Gå til innhold

Jente 10 år bruker str. 14 år

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg skal kjøpe julepresang til en niese, men aner rett og slett ikke hvor jeg finner klær til henne. Tidligere brukte hun str. 12, og da fant jeg i barnebutikker.

Liker å kjøpe litt finere klær i presang, gjerne DKNY, ELLE, Levi's o.l.

Noen som har tips til butikker i Bergen eller Stavanger?

Tips til butikker i andre byer mottas også med takk, jeg reiser ganske mye i landet, så det kan hende jeg stikker innom!

Endret av Octavia
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste butikker som har barneklær går da opp til 170? Det skal tilsvare 14 år. Har nettopp handla julegave til en niese i den størrelsen på HM.

Skrevet
De fleste butikker som har barneklær går da opp til 170? Det skal tilsvare 14 år. Har nettopp handla julegave til en niese i den størrelsen på HM.

Trodde 14 år var 164? Og det fåes i alle fall i alle barnebutikker, syntes de for tiden har ganske mye fint på Kappahlsom ikke ser for voksent ut.

Skrevet

Ja ikke vet jeg, jeg tok det jeg fikk beskjed om. :ler:

Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle styre unna butikker som H&M, Lindex, KappAhl og Cubus denne gangen!

Andre forslag?

Skrevet (endret)
Jeg tenkte jeg skulle styre unna butikker som H&M, Lindex, KappAhl og Cubus denne gangen!

Andre forslag?

Wow har mye fint, de er nok et hakk dyrere, men de har en del bra tilbud innimellom. Det er nettopp kommet en ny på Madlatorget...eller Amfi Madla som det heter nå

Endret av ToveM
Skrevet
Jeg skal kjøpe julepresang til en niese, men aner rett og slett ikke hvor jeg finner klær til henne. Tidligere brukte hun str. 12, og da fant jeg i barnebutikker.

Tips til butikker i andre byer mottas også med takk, jeg reiser ganske mye i landet, så det kan hende jeg stikker innom!

Skal ikke være et problem i det hele tatt. Sønnen min er 10 år og bruker str. 14 år også, og finne klær til han i de samme butikkene som fører barneklær, bare at du må kanskje "opp" i den større avdeling.

I Stavanger er det Polarn og Pyret, Noa Noa, Capone Kids, Benneton og m.m. :)

Skrevet

De har jo stilige gensere, t-skjorter o.l. i str XS og S som egentlig er i voksen i merker som DKNY, Polo og andre merkeklær som sikkert passer til henne. De trenger ikke å være voksne/utfordrende heller. (Har en kusine på 14 år som kjøper det) Vet ikke navn på noen butikker der du spør.

Ser jo at du ønsker litt dyrere butikker, men BikBok sin Wow (enten egen butikk eller avdeling i bikbok-butikkene) har mye stilig klær til ungdom som jeg tror passer til en som bruker str. 14. Det er ikke utfordrende klær, men olabukser, kosebukser, fleecegensere, t-skjorter o.l.

Skrevet

ToveM tok opp madlatorget, så her sier jeg en til butikk. Gina Tricot. Den butikken er :rødme: Det er ungdomsbutikk da, men en del kule klær.. kan hende det blir litt for voksent, men søsteren min på 11 liker en del der..

Egentlig burde jeg vel ha kunnet svart ang butikker i Bergen og..men nå har det seg slik at jeg bare går og går til jeg finner noe når jeg handler her oppe. Men jeg liker veldig godt BlendShe i byen. Akkuratt nå husker jeg ikke helt om den er på xhibition eller galleriet. Tror det er xhibition? Så har de også Leather et-eller-annet, borte på bystasjonen, som også er veldig kul.

Ehm, ellers er jo only, vero moda og slike butikker veldig kule, hvis de andre blir for voksne?

Jeg liker jo H&M utrolig godt da, hvorfor ville du ikke kjøpe klær der? Ungdomsavd. er jo kjempekul nå.. Der jeg bruker opp stipendet mitt, istedenfor nyttige ting som mat og strøm :fnise:

Skrevet

Jeg kan ikke anbefale noen butikker i Stavanger eller Bergen. I kristiansand og omegn (ganske så langt vestover og, kan det være Egersund?) så finner du jo Røff og Tøff butikkene.

De har mye merkeklær, og de har både det "voksne" barnetøyet og det "barnslige", og det langt opp i størrelse. Jeg har alltid syntes det var litt merkelig med klær i str. 164 og større som var ordentlig barnslig, men når du sier en 10-åring bruker klær i str 164 (14år), så skjønner jeg det godt. :)

Lykke til!

Skrevet
Jeg kan ikke anbefale noen butikker i Stavanger eller Bergen. I kristiansand og omegn (ganske så langt vestover og, kan det være Egersund?) så finner du jo Røff og Tøff butikkene.

De har mye merkeklær, og de har både det "voksne" barnetøyet og det "barnslige", og det langt opp i størrelse. Jeg har alltid syntes det var litt merkelig med klær i str. 164 og større som var ordentlig barnslig, men når du sier en 10-åring bruker klær i str 164 (14år), så skjønner jeg det godt. :)

Lykke til!

Nå syntes ikke jeg at problemet er at klærne er barnslige i de større størrelsen. Problemet er heller at passerer en str 7 år eller 120. så er mye av klærne altfor "voksent" i mine øyne. Selv om det faktisk har kommet seg litt i det siste. Jeg kler næmlig ikke 9-åringen min i trange bukser som ligger langt nede på hoftene og korte topper. Jeg er av den oppfatningav at barn ikke skal gå kledd som små voksne.

Skrevet

Takk for mange gode tips til butikker!

Røff og Tøff skal jeg sjekke ut neste gang jeg er i nærheten av Sørlandssenteret!

Skrevet

Datteren min på snart 10 bruker også str 14 i klær. WOW er kjempepopulært hos den aldersgruppen og er dyrere enn HM osv.

Skrevet
Nå syntes ikke jeg at problemet er at klærne er barnslige i de større størrelsen. Problemet er heller at passerer en str 7 år eller 120. så er mye av klærne altfor "voksent" i mine øyne. Selv om det faktisk har kommet seg litt i det siste. Jeg kler næmlig ikke 9-åringen min i trange bukser som ligger langt nede på hoftene og korte topper. Jeg er av den oppfatningav at barn ikke skal gå kledd som små voksne.

Så enig, så enig!! Jeg mente heller ikke at de skal ha voksne klær. jeg mener at noen av klærne er slikt jeg ville kledd ei på 9-10 år i, og ikke ei på 14... Så vi er nok enige. :)

Skrevet
Så enig, så enig!! Jeg mente heller ikke at de skal ha voksne klær. jeg mener at noen av klærne er slikt jeg ville kledd ei på 9-10 år i, og ikke ei på 14... Så vi er nok enige. :)

Da er vi jo enig, men tror ikke det er mange 14 åringer som kan gå med klær i barenestr. 14 år. Min 9 åring bruker 10-12 år i klær. Så de størrelsene er nok ikke helt reelle

Skrevet
Da er vi jo enig, men tror ikke det er mange 14 åringer som kan gå med klær i barenestr. 14 år. Min 9 åring bruker 10-12 år i klær. Så de størrelsene er nok ikke helt reelle

Tja, jeg er voksen, og kjøper ofte barneklær str 14... Er bare 160, så str 14 er i grunnen helt perfekt. Og jeg ser ikke på meg selv som ekstremt liten.

Skrevet

Hei.

Har du forsøkt nettbutikken til Donna Karan? Der kan du finne mye fint. Synes det er flott å se at du ønsker å investere i mer kvalitet fremfor de vanlige H&M/Gina Tricot-klærne. Kusinen min på seksten kjøper ofte klær fra H&M, og min tante klager ofte over kvaliteten.

Personlig synes jeg toppene blir meget utvidet/stygge etter vask.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...