Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det noen av dere som skal på julebord som skal ha på tights og tunika? Eller kreves det kjole?

Endret av *smak*
Videoannonse
Annonse
Skrevet

NEINEINEINEINEI!!!! Makan... bare spørre om noe slikt!!!Du burde skamme deg!!! Julebord=lang kjole!!!!

Skrevet

Det kommer vel helt an på hvor stivt julebordet er?

Og julebord er IKKE lik med lang kjole!

Du kan vel gå i det meste, men pyntet skal det være!

Skrevet

I år tar jeg den lille sorte og kanskje jeg kjöper noen nye sko til.

Jeg ville ikke gått i tights og tunika på mitt julebord, men jeg vet jo ikke hvordan stilen er på julebordet du skal på. Jeg tror dette varierer veldig.

Skrevet

Her er det lang kjole som gjelder, ja. Ifølge kleskoden

Skrevet

Jeg var på et veldig "pent" julebord her om dagen. Mange av kvinnene hadde, som nevnt her, lang kjole. Selv hadde jeg på en knekort gullkjole, og det var flere av de yngre jentente som også hadde kortere kjoler.

Men pyntet, det bør du være.

Skrevet

Jeg syns ikke man nødvendigvis må ha lang kjole på julebord, men tights og tunika høres litt nitrist ut. Julebord forbinder jeg med festlighet, glitter og stas. tights og tunika er jo hverdag!

Skrevet

Klart men skal ha kjole på julebord. Men ikke nødvendigvis fotsid :goodbye:

Skrevet
Er det noen av dere som skal på julebord som skal ha på tights og tunika? Eller kreves det kjole?

Personlig ville jeg ikke gått i tights og tunika på julebord, synes det blir for "hverdagslig". :)

Gjest Gjest Julie
Skrevet

Sjokoladebrun silkeglatt overdel med knyttebånd rundt livet, kort skjørt, tynne strømper og høyhelte sko. For å stasje det opp til julebord må det både passende smykke og make up til, ellers kan det bli for ordinært.

Skrevet

Dere skriver at tights og tunika er for hverdagslig og det er det jo forsovet. Men settet jeg har er i fint stoff og er ikke sånn jeg ville brukt til hverdags.

Men jeg skjønner det er kjole som råder på julebordet.

Skrevet
Dere skriver at tights og tunika er for hverdagslig og det er det jo forsovet. Men settet jeg har er i fint stoff og er ikke sånn jeg ville brukt til hverdags.

Men jeg skjønner det er kjole som råder på julebordet.

Vel noen går i slikt til hverdags og noen gjør ikke det. Hvis dette betyr pyntet for deg så kjør på :) Så lenge det er "finere" enn det du pleier og gå med.

Har litt med firma og sted og slike ting, men utrolig hva pumps, makeup og smykker kan gjøre ;)

kos deg du

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg vil si at det kommer helt an på lokalet, aldersgjennomsnittet på deltakerne, samt hva som står i innbydelsen.

På noen julebord er det utenkelig å stille i et slikt antrekk fordi aldersgjennomsnittet er forholdsvis høyt og folk forventer pent antrekk. På andre julebord er dette helt alright fordi det er et annet aldersgjennomsnitt og det ikke er like stivt.

Snakk med kollegaene dine du om hva de skal ha på, det er den enkleste måten å få svar på.

Jeg har vært på julebord med et firma der dette var et helt greit antrekk og på julebord der dette ville stukket seg ut som upyntet.

Skrevet

Vi har heldigvis et mer uhøytidlig julebort. Her kommer folk i alt fra galla til dongeri, bare for å få med ytterpunktene...selv går je meget sjelden i kjole, men jeg har et par fine bukser av dresstypen, sorte, som jg heller bruker med en topp til. Hadde jeg vært nødt til å troppe opp i lang kjole, hadde jeg heller droppet hele julebordet..

Skrevet
Jeg vil si at det kommer helt an på lokalet, aldersgjennomsnittet på deltakerne, samt hva som står i innbydelsen.

På noen julebord er det utenkelig å stille i et slikt antrekk fordi aldersgjennomsnittet er forholdsvis høyt og folk forventer pent antrekk. På andre julebord er dette helt alright fordi det er et annet aldersgjennomsnitt og det ikke er like stivt.

Snakk med kollegaene dine du om hva de skal ha på, det er den enkleste måten å få svar på.

Jeg har vært på julebord med et firma der dette var et helt greit antrekk og på julebord der dette ville stukket seg ut som upyntet.

Enig (som vanlig)

Vi har heldigvis et mer uhøytidlig julebort. Her kommer folk i alt fra galla til dongeri, bare for å få med ytterpunktene...selv går je meget sjelden i kjole, men jeg har et par fine bukser av dresstypen, sorte, som jg heller bruker med en topp til. Hadde jeg vært nødt til å troppe opp i lang kjole, hadde jeg heller droppet hele julebordet..

enig her og... har mye med person og gjøre

Skrevet

Syns du skal gå med det antrekket du vil, hvis det er det du føler deg vel i. Alle har jo forskjellig stil, var på julebord hvor alle var pyntet i variende grad. Og julebordet var kjempegøy fordet om ikke alle stilte i lang kjole og dress.

Skrevet

Fins mange tunikaer som jeg syns er altfor pyntet til å brukes i hverdagen... med glitter detaljer, paljetter o.l... og tights fins det jo også mange sorter av om dagene, gullfargede, gjennomsiktige med et viss mønster, tights som er så gjennomsiktig som en sort pen strømpebukse... på med noe slikt og noen råstilige sko (stiletthæler f.eks) blir jo det kjempefint og veldig pyntet... så ikke noe feil med det... :) (Men om det er derimot tunika og tights som gjør lite ut av seg, er veldig hverdagslig...blir jo det feil å bruke på julebord)

Selv hadde jeg planer å ha på meg den samme kjolen som jeg hadde på meg i et bryllup tidligere i år, en rosa stropeløs kjole med stort svart silkebånd i midja... som går til knærne, med sort tyll under...(men no skal jeg ikke på julebord da jeg skal bort den helga, *snufs*)

Skrevet

Jeg er vant med at man har lang kjole, stiletthæler etc, men i fjor på julebord med ny jobb stilte de fleste i korte kjoler, tights og tunika etc, klær som for meg er mer på byen enn på julebord. Følte meg skikkelig dum og overpyntet. Så jeg ville sjekket med noen hvor pyntet de pleier å være...

Må være praktisk å være gutt av og til, der blir det jo dress nesten uansett... (Men samtidig; så kjedelig!)

Skrevet

Mange fine tunikaer ment for festligheter, men tights syns jeg ikke hører med til den slags...

Men, det er hva du syns som teller ;)

Skrevet

tights med tunika er stygt uansett anledning, velg noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...