Gjest Gjest Skrevet 17. november 2007 #1 Skrevet 17. november 2007 Jeg betaler avdrag til banken hver mnd på boliglån. (bare renter) Akkurat nå har jeg litt god råd, så jeg tenkte jeg skulle betale for nov,des,jan,feb og mars. (vet jeg blir ledig fra april og i tre mnd) Vil jeg da få avskrevet de rentene på neste ligning? Altså de jeg betaler i 2007 som skal betales i 08 egentlig?????
Lotten Skrevet 18. november 2007 #2 Skrevet 18. november 2007 Jeg tror du kun vil få fradrag for november og desember på likningen for 2007. Resten kommer til fradrag i 2008.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2007 #3 Skrevet 18. november 2007 Det Lotten sier, stemmer. Du får fradrag for rentekostnadene når du er forpliktet til å betale dem, så forskuddsbetaling spiller altså ingen rolle!
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2007 #4 Skrevet 18. november 2007 Det Lotten sier, stemmer. Du får fradrag for rentekostnadene når du er forpliktet til å betale dem, så forskuddsbetaling spiller altså ingen rolle! Kom på at jeg i fjor betalte ned et lite lån i okt. Et lån som skulle være ferdig i januar. Fikk papirer tilsendt til ligningen og der sto alt jeg hadde betalt i fjor. Så det gjelder ikke vanlige huslån altså? De oppfordrer jo folk til å kvitte seg med lån...
Lotten Skrevet 18. november 2007 #5 Skrevet 18. november 2007 Kom på at jeg i fjor betalte ned et lite lån i okt. Et lån som skulle være ferdig i januar. Fikk papirer tilsendt til ligningen og der sto alt jeg hadde betalt i fjor. Så det gjelder ikke vanlige huslån altså? De oppfordrer jo folk til å kvitte seg med lån... Ja det er vel ganske naturlig all den tid du innfridde hele lånet i 2006? Da har du jo vitterlig ikke forskuddsbetalt renter for 2007. Løper jo ikker renter på lån som allerede er fullt nedbetalt. Banken har jo bare renteberegnet lånet frem til nedbetaling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå