estrella Skrevet 17. november 2007 #1 Skrevet 17. november 2007 Det har egentlig ingenting med et bryllup å gjøre, men hvor mange av dere drømte om å hvordan bryllupet og kjolen skulle være når dere var yngre? Jeg er medlem på ei annen side også(forumet inne på libresse.no).. hvor de fleste er i alderen 12-13 til 18-19, noen er eldre og noen er yngre..men der kommer det hele veien opp tråder om hvordan vi vil ha bryllupet vårt og hvordan kjolen skal være, eller hvor mangen barn vi vil ha osv.. Det er omtrent kun jenter der inne da, et par gutter visst nok. Hvis dere "drømte" om bryllupet når dere var yngre, ble/blir bryllupet noe lignendes slik som dere forestilte dere? Hehe.. bare maser litt, håper det ikke forstyrret voldsomt
Betsy Skrevet 17. november 2007 #2 Skrevet 17. november 2007 Jeg drømte aldri om selve bryllupet - bare kjolen. Den var (selvfølgelig) veeeldig stor og prinsesseaktig. Kjolen jeg har kjøpt er veldig fin, men slettes ikke stor (det er altså ingen prinsessefasong på den). Fantaserte forresten stadig om at jeg skulle finne en veldig kjekk og snill mann og gifte meg med - og det har jeg gjort!
Gjest Bellatrix Skrevet 17. november 2007 #3 Skrevet 17. november 2007 Nei. Jeg drømte ikke om noe bryllup. Men det ble et bra bryllup likevel.
Nabodama Skrevet 17. november 2007 #4 Skrevet 17. november 2007 (endret) Jeg drømte aldri om bryllup da jeg var liten/ungdom. Ikke om barn heller. Jeg skulle ihvertfall ikke gifte meg før jeg ble 25, men det gjorde jeg. Jeg har forresten giftet meg to ganger, begge gangene kunne jeg like gjerne ha giftet meg på ei strand et sted. Unngått stor fest og det som følger med. Men i begge tilfellene var mannen uenig. Ekteskapet betyr mye for meg, men selve festen, kjolen og planleggingen har ikke vært av stor betydning for meg. Den yngste datteren min (15 år), er visst akkurat som meg på det området. Hun har heller ingen slike drømmer, er visst mer opptatt av å IKKE skulle gifte seg. Endret 17. november 2007 av Nabodama
Gjest Gjest Julie Skrevet 17. november 2007 #5 Skrevet 17. november 2007 Det tenkte jeg svært sjelden på...tenker fortsatt like lite på det som voksen.
Nigo-san Skrevet 17. november 2007 #6 Skrevet 17. november 2007 (endret) Enda en ikke-drømmer her... Jeg har aldri likt pompøse fester, taler og masse fokus, så et standardbryllup med 90 gjester og kremkakekjole har jeg ikke drømt om. Ikke at jeg har vært imot tanken på giftermål per definisjon, men det blir liksom ikke det samme å dagdrømme om en tur til Tinghuset Og jeg håper jeg får oppleve det samme som Nabodama: Den yngste datteren min (15 år), er visst akkurat som meg på det området. Hun har heller ingen slike drømmer, er visst mer opptatt av å IKKE skulle gifte seg. ... for jeg må ærlig innrømme at jeg ikke ser fram til å måtte engasjere meg veldig i kjoler og servietter. Men for all del, må man så må man- hva gjør man ikke for sine barn? Endret 17. november 2007 av Nigo-san
¤flicka¤ Skrevet 17. november 2007 #7 Skrevet 17. november 2007 Jeg drømte sikkert om det da jeg var liten, men nå må jeg innrømme at det ikke er det jeg tenker mest på - enda så skal jeg gifte meg neste år, masse gjester og "standardbryllup". Mitt engasjement i servietter og lysestaker og matchende duker strekker seg til at jeg tenker at "det må vi sikkert ha", jeg gruer meg til å prøve kjoler og håper stort sett at alt ordner seg. Likevel gleder jeg meg til selve dagen, til å se familie og venner samlet og ha en morsom fest
Nabodama Skrevet 17. november 2007 #8 Skrevet 17. november 2007 Jeg drømte sikkert om det da jeg var liten, men nå må jeg innrømme at det ikke er det jeg tenker mest på - enda så skal jeg gifte meg neste år, masse gjester og "standardbryllup". Mitt engasjement i servietter og lysestaker og matchende duker strekker seg til at jeg tenker at "det må vi sikkert ha", jeg gruer meg til å prøve kjoler og håper stort sett at alt ordner seg. Likevel gleder jeg meg til selve dagen, til å se familie og venner samlet og ha en morsom fest Sånn var jeg også
Nabodama Skrevet 17. november 2007 #9 Skrevet 17. november 2007 Enda en ikke-drømmer her... Jeg har aldri likt pompøse fester, taler og masse fokus, så et standardbryllup med 90 gjester og kremkakekjole har jeg ikke drømt om. Ikke at jeg har vært imot tanken på giftermål per definisjon, men det blir liksom ikke det samme å dagdrømme om en tur til Tinghuset Og jeg håper jeg får oppleve det samme som Nabodama: ... for jeg må ærlig innrømme at jeg ikke ser fram til å måtte engasjere meg veldig i kjoler og servietter. Men for all del, må man så må man- hva gjør man ikke for sine barn? Ja, ikke sant. Men ting kan vel snu seg for meg også, plutselig så er jeg i situasjonen, selv om det ser lovende ut nå
estrella Skrevet 18. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 18. november 2007 Det var mangen ikke-drømmere! Jeg vet alt hvordan jeg vil ha det Det skal ikke være noe typisk standard bryllup(sier jeg nå vel og merke). Jeg vil ha svart kjole, litt goth inspirert(slik liker jeg ting). Dekorasjonen skal være i svart og lilla, muligens svart og rødt. Skal iallefall være svarte lys(stearinlys)! Også musikken skal ikke være typisk kirke-musikk opplegg.. Så vil jeg kun ha de nærmeste i bryllupet. Altså foreldre/steforeldre, søsken, forlovere og de besteste vennene(det gjelder begge sider på en måte, ikke kun meg). Det blir egentlig stort nok med så få folk, siden jeg har litt mange søsken.. Men jeg vedder på at disse planene forandrer seg. Ender sikkert opp med et helt annet bryllup (men det er lov å drømme?) Mamma sa at jeg fikk lov å ha det hvordan jeg ville, så lenge jeg ikke lot fantasien min om å bruke 10 000 kr på en kjole få lov å bli virkelig Så må jeg jo nesten finne meg en å gifte meg med? Han skal vel også få lov å ha sin mening.. (så ja..dette fantasi-bryllupet mitt blir nok fantasi, bortsett fra at jeg skal ha svart kjole! Den er ikke til å diskutere, verken nå, imorgen eller den gangen jeg skal gifte meg )
Harlekin Skrevet 18. november 2007 #11 Skrevet 18. november 2007 Det er visst en utbredt misoppfatning at alle kvinner drømmer om bryllupet sitt fra svært ung alder ... Jeg leste en gang en Nemi-stripe der kvinnen kun var opptatt av bryllupet, mens mannen kun tenkte på livet etter bryllupet. Men det var jo ment å være litt ironisk. Jeg har heller aldri drømt om bryllup, jeg har faktisk ikke sjenket det en tanke før det siste året! Jeg har tenkt mye mer på selve ekteskapet, og hvordan det ville være å være gift. Så kanskje jeg tenker som en mann på dette området
Bandida Skrevet 18. november 2007 #12 Skrevet 18. november 2007 :rødme: Jeg har aldri drømt mye om bryllup, kanskje de gangene man har vært forelsket og skikkelig fjortis. Nå som jeg er voksen så gleder jeg meg mest til å samle venner i inn og utland til en koselig samling. Kunne aldri stukket av og giftet meg alene. Ønsker meg heller ikke så stor fest at jeg ikke får snakket med alle. Det jeg vil ha er en fest på en varm plass, gjestene kommer gjerne noen dager før slik at vi kan kose oss sammen og alle kan bli bedre kjent. Vil heller ikke forlate festen tidlig og dra på bryllupsreise,vil ha den stunden der alle venner og familie er samlet lengst mulig...for når blir neste gang? Vi begynne å nærme oss detta faktisk.....vi skal gifte oss i kroatiapå ei lita øy......superidyllisk, og alle får bo på samme hotell, varmt i været, masse å gjøre.....kooooooooooos
estrella Skrevet 18. november 2007 Forfatter #13 Skrevet 18. november 2007 Det er visst en utbredt misoppfatning at alle kvinner drømmer om bryllupet sitt fra svært ung alder ... Jeg leste en gang en Nemi-stripe der kvinnen kun var opptatt av bryllupet, mens mannen kun tenkte på livet etter bryllupet. Men det var jo ment å være litt ironisk. Jeg har heller aldri drømt om bryllup, jeg har faktisk ikke sjenket det en tanke før det siste året! Jeg har tenkt mye mer på selve ekteskapet, og hvordan det ville være å være gift. Så kanskje jeg tenker som en mann på dette området Den kan jeg si meg enig i. Jeg fikk litt sjokk at det var så få her inne som faktisk drømte om kjolen og bryllup når de var unge. Hele klassen min omtrent drømmer om bryllup og barn. Du skulle sett hvordan hele klassen reagerer når det popper inn en tidligere elev fra i fjor med sitt nyfødte barn. Babyen går på omgang, og alle sitter: naaaw..se hvor skjønn du er? Har du fem fingre på hver hånd? jaa, det blir ti fingrer det.. osv Vi går forresten barn og ungdom..så kanskje ikke så rart at alle er helt opphengte i det med barn Men nå har også de fleste i klassen søsken som alt er gift, og som giftet seg i ung alder, og det tror jeg ganske mange i klassen og kommer til. Å gifte seg ung. De fleste er kristne og tror på det med å vente med sex til ekteskapet(haha..det er derfor kristne gifter seg tidlig ..neida, ikke alle er slik, nå dro jeg den litt langt!). Så det at så mange har søsken som giftet seg i en alder av 18,19,20 osv..påvirker litt hvordan vi tenker :-P
estrella Skrevet 18. november 2007 Forfatter #14 Skrevet 18. november 2007 :rødme: Jeg har aldri drømt mye om bryllup, kanskje de gangene man har vært forelsket og skikkelig fjortis. Hehe.. Jeg drømmer om bryllup, ekteskap og barn, og jeg har aldri vært forelsket(eller jo, men han var 19 og jeg 13, og eneste grunnen til at jeg var forelsket i han var fordi han lignet på en ung utgave av johnny depp ). Jeg satser bare på at jeg i de nærmeste årene snart finner meg en å forelske seg i(men så skal en ikke ta den første og beste, men den som er best for deg, men hvordan vet en det, om han er den beste for deg?).. Jeg er nok litt rar, ser det ut som når jeg leser svarene her inne
*Tausa* Skrevet 18. november 2007 #15 Skrevet 18. november 2007 Jeg tror aldri jeg drømte om bryllup som ung. (Det kan kanskje ha vært på grunn av at jeg kun har vært i ett bryllup i mitt liv - som 3,5-åring? :rødme: ) Men jeg drømte desto mer om ekteskap og ikke minst om barn. Sleit nesten ut en navnebok før jeg var 15 år!
Gjest Deborah Skrevet 18. november 2007 #16 Skrevet 18. november 2007 Jeg har drømt om hvitt vinterbryllup siden jeg var 7 år gammel. Vi skal feire bryllupet på høyfjellshotell på høsten, så drømmen har forandret seg litt underveis.
No Shorty Skrevet 18. november 2007 #17 Skrevet 18. november 2007 Jeg drømte lite om det da jeg var yngre, jeg har helle begynt å drømme om det nå jeg... Men det er ikke konkrete planer, mere sånn: det hadde vært gøy, de ser jo stilig ut, og sånn... Det eneste jeg er ganske sikker på er åssen kjolen min skal se ut...
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2007 #18 Skrevet 19. november 2007 Jeg har alltid ment at jeg slettes ikke skulle gifte meg, men nå ser det ut som om det blir bryllup likevel.
Gjest puselabb Skrevet 19. november 2007 #19 Skrevet 19. november 2007 Jeg kan ikke huske at jeg drømte om bryllup da jeg var liten, var ikke opptatt av det i det hele tatt. Men NÅ har jeg begynt å drømme om det. Kanskje fordi jeg vet at jeg har funnet mannen jeg vil gifte meg med.
Marge Skrevet 19. november 2007 #20 Skrevet 19. november 2007 Jeg har alltid drømt om å gifte meg og ha en fantastisk kjole! Helt siden jeg var liten har jeg sikkert vært innom alle varianter av bryllup i disse drømmene ettersom jeg har forandret meg og blitt eldre. Det er ikke det at det MÅ være i kirka, og MÅ være prinsessekjole nå når jeg virkelig skal få oppfylt drømmen, men jeg er nok opptatt av detaljer som servietter og lys, bordkort og invitasjoner :rødme: Jeg koser meg bare med forberedelsene og vi har det meste veldig klart til tross for at det er en stund igjen :love: Og kjolen ER en prinsessekjole
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå