Gå til innhold

For mye proteiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig for en som ikke trener og som spiser 'normal' mat å få for mye proteiner i kosten?

Jeg er fysisk aktiv, men har ikke mulighet til å trene for tiden. Hver eneste dag spiser jeg havregrøt m/soyamelk, bønner, kikerter og linser i en eller annen slags form. I tillegg spiser jeg yoghurt og nøtter. Dette er ganske store porsjoner. Jeg tar ingen proteinshaker eller noe sånt.

Dette går vel helt fint? Det er ikke snakk om at jeg erstatter annen mat med dette, jeg har jo fett og karbohydrater i tillegg. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det er noe problem. Næringsstoffer fra linser/bønner/grønnsaker er litt mindre lett opptagelig for kroppen enn næring fra kjøtt, og om du spiser vegetarisk er nok sjansen enda mindre for at du får i deg for mye. Om du synes du legger (for mye) på deg kan du evt kutte ned på mengden, så lenge du føler deg vel er det nærmest garantert ikke noe galt med kostholdet ditt?

Skrevet

Glemte å nevne egg også.

Jeg får ikke i meg proteiner fra kjøtt, nei. Jeg legger ikke på meg av dette, jeg prøver å få i meg nok kalorier og jeg har funnet ut av for meg er dette den letteste måten å gjøre det på. Har fått noen kommentarer på kostholdet, men for meg er det mer naturlig å spise linsesuppe enn brødskiver til kvelds. Skal be dem passe sine egne saker!

Takk for svar. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...