Gå til innhold

pessar

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Ganske genialt egentlig, MEN i og med at det må sitte inn en stund før og etter samleie gjør det mer knotete enn kondom. Så alt i alt, hvis man ønsker å unngå hormonbasert prevensjon er kondomet best dersom man øsnker beskyttelse for graviditet såvel som kjønssykdommer. For den allergiske finnes jo latexfri kondomer. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gjest:

Uten å ta for hardt i, tror jeg overgang til pessar "reddet" forholdet vårt etter en lang og vanskelig periode med bivirkninger av p-piller (hyppige sopp-infeksjoner samt nedsatt lyst).

Vi var i fast forhold, ingen av oss fordrar kondom.

"Gammeldags"...? Er ikke kondomet like "gammeldags"?

Det er litt plundrete å sette inn i starten, men gjort på to sekunder etter litt trening. Man lærer seg jo fort å f.eks. sette inn kontaktlinser - dette er enklere.

Ett lite råd når det gjelder den sæddrepende kremen som skal brukes. Det finnes en gel som ikke smaker eller lukter - pass på å bruke den. Parfymerte salver/kremer som setter igjen "smak" var ikke noe for oss, i hvert fall. Med den nevnte gel var det ingen sjenerende lukt eller smak ved munnsex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Men hvordan i helsike får man ut et pessar igjen???? Har alltid lurt på det, jeg - har ikke turt å prøve selv enda....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Fisker" det ut med en finger. Selv om jeg ikke selv har forsøkt, ser det enkelt ut.

Det er nok mye vanskeligere å få ut en kontaktlinse, f.eks. - for å sette det litt i perspektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maz^:

Ja, det var nettopp poenget mitt!

For en som ikke bruker linser, samt de første gangene man forsøker, er kontaktlinser plundrete. I virkeligheten er det enkelt, og slett ikke en grunn for å ikke bruke linser.

Og - det samme gjelder pessaret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...