Gjest Anonymous Skrevet 12. april 2003 #1 Del Skrevet 12. april 2003 noen som bruker pessar?? gode/ dårlige erfaringer?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake Skrevet 14. april 2003 #2 Del Skrevet 14. april 2003 Er ikke pessar litt "gammeldags"? Du burde prøve den nye p-ringen! Du kan lese om den på -> http://www.nuvaring.no :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. april 2003 #3 Del Skrevet 22. april 2003 Ganske genialt egentlig, MEN i og med at det må sitte inn en stund før og etter samleie gjør det mer knotete enn kondom. Så alt i alt, hvis man ønsker å unngå hormonbasert prevensjon er kondomet best dersom man øsnker beskyttelse for graviditet såvel som kjønssykdommer. For den allergiske finnes jo latexfri kondomer. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arnie Skrevet 23. april 2003 #4 Del Skrevet 23. april 2003 Første gjest: Uten å ta for hardt i, tror jeg overgang til pessar "reddet" forholdet vårt etter en lang og vanskelig periode med bivirkninger av p-piller (hyppige sopp-infeksjoner samt nedsatt lyst). Vi var i fast forhold, ingen av oss fordrar kondom. "Gammeldags"...? Er ikke kondomet like "gammeldags"? Det er litt plundrete å sette inn i starten, men gjort på to sekunder etter litt trening. Man lærer seg jo fort å f.eks. sette inn kontaktlinser - dette er enklere. Ett lite råd når det gjelder den sæddrepende kremen som skal brukes. Det finnes en gel som ikke smaker eller lukter - pass på å bruke den. Parfymerte salver/kremer som setter igjen "smak" var ikke noe for oss, i hvert fall. Med den nevnte gel var det ingen sjenerende lukt eller smak ved munnsex. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2003 #5 Del Skrevet 23. april 2003 Men hvordan i helsike får man ut et pessar igjen???? Har alltid lurt på det, jeg - har ikke turt å prøve selv enda.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arnie Skrevet 23. april 2003 #6 Del Skrevet 23. april 2003 "Fisker" det ut med en finger. Selv om jeg ikke selv har forsøkt, ser det enkelt ut. Det er nok mye vanskeligere å få ut en kontaktlinse, f.eks. - for å sette det litt i perspektiv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maz^ Skrevet 23. april 2003 #7 Del Skrevet 23. april 2003 Arnie: kontaktlinser er jo kjempeenkelt å putte på/av, joh !!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arnie Skrevet 24. april 2003 #8 Del Skrevet 24. april 2003 Maz^: Ja, det var nettopp poenget mitt! For en som ikke bruker linser, samt de første gangene man forsøker, er kontaktlinser plundrete. I virkeligheten er det enkelt, og slett ikke en grunn for å ikke bruke linser. Og - det samme gjelder pessaret! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå