Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som sparer på fond her inne?

Hvilke fond sparer dere på?

Hvor mye sparer dere i måneden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en spareavtale i fond, og for øyeblikket fordeles de 750,- jeg sparer i måneden mellom Odin Maritim, Merrill Lynch Emerging Europe og ABN AMRO Brazil. Utover de 750,- setter jeg de månedene jeg har litt ekstra inn noen ekstra hundrelapper med samme fordelingsplan. Har vel hatt den fordelingsplanen i snart ett år og det har gått ganske greit.

Utover det kjøpte jeg for endel år siden endel andeler i Handelsbanken Norgei, og har også noen andeler i Holberg Likviditet + Norden og Skagen Global (dette fra tidligere spareavtaler som jeg har avsluttet). Jeg har ingen klar formening om hvor lenge jeg skal sitte på disse andelene, glemmer litt at jeg har de.

Skrevet
Jeg har en spareavtale i fond, og for øyeblikket fordeles de 750,- jeg sparer i måneden mellom Odin Maritim, Merrill Lynch Emerging Europe og ABN AMRO Brazil. Utover de 750,- setter jeg de månedene jeg har litt ekstra inn noen ekstra hundrelapper med samme fordelingsplan. Har vel hatt den fordelingsplanen i snart ett år og det har gått ganske greit.

Utover det kjøpte jeg for endel år siden endel andeler i Handelsbanken Norgei, og har også noen andeler i Holberg Likviditet + Norden og Skagen Global (dette fra tidligere spareavtaler som jeg har avsluttet). Jeg har ingen klar formening om hvor lenge jeg skal sitte på disse andelene, glemmer litt at jeg har de.

Høres ut som at du er en flink sparer :) Har du vært fornøyd med avkastningen?

Skrevet

Jeg sparer følgende:

Skagen Fondene - 1000 kr. pr. mnd.

Dnb NOR-fond - 2000 kr. pr.mnd. (mannen)

Aksjesparing - 1600 kr.pr. mnd.

Skrevet

Jeg har en fondskonto der jeg sparer et lite fast beløp i måneden, denne har jeg "uendelig" tidshorisont på. I tillegg har jeg en konto der jeg setter inn noe større beløp som jeg har tenkt å bruke om 5-10 år.

Skrevet
Høres ut som at du er en flink sparer :) Har du vært fornøyd med avkastningen?

Avkastningen har vært vesentlig bedre enn om pengene hadde blitt stående på høyrentekonto, men siden det er snakk om såpass små sparebeløp så er jo ikke avkastningen i flere tusenkroners-klassen.

(med unntak av andelene i Handelsbanken, de har gått stabilt oppover de siste årene. Kjøpte for flere år siden da de lå langt nede og de ligger nå på knappe 3 ganger innskuddets verdi)

Skrevet

Jeg sparer 2000 kroner i måneden, fordelt på fire ulike Odin-fond.

Skrevet

Jeg sparer et beløp hver måned i postbankens Norge fond. Det er først i det siste jeg har begynt å spare månedlig der, fra før hadde jeg noen penmger der som jeg satte inn for 7 år siden. Glemte nesten av at de var der, særlig fordi jeg ikke bruker postbanken til vanlig. Men så sjekket jeg og så at pengene har fordoblet seg på 7 år, så derfor fant jeg ut at å spare et beløp i måneden sikkert ikke er så dumt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...