Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke i form av at den er dårlig, men den stinker - bokstavelig talt.. Problemkosten er en øyenskyggekost fra make up store som etter en tids bruk fikk en helt forferdelig lukt! Er det noe jeg kan gjøre for å få bort lukten? Kosten er ellers god å bruke og er ikke spesielt slitt så det hadde vært greit om det gikk an å redde den..

Videoannonse
Annonse
Gjest Audrey Horne
Skrevet

Hvor ofte vasker du kosten? Jeg vasker mine hver uke (søndager, lett å huske) og ingen av mine koster lukter.

Skrevet

Ja, jeg har brukt å vaske den.. Er det noe spesielt man kan vaske med?

Skrevet

Det må være noe i huden din som gjør at det stinker. Jeg har aldri hørt om det. Vasker du deg noen gang?

Gjest Borghild
Skrevet

Du bør vaske den i salmiakk. Det tar det meste av stygglukt og bakterier. Hvis du ikke har katt da for da vil den helt sikkert tisse på den. De tror jo salmiakk er tiss fra en annen katt.

Skrevet

Hehe, nei jeg har ikke katt.. men synes salmiakk høres litt drastisk og sterkt ut for en stakkars sminkekost.

Lukta blir mye svakere ved bruk av vann og sminkefjerner da, men ikke heeelt borte.. Hva pleier dere å vaske kostene deres i?

Skrevet
Hehe, nei jeg har ikke katt.. men synes salmiakk høres litt drastisk og sterkt ut for en stakkars sminkekost.

Lukta blir mye svakere ved bruk av vann og sminkefjerner da, men ikke heeelt borte.. Hva pleier dere å vaske kostene deres i?

Sprit. som man får kjøpt på apoteket, la de stå oppi i 10 min. Og vaske med vann og såpe. Er det naturbust eller?

Skrevet

Vask dem i zalo. zalo er mildt og løser opp fett fra huden som samler dritt.

Gjest Dodgy Lady
Skrevet

Oj.... Dette var nyttig lesing for meg.

Jeg vasker aldri sinkekostene mine jeg.... :rodme: Har rett og slett ikke tenkt på at det skal gjøres.

Alt jeg lærer på Kvinneguiden altså! :)

:sjenert:

Skrevet

Naturbust ja.. Kom på at det kanskje var lurt å sjekke make up store sine sider ;) Der står det faktisk at de bør vaskes to ganger i uka, så ofte har ikke jeg vaska kostene mine nei... og det står at man bør bruke shampoo og balsam. Aldri tenkt tanken naturbust=hårprodukter jeg, selv om det kanskje er logisk? :fnise: Ellers ser jeg at de selger en egen "brush cleaner", kanskje det kunne vært noe...

Skrevet

Dodgy lady; fint å se at det er flere som er grønn på "sminkekostvaskerutiner" ;)

Og til dere som er litt flinkere på feltet; er det forskjell på naturbust og syntetisk ift lukt? Har nemlig aldri opplevd at de syntetiske har begynt å lukte.. og de er ikke vaska noe grundigere de heller.

Skrevet
Dodgy lady; fint å se at det er flere som er grønn på "sminkekostvaskerutiner" ;)

Og til dere som er litt flinkere på feltet; er det forskjell på naturbust og syntetisk ift lukt? Har nemlig aldri opplevd at de syntetiske har begynt å lukte.. og de er ikke vaska noe grundigere de heller.

Ja det er forskjell, naturbust lukter, syntetisk ikke. Jeg kjøper bare syntetiske, ikke så viktig for meg å bruke dyrehår i ansiktet. Og de syntetiske har blitt så bra etterhvert...

Gjest Audrey Horne
Skrevet
Naturbust ja.. Kom på at det kanskje var lurt å sjekke make up store sine sider ;) Der står det faktisk at de bør vaskes to ganger i uka, så ofte har ikke jeg vaska kostene mine nei... og det står at man bør bruke shampoo og balsam. Aldri tenkt tanken naturbust=hårprodukter jeg, selv om det kanskje er logisk? :fnise: Ellers ser jeg at de selger en egen "brush cleaner", kanskje det kunne vært noe...

Jeg vasker med sjampo. Husk å la de tørke liggende; om de står og tørker kan limet løsne og bøsten kan begynne å røyte :).

Skrevet
Jeg vasker med sjampo. Husk å la de tørke liggende; om de står og tørker kan limet løsne og bøsten kan begynne å røyte :).

Takk for tipset, foundation/pudderkosten min fra guerlain røyter og det finnes ikke noe mer irriterende...

Gjest Helen Parr
Skrevet

Jeg har øyeskyggekoster fra MAC og vasker dem i brush cleaner fra MAC. På lukten å dømme, inneholder den sprit.

Dog ikke en gang i uka. :sjenert:

Skrevet
Jeg har øyeskyggekoster fra MAC og vasker dem i brush cleaner fra MAC. På lukten å dømme, inneholder den sprit.

Dog ikke en gang i uka. :sjenert:

Det er vel helst hvis man skal sminke andre osv at man burde desinfisere de oftere.. Sprit er ganske viktig for å fjerne bakteriene som setter seg i børsten. Zalo fjerner jo ikke de..

Skrevet
Det er vel helst hvis man skal sminke andre osv at man burde desinfisere de oftere.. Sprit er ganske viktig for å fjerne bakteriene som setter seg i børsten. Zalo fjerner jo ikke de..

Ja, så i forhold til bakterier vil det da være lurt å kjøpe en brush cleaner da.. men da skjønner jeg ikke helt hvorfor de anbefaler shampoo..?

Skrevet
Ja, så i forhold til bakterier vil det da være lurt å kjøpe en brush cleaner da.. men da skjønner jeg ikke helt hvorfor de anbefaler shampoo..?

Ja kjøp det eller sprit på apoteket. Såpen er for å få vekk fett osv som setter seg i kosten.

Skrevet

Det finnes antibakteriell zalo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...