Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann,

Jeg har prøvd mange forskjellige typer renseprodukter, men har ikke kommet frem til noen som er gode enda.

Har prøvd alt fra hudpleierproukter til mer billige varianter som nivea young som en får både på h&m og div. matbutikker.

Hvis jeg går innom f.eks parfymeri(hvis jeg trenger sminke) så sier de alltid at jeg har feit hud, men det er feil, jeg har mer sensitiv hud enn feit hud, så derfor spør jeg dere om dere har noen tips, så slipper jeg å "diskutere" huden min med de som skal selge produktene(har gjort det mangen ganger..)

Jeg har fått beskjed av hudlege at jeg har mer sensitiv hud enn feit hud, så det er ikke noe jeg bare tror..

Jeg vet at jeg reagerer på produkter med alkohol i seg. Hele ansiktet svir og jeg får utslett, det finnes vel noe uten alkohol i seg? Har dere noen produkter å anbefale?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir huden din fort blank?

Du kan godt ha feit OG sensitiv hud, selv om det er mere vanlig å ha tørr hud om man er sensitiv....

Jeg kan anbefale dermalogica. Og så ville jeg ungått de typiske parfymerte seriene..... Lancome, estee lauder.

Clinique er liksom reklamert for som en serie for sensitiv hud, men du skal være ekstremt forsiktig med hvilke produkter du velger pga alkoholen der....

Har du prøvd dermalogica? Ultracalming cleanser og tonicen for sensitiv hud er veldig fine produkter. De har også en booster som er veldig beroligende....

Ellers anbefaler jeg deg å ta det forsiktig. Prøve ut ett og ett produkt. Eliminere det som gjør at du reagerer, og hold deg til produkter uten fancy effekter osv. Det beste for deg er å bruke produkter som ikke skal gjøre noe spesielt med huden din annet enn å berolige og gi fuktigheten du trenger.

Håper du ble litt klokere av svaret og ikke bare mer forvirret.

Skrevet (endret)

Tusen takk for råd gjest.

Jeg blir fort blank i huden. Jeg blir også litt tørr, men det er pga kulden(jeg tåler ikke kulde..haha! men ansiktet får ikke så "vondt" som hendene :fnise: )

:)

edit: skriveleif

Endret av estrella
Skrevet

Jeg kjenner ei som jeg tror sliter, eller retter sagt slet, med noe lignende. Hun hadde bla.en del store, underjordiske kviser, og fikk derfor alltid høre at hun hadde fet hud. Det viste seg å ikke stemme da hun gikk til hudpleier, huden var nemlig svært tørr. Etter å ha prøvd det meste av produkter bestemte hun seg for å prøve Dermalogica, og det viste seg å bli redningen. Huden hennes er nå mye mye bedre.

Jeg ville gjort som Gjest anbefaler, å prøve Dermalogica.

Lykke til!

Skrevet

Jeg bestilte produkter fra dermalogica fra strawberrynet. Får håpe det funker :jepp:

Skrevet

Jeg har gode erfaring med dermalogica. Jeg trodde nemlig jeg hadde fet/kombinert hud, men hadde egentlig sensitiv. Fikk prøver på dermalogica ultracalming cleanser og skin smoothing cream. Funker veldig bra, men virkingen merket jeg bare de første gangene og nå merker jeg ikke forskjell. Vet ikke om det er fordi huden min er mettet, feil produkt eller at det virker men jeg merket bare først siden før brukte jeg ikke produkter. Uansett, så har det hjulpet litt og dermalogica har også noe som heter daily microfoliant som er en pulver som eksfolierer. Har prøvd det og den var dritgod. Men den er dyr så jeg har ikke penger til å kjøpe den. Den er så mild og ikke korn så du skraper ikke huden, men gjør det myk og fjerner død hud så de produktene du har kjøpt for å rense huden å gi den fuktighet virker bedre.

Gjest Gjest-Cecilie
Skrevet
Jeg bestilte produkter fra dermalogica fra strawberrynet. Får håpe det funker :jepp:

Dermalogica-produktene fåes også kjøpt i den norske nettbutikken minhud.no

Skrevet

Er med på dermalogica jeg også. Det merke er supert:)

Skrevet
Dermalogica-produktene fåes også kjøpt i den norske nettbutikken minhud.no

Får prøve dem neste gang, hvis jeg liker produktene :jepp:

Skrevet

Håper du liker Dermalogica! Jeg kan også anbefale rensemelken til Dr. Hauschka, fås kjøpt på helsekost. Den er kjempebra! :)

Men TS, bestilte du en god fuktighetskrem også nå? For vel er rens viktig, men hvis ikke huden får riktig fuktighet så hjelper det ikke all verden (det er i hvert fall min erfaring).

Lykke til! :)

Gjest glamhudpleier
Skrevet

Hei! Av renseprodukter til en sensitiv hud kan jeg anbefale Dior Magique Rinse-off cleansing balm+magique soothing toner.. Ellers som nevnt i tråden, Dermalogica produktene.. Det finnes også div kremer i serier som er utviklet spesielt for de med veldig sensitiv hud, bl.a. har Babor en egen serie som heter Calming sensitiv( de har en spray som er fantastisk å ha i vesken hvis man føler seg ekstra stresset og at huden "blusser"..) Ikke fortvil,- det finnes veldig mange gode produkter på markedet. Men et godt råd er å ikke prøve mange forskjellige produkter over en kort periode, da vil du ikke klare å skille hvem som er gode, og omvendt pluss at det kan gjøre vondt verre. Lykke til! Mvh Hudpleier Stine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...