og ikke er redd for å stikke seg frem. Hun går ikke i klær som skjuler kroppen, men kler seg fint etter hennes form. Hun har for eksempel et vakkert brystparti (som mange andre store jenter) og vet å spille på det trekket, men på en smakefull måte. Hun kler seg i skjørt (halvlange) og høye sko slik at hun får vist frem de slanke nydelige anklene sine. Det er akkurat dette trekket med henne som gjøre henne så tiltalende, hun skjuler seg ikke (til tross for at hun absoludt ikke er fornøyd med kroppen sin) men står frem som hvem hun er. På denne måten får hun også vise frem personligheten sin bedre, slik at flere får et bedre inntrykk av hvem hun er. Når man er stor er det lett å skjule seg litt, slik at potensielle partnere ikke får sett skikkelig personligheten heller og det er jo virkelig en bakdel.

Nei, skaff deg venner som ikke tenker på vekta di. Kle deg fint (spør gjerne om råd i butikken), smink deg(få hjelp på feks bodyschopp), farg håret og klipp det i en form som viser frem bedre ansiktet ditt. Finn ut noe du liker ved deg selv og finn ut hvordan du kan fremme dette trekket.

Det finners ikke stygge mennesker. Det finnes virkelig vakkre mennesker, som er vakkrere enn de fleste andre, men stygge mennesker finnes ikke, bare mennesker som ikke tar nok vare på seg selv og som ikke tør å fremme seg selv riktig.

Begynn å let litt på nettet etter bilder av litt større jenter, du kan se hva de gjør for å fremme korrekte deler av seg selv. Alle har ting med seg selv de helst vil skjule og som de ikke er like fornøyd med, så trikset er å lære hvordan man kan dempe noen trekk mens man fremmer andre.

Lykke til, jeg håper du klarer å se den skjønnheten med deg selv som du skjuler, og klarer å finne noen som er verdt å vise den frem til.

p.s: Jeg var en gang sammen med en gutt som jeg på inten måte fant tiltrekkende da jeg først traff ham, men når jeg lærte å se personligheten hans skinne igjennom var han virkelig vakker. Jeg var veldig glad for at han turde å vise seg skikkelig frem for meg slik at jeg kunne se ham for den vakkre personen han viste seg å skjule

Må bare skrive under på denne! Om du gjemmer deg i store klær, ikke bryr deg om utseendet ditt og håret, så vil du forfalle. MEN kler du deg smakfull etter din kroppstype, og går til frisøren og finner din type hårstil så vil du fremstå som vakker. Ingen folk er direkte stygge, Men enkelte fremmer ikke sin ytre skjønnhet på rett måte og da kan de oppfattes som stygge.

Skrevet
Så da er spørsmålet: Kunne du vært sammen med en mindre pen person dersom vedkommende var perfekt personlighetsmessig?

Tja, det er vanskelig å si på generelt grunnlag, men jeg tror nok det.

Og jeg vet at mannen min kan det- faktisk er han sammen med en som verken er pen eller har spesielt "bra" personlighet (altså meg). Jeg antar likevel at han er fornøyd, siden han velger å bli.

Og det er vel clouet, at det er mange faktorer som spiller inn. Å dele opp i utseende versus personlighet blir litt for skjematisk. Det finnes så mange forbindelseslinjer mellom mennesker, og hvorfor man blir tiltrukket av A men ikke av B er ofte vanskelig å sette fingeren på i det hele tatt- og enda vanskeligere å kategorisere.

Så kort sagt: jeg tror det er håp for alle, nettopp fordi det er et mystisk spill av timing, preferanser, tidligere erfaringer og mottakelighet som spiller inn i en forelskelsesprosess, ikke poeng på "utseende" og "personlighet".

:)

Skrevet

Jeg stusser litt på denne klasseinndelingen av folk, som enkelte har. I min bok er det ikke en definert penhet/vellykkethet/vakkerhets skala som er universal, der de som er øverst kan velge fra alle hyller, mens de som er nederst må ta til takke med andre grums der nede.

Jeg har utallige eksempler på at damer som mine venner syns er utrolig veldreide, hotte, flotte og sjarmerende byr meg direkte i mot. Og det samme omvendt, at de deiligste og herligste jenter i følge mine venner er virkelig lavmål.

Men jeg kunne helt klart IKKE vært sammen med en person jeg syns var mindre pen. Jeg kunne derimot helt klart vært sammen med en vakker person, som mine venner syns var mindre pen...

Skrevet

har du sagt til en mann at du bare har sex med dem du er glad i? du bør nok ikke si det, ikke rart de stikker av gårde.

De tror jo at du er kjempeglade i dem med en gang, og signaliserer at du forventer at de er glad i deg og.

Du bør heller si at du vil vente med sex, da ser du hvor interessert de er i deg som person.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Hvis jeg skal se på de jeg har vært forelska i opp gjennom livet før jeg ble sammen med han jeg er sammen med nå, så har de ikke akkurat sett ut som noen modeller. Med andre ord, så har ikke utseendet deres spilt noen rolle. De har vært både tykke og tynne, og gjerne også hatt noen spesielle ansiktstrekk. Det er helt tilfeldig at kjæresten min kan betegnes som kjekk, siden det ikke var med i beregningen da jeg forelsket meg i ham.

Har en venninne som nettopp fikk seg ny kjæreste. Hun har tidligere vært veldig opptatt av utseendet, og bare gått etter en bestemt type gutter. Hun sier at hun aldri har hatt det bra som med han hun er sammen med nå, og sammenlignet med de hun tidligere har likt, så ser han i beste fall gjennomsnittlig ut.

Det avhenger også, som flere sier, av øyet som ser. Og for mange er ikke utseendet så viktig. Jeg tror absolutt at man kan oppleve at folk er tiltrukket av en, selv om en ikke er en klassisk skjønnhet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...