Mischa Skrevet 17. november 2007 #1 Skrevet 17. november 2007 Samboer vil på konsert for å se en gruppe han digger, da de ikke kommer til Skandinavia må han ta turen sørover og jeg må være med. Det står mellom Berlin, Hamburg, München eller Wien. Så da er spørsmålet hvilken by burde vi velge om vi vil oppleve litt annet i tillegg? Det viktigste er at det er en trivelig by og gjerne med shoppingmuligheter. Noen som har noen anbefalinger? Jeg har vært i Berlin tidligere, men det er nesten ti år siden så det teller nesten ikke.
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2007 #2 Skrevet 17. november 2007 ville satset på munchen el berlin førstnevnte for kos, shopping og kultur, sistnevnte for shopping, urban kultur og design og party. synes wien var litt "traust" sted....vakkert og lett å dekke til fots men litt kjedelig selv om glüwein og klassiske caféer er trivelig nok....kakene deres er vel det jeg husker best. hamburg har jeg ikke vært i.
Betsy Skrevet 18. november 2007 #3 Skrevet 18. november 2007 Har vært i München, Berling og Hamburg, men ikke Wien. Av byene jeg har vært i likte jeg München best - koselig, men moderne by.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2007 #4 Skrevet 18. november 2007 Har også "kun" vært i Berlin, Hamburg og München. Jeg synes at innbyggerne i München var de hyggeligste, så jeg ville ha gått for den byen. I tillegg er det flere kule julemarkeder der nå før jul.
Mischa Skrevet 18. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. november 2007 Takker for svar Da utelukker jeg hvertall Wien.. Vi skal reise i mars eller april tror jeg, så det blir nok ikke noe julemarked på oss!
L79 Skrevet 20. november 2007 #6 Skrevet 20. november 2007 Jeg har bodd i Hamburg og vært i både Wien og Berlin i tillegg. Mulig jeg er "nostalgisk" når jeg anbefaler Hamburg. Det er en by som jeg synes overrasker! Det finnes flere broer i HH enn i Venezia.. Det er en by med grønne lunger, og et bra handlestrøk inne i byen.
Mischa Skrevet 21. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 21. november 2007 Høres bra ut det Har funnet ut at Munchen ikke er aktuelt likevel, da konserten var midt i uken. Tror kanskje det blir Berlin, men kan være jeg ombestemmer meg ettersom det kommer mange gode tips her
smaksløk Skrevet 21. november 2007 #8 Skrevet 21. november 2007 Jeg bor i Wien og har bodd her i et års tid, og synes ikke nødvendigvis det er et "traust" sted. Kommer an på hva du vil oppleve når du reiser selvfølgelig. Alle byene har jo sitt særpreg. Har hørt at Berlin nok er den livligste. For å si noen positive ord om Wien så er det da mye å gjøre her også, spesielt rundt juletider nå er det en vanvittig koselig by. Storby, men med preg av intime bydeler, koselige kafeer, fantastiske byggverk, markeder og spesielt alle julemarkedene som åpner denne uken osvosv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå