Nausicaä Skrevet 17. november 2007 #1 Skrevet 17. november 2007 Jeg har ikke så mye peiling på sminke, og bruker ikke sminke til vanlig. Men jeg har lys på en foundation som jeg kan bruke til penere bruk. Problemet mitt er at jeg ikke har peiling på hvilken farge jeg skal velge. Var på H&M i dag og så litt og klarte rett og slett ikke å velge riktig farge til ansiktet mitt. Jeg har funnet ut at fargen 05 Sand på Max Factor sin "Compact Foundation" passer meg ganske greit. Men denne hadde de ikke i flytende form der jeg var. Jeg har ganske lys hud i ansiktet (spesielt om vinteren), men er ikke helt bleik. Trenger jo også litt tips om hvilket merke jeg skal kjøpe; Vil ha noe som dekker greit men som ikke får meg til å se ut som en barbie-dukke. Går fint om det er fra de litt billigere merkene. Håper noen av dere sminke-flinke kan hjelpe meg her!
ladypisces Skrevet 17. november 2007 #2 Skrevet 17. november 2007 hmm... det er er vanskelig å si hvilket merke du skal velge, for det kommer ann på hva slags hud du har. I begynnerfasen har jeg erfart at det beste er å prøve litt forskjellig og velge ut fra resultatene. Jeg er også veldig blek om vinteren og har store poblemer med å finne en fundation som ikke gjør at jeg ser gul/orange ut Et tips er å spørre venner om å få prøve litt av deres(hvis de bruker det da:P) og hvis de har nogenlunde samme hudfage som deg.
Nausicaä Skrevet 17. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 17. november 2007 (endret) Takk for tips. Men jeg har egentlig ikke så lyst til å bruke penger på å prøve ut noe jeg bare kommer til å bruke et par ganger i året. (Blir vel kanskje mer om jeg finner noe jeg liker...) Har desverre ikke venner med samme hudtype/nyanse som meg, så det blir litt vanskelig. Jeg har t-sone hud som blir litt tørr på kinnene nå om vinteren. Lagt til: Har du tips om hvordan jeg kan velge en farge som passer ansiktsfargen min? Holder det å smøre litt på hånden og se om den passer der, eller er det bedre måter å prøve det ut på? Endret 17. november 2007 av frøken:)
ladypisces Skrevet 17. november 2007 #4 Skrevet 17. november 2007 (endret) Takk for tips. Men jeg har egentlig ikke så lyst til å bruke penger på å prøve ut noe jeg bare kommer til å bruke et par ganger i året. (Blir vel kanskje mer om jeg finner noe jeg liker...) Har desverre ikke venner med samme hudtype/nyanse som meg, så det blir litt vanskelig. Jeg har t-sone hud som blir litt tørr på kinnene nå om vinteren. Lagt til: Har du tips om hvordan jeg kan velge en farge som passer ansiktsfargen min? Holder det å smøre litt på hånden og se om den passer der, eller er det bedre måter å prøve det ut på? smører du på undersiden av armen får du en riktigere match en om du smører oppå. men det beste er å prøve den ut i ansiktet, for det er jo der du skal ha den:P jeg bruker å prøve den ut på problemområdene mine først for å se om den fremhever eller sjuler. Endret 17. november 2007 av ladypisces
Gjest Audrey Horne Skrevet 17. november 2007 #5 Skrevet 17. november 2007 Prøv den i ansiktet, på kjevelinjen. Da ser du om fargen passer til asnsiktet ditt og om den skaper skille på halsen. Husk å se på resultatet i dagslys. Anbefaler deg å oppsøke et parfymeri, de vil også gi deg prøver slik at du kan teste hjemme. Husk; det er bedre med en nyanse som er hakket lysere enn mørkere.
Yougogirl Skrevet 17. november 2007 #6 Skrevet 17. november 2007 Hei Jeg bestilte noen prøver fra everydayminerals.. http://www.everydayminerals.com/ Det er foundation i pulverform, men den går så fint inn i huden, og det legger seg ikke som et belegg. Da betaler du bare porto på ca 5 dollar, og du får 5 forskjellige prøver. Der er det fargeanvisninger som gjør det lettere for deg å velge farge etter hudtype..Jeg ble ihvertfall veldig fornøyd med denne typen foundation. Og prøvene kom i posten på under en uke.
Nausicaä Skrevet 17. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 17. november 2007 Hei Jeg bestilte noen prøver fra everydayminerals.. http://www.everydayminerals.com/ Det er foundation i pulverform, men den går så fint inn i huden, og det legger seg ikke som et belegg. Da betaler du bare porto på ca 5 dollar, og du får 5 forskjellige prøver. Der er det fargeanvisninger som gjør det lettere for deg å velge farge etter hudtype..Jeg ble ihvertfall veldig fornøyd med denne typen foundation. Og prøvene kom i posten på under en uke. Takk for tipset, jeg prøvde det ut. Har hatt litt lyst til å prøve mineralsminke en stund, etter alt dere har skrytt om det her på KG. Vanskelig å velge hvilke farger jeg skulle ha, men jeg leste litt i guiden og håper jeg har valgt noe som ligner litt på min hudfarge i hvertfall. Ble litt dyrere frakt enn du sa ($7 noe), men jeg kjøpte en av rense-såpene de hadde i tillegg.
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2007 #8 Skrevet 17. november 2007 Artdeco har kommet med mineral powder foundation, børste også. Den er kjempebra og ikke så dyr. Foundation koster 199 og kosten ca 100 tror jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå